-
Data: 2013-02-09 22:20:50
Temat: Re: osobociężarówka do 45tys
Od: Paweł Olaszek <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-02-09 19:40, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sat, 09 Feb 2013 09:27:24 +0100, Paweł Olaszek napisał(a):
>
>>> Dać to się da rozmaite rzeczy robić, a sądzę że on pytał raczej o liczby w
>>> dowodzie rejestracyjnym.
>>
>> te liczby to jedno, ale dla mnie ważne żeby to miało rozsądek i
>> bezpieczeństwo zachowane.
>
> Moje doświadczenia z różnymi przyczepami są takie, że jeżeli przyczepa jest
> w dobrym stanie technicznym (hamulce i zawieszenie, a do tego odpowiedni
> rozkład mas), to bardzo dobrze się ciągnie nawet powyżej tych liczb.
Nie wszystko przewidzisz. Niedawno puściło mi w trakcie jazdy mocowanie
pasa*. Podczas ruszania pod górę stalowe elementy przesunęły się o metr
do tyłu (przyczepa 6m) i przy 90km/h zrobiłem węża że hoho. Auto było na
tyle ciężkie (załadowane na max DMC3,5), że prawie 2t na haku dało się
opanować, ale przy lżejszym aucie by było krucho.
Przy awaryjnym hamowaniu też może być kłopocik- wystarczy mała
nieliniowość zestawu i np dowiesz się właśnie, że przyczepa z
wypożyczalni ma hamulce jakie ma.
> Tak naprawdę istotne jest to że jak masz kat. B to żeby nie przekroczyć
> 3500kg sumy DMC (bez znaczenia czy przyczepa pusta czy załadowana), żeby
> nie ryzykować regresu.
gwoli ścisłości 4250kg, a regres ryzykujesz zawsze jak się DMC przyczepy
nie zgadza z DMC przyczepy w dowodzie auta
> Skoro planujesz ciągnąć 2000kg to i tak potrzebujesz B+E, a wtedy to już
> jakoś nie spotkałem żeby ktoś zbyt dokładnie to wszystko przeliczał.
Pan sierżant zazwyczaj, a ITD tym bardziej jak sądzę. Jak cię już
zatrzymają do kontroli to przeważnie sprawdzają poza uprawnieniami, czy
to auto może ciągnąć tę przyczepę.
> Bo tak naprawdę takiej przyczepy (z hamulcem najazdowym) nie możesz ciągnąć
> żadnym z proponowanych samochodów, bo potrzebujesz samochodu o DMC minimum
> 2660kg, albo z pneumatycznym układem hamulcowym przyczepy.
Czemu L200 nie może pociągnąć przyczepy 2t?
*) zapinałem już naprawdę trudne ładunki, ale tym razem czegoś tam nie
przewidziałem. Po 100km było ok, a na 120-tym...
--
pozdrawiam,
Paweł
Następne wpisy z tego wątku
- 09.02.13 23:09 Marek Dyjor
- 10.02.13 00:05 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=