    From: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: osiołkowi... OT
    Date: Wed, 16 Dec 2015 10:04:49 +0100

    W dniu 2015-12-15 o 23:08, Krzysiek w
    news:56708f6a$0$22840$65785112@news.neostrada.pl ...
    pisze:

    > Z całym szacunkiem dla JKM, powiedziałbym raczej, że 'techniczni' i
    > 'ściśli' mają to wątpliwe szczęście, że JKM rzadko się wypowiada o
    > budowie mostów, optymalizacji relacyjnych baz danych albo teorii
    > strun, i nie bardzo mają okazję zasmakować zastosowania inteligencji
    > w stanie absolutnie czystym w dziedzinach, o których mają pojęcie.
    > Kiedyś mi też bardzo mi ówczesny UPR pasował, dopóki nie usłyszałem
    > kilku ciekawych rzeczy o tym, o czym sam mam jakieś pojęcie.
    > Krzysiek

    Ciekawe spostrzeżenie. A jakoś tak "indukcyjnie" skojarzyło mi się z czym innym:
    z tzw. "Chrześcijańską nauką społeczną", która coraz to bardziej zdąża -- wciąż i
    wciąż w lewo. Wynika to wg mnie z wielkiej pomyłki, może nawet należy pójść i
    dalej: herezji! A mianowicie mylenia Państwa ze wspólnotą społeczną. Natomiast
    ono (Państwo) zachowuje się wobec *wszystkich* niemal owych wspólnot -- jak...
    okupant! Dlatego też najrozsądniej jest tak właśnie je traktować, jako
    *okupanta*.
    "Chrześcijańska nauka społeczna" optuje za tym, aby biednym "pomagać", ale...
    Ale jeśliby to miało czynić Państwo, rękami swych urzędników, to ja się pytam:

    1. Urzędnik komuś (a jakże: potrzebującemu!) daje. Czy ma za to zasługę... w
    niebie? Niby dlaczego? -- przecież *sobie* od ust nie odjął, a -- wręcz
    przeciwnie! Jeszcze na tym *zarabia*.

    2. To może ,,zasługę" mają posłowie, którzy przegłosowali odpowiednie
    ustawy? Ależ oni je przepchnęli tylko po to, aby *przekupić* wyborców! Toż to
    jest w gruncie rzeczy głęboko korupcyjny deal, jawny szwindel! Bowiem strony nie
    tylko się nie kryją, ale wręcz odwrotnie! Robią to w przytomności zachwyconych
    sitkarzy, i w blasku fleszy...

    3. A co z tymi, którzy owe ,,państwowe opiekuństwo" finansują, poprzez
    zawyżone (ponad cierpliwość) podatki -- czy jakaś ,,zasługa w niebie" przypadnie
    choćby im? No właśnie rzecz (też baaardzo tu istotna) rzecz w tym, że... nie! Nie
    będą mieli ,,zasługi", bo przecież nie oddali tych pieniędzy z dobrej,
    nieprzymuszonej woli, lecz zostały im zrabowane. A przecież gdyby nie owe
    obciążenia, to jest wielce prawdopodobne, że jakoś-tam wsparliby w potrzebie
    tego, czy owego. Wykazując się chrześcijańską cnotą miłosierdzia (tu aż się
    prosi o dłuuugi komentarz).

    4. Lecz socjalizm (w wydaniu sowieckim) to nie tylko "doraźne"
    upaństwOwienie zakładów pracy (środków produkcji), to może też być (w wersji
    zachodniego socjaldemokratyzmu) permanentne upaństwAwianie samych tylko
    *korzyści* z ich działania -- w jakimś-tam procencie, przecież niemałym.

    5. A teraz (jak tu wykazuję) upaństwowienie obejmuje też... dobroczynność! A
    nawet wychowanie dzieci, i wciąż rosnące obszary życia -- zarówno gospodarczego,
    jak i czysto społecznego.

    I temu w coraz to większym stopniu przyklaskiwać zaczyna Kościół. A w tej całej
    dygresji nawiązuję do kwestii, poruszonej przez kol. Krzyśka -- kompetencji.
    Bowiem wiedza książąt Kościoła nt. funkcjonowania Państwa -- jest tak oderwana od
    realiów, że nie powinni się o niej wypowiadać tak zdecydowanie. Nie ma czegoś
    takiego, jak ,,chrześcijańska ekonomia", czy ,,chrz~ nauka o gospodarce", podobne
    jak nie ma takowej ,,matematyki", czy ,,katolickiej inżynierii Lądowej"! Kapłani o
    meandrach polityki nie mają zielonego pojęcia, że o bankowości nie wspomnę.
    Tudzież o zrozumieniu tego, jak kosztowna jest państwowa "dobroczynność": że
    każda złotówka trafiająca do "najbardziej potrzebujących" zostanie im pięciokroć
    (sic!) wyrwana w postaci podatków!

    Hola! -- ktoś z goszystów zawoła: Hola, przecież my te podatki nakładamy
    "sprawiedliwie", najwięcej płacą bogacze!

    Ale z podatkami jest tak, że są one w przeważającej mierze *przenaszalne*:
    Obłóżmy podatkiem luksusowy jacht piekarza, a już następnego dnia zdrożeje
    chleb! Dlatego cały ten socjalistyczny przekręt finansują (w największym
    stopniu) ludzie mało zamożni, którzy są rzekomo "wspierani": dopłacają do tej
    hucpy w wyższych cenach chleba, i wszelkich innych nabywanych artykułach.

    Ale socjalizm sprzedaje się świetnie, bo aby go roz-reklamować wystarczą trzy
    słowa:

    -- Wolność! Równość! Braterstwo!

    Natomiast aby zrozumieć jego szkodliwość (również dla najuboższych!) trzeba
    przeczytać kilka *dobrych* książek. I tu jest bies pogrzebany...

    --

    Socjalizm -- to opium dla ludu!