  • 31. Data: 2010-05-15 06:30:55
    Temat: Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    MoRan Gandziajewicz wrote:

    > Napisz coś więcej o tej przeróbce. Jak to działa u Ciebie?
    > Może skuszę się na tego Rigola.

    Zobacz:
    http://www.youtube.com/watch?v=LnhXfVYWYXE&feature=p
    layer_embedded
    http://www.youtube.com/watch?v=R2dGKcMtAvg&feature=p
    layer_embedded
    Tomek

  • 32. Data: 2010-05-15 08:45:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 May 2010 23:01:20 +0200, Mario wrote:

    >Jak walczyłem z 23 harmoniczną sygnału ALE z procka to analizator w
    >oscyloskopie bardzo mi się przydał w połączeniu z anteną telewizyjną na
    >dolne pasma TV. Widziałem tę samą emisję co w laboratorium

    I to sie tak wprost podlacza, czy jakis wzmacniacz trzeba ?
    Oscyloskop chyba za malo czuly, sygnal z anteny chyba nawet jednego
    bitu nie ruszy ?

    No chyba ze kolejny przyklad zastosowania ditheringu mamy :-)

    J.

  • 33. Data: 2010-05-15 09:26:26
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-15 10:45, J.F. pisze:

> [...]
    > bitu nie ruszy ?
    >
    > No chyba ze kolejny przyklad zastosowania ditheringu mamy :-)

    Dałem gotowy wzmacniacz antenowy około 20dB. Znalazłem taki, w którym
    można było regulować osobno czułość w niskim pasmie i w wysokim. Niskie
    pasmo było na kanały I i II czyli na zakres do 60MHz taki jak
    oscyloskop. Antenę zrobiłem jako zwykły dipol pętlowy i powiesiłem pod
    sufitem. Z pomiarów w labie wiedziałem o ile dB przekraczam na
    niektórych harmonicznych. Nawet taki prymitywny pomiar dawał możliwość
    obserwacji i ile jestem w stanie obniżyć emisję. Na szczęście wszystko
    co złe siedziało poniżej 60MHz w zakresie oscyloskopu.

    MD

  • 34. Data: 2010-05-15 17:21:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 May 2010 15:00:06 +0200, Pawel O'Pajak wrote:
    >Ogolna zasada, jaka przyjalem, to taka, ze nie stac mnie na tandete,
    >szczegolnie jesli hobby zbliza sie do biznesu. Kupowac to co
    >dobra/najlepsze, albo nie kupowac wcale.

    Obawiam sie ze nie stac cie na najlepszy oscyloskop.
    I znow wracamy do kompromisow.

    J.

  • 35. Data: 2010-05-15 20:02:22
    Temat: Re: oscyloskop - jaki wybraae pierwszy
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Obawiam sie ze nie stac cie na najlepszy oscyloskop.
    > I znow wracamy do kompromisow.

    Ha, jaki to jest najlepszy?
    Odpalcie YT i pooglądajcie filmy. Dosłownie paranoja z tymi oscylkami.
    Wydawało mi się że wiem jaki chcę, ale po organoleptycznym testowaniu...
    nic już nie wiem.
    Kurde, właśnie doszło do mnie że to chyba nawet nie jest kwestia ceny :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 36. Data: 2010-05-15 20:13:41
    Temat: Re: oscyloskop - jaki wybra? pierwszy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 May 2010 22:02:22 +0200, Irek N. wrote:

> [...]
    >nic już nie wiem.
    >Kurde, właśnie doszło do mnie że to chyba nawet nie jest kwestia ceny :(

    Dla naszego dylematu chyba jednak jest.
    Moze zlego slowa uzylem .. ale ile kosztuje nadrozszy oscyloskop ?
    50 czy 100 k$ ?

    J.

  • 37. Data: 2010-05-16 09:36:20
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Obawiam sie ze nie stac cie na najlepszy oscyloskop.
    > I znow wracamy do kompromisow.

    Na najdrozszy napewno nie. Na najlepszy wczesniej, czy pozniej bedzie
    mnie musialo stac. No chyba, ze wroce do zawodu i elektronika pozostanie
    hobby.
    Wystarczy, zeby wykrywal glicze (nie musi ich ksztaltu ladnie malowac),
    probkowanie rzeczywiste 1Gs na kanal i bufor jakby mial tak ze 4M to
    byloby super. Pasmo 100MHz mi raczej wystarczy. Do tego analizator
    cyfrowy (z analiza paru podstawowych protokolow) i jakby dalo sie na tym
    tez pokazac widmo. No i zeby wiatrak nie wydawal odglosu startujacego
    shuttla;-), 4 kanaly, ostatecznie 2. To wszystko. Na nowy pewnie
    kilkanascie kzl trzeba, ale bez tego moge tylko powiedziec, ze jestem w
    odrobine lepszej sytuacji, niz mie majac oscyloskopu. Ten co mam zarobil
    na siebie, ale jakie 15 minutowe monologi po lacinie recytowalem przy
    jego obsludze;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 38. Data: 2010-05-16 10:43:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 May 2010 11:36:20 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    >probkowanie rzeczywiste 1Gs na kanal i bufor jakby mial tak ze 4M to
    >byloby super. Pasmo 100MHz mi raczej wystarczy.

    Na ale teraz robia takie co maja 80Gs i 30GHz, ty handlarzu starzyzna
    :-)

    J.

  • 39. Data: 2010-05-16 21:31:38
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 15/05/2010 21:02, Irek N. wrote:

> [...]
    > nic już nie wiem.
    > Kurde, właśnie doszło do mnie że to chyba nawet nie jest kwestia ceny :(

    Jak tam na swoj (5104) nie narzekam. Stwierdzilem tylko ze nie bede
    doplacal za 'uruchomienie' (czyli pewnie odblokowanie) modulow do
    analizy transmisji szeregowych - za bardzo mi nie jest potrzebne. Jak
    juz 'scisnie' to se kupie nowy (a chyba we wszystkich nowych te moduly
    sa juz defaultowo uruchomione).

    --
    Jerry1111

  • 40. Data: 2010-05-17 06:42:27
    Od: "Andrzej Kamieniecki" <a...@t...com.pl>

    > On Sat, 15 May 2010 22:02:22 +0200,  Irek N. wrote:

    > Dla naszego dylematu chyba jednak jest.
    > Moze zlego slowa uzylem .. ale ile kosztuje nadrozszy oscyloskop ?
    > 50 czy 100 k$ ?

    bez przesady, tyle to wystarczy na sondę.
    To są kwoty powyżej 100 tysięcy, ale Euro. I to w wersji podstawowej.
    Tyle że mowa o paśmie ponad 30 GHz, próbkowaniu RT 80 GS/s i rekordzie 2G. Grubo
    ponad potrzeby i nawet możliwości wykorzystania przez większość.

    Andrzej Kamieniecki