  • 41. Data: 2010-05-17 06:58:35
    Temat: Re: oscyloskop - jaki wybraĂŚ pierwszy
    Od: "Andrzej Kamieniecki" <a...@t...com.pl>

    > On 15/05/2010 21:02, Irek N. wrote:

    > Jak tam na swoj (5104) nie narzekam.

    Irek pewnie nie zostawiłby na nim suchej nitki. W każdym razie nie pokazuj mu go
    nigdy :-)

    Andrzej Kamieniecki

  • 42. Data: 2010-05-17 23:52:06
    Temat: Re: oscyloskop - jaki wybra? pierwszy
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Tyle że mowa o paśmie ponad 30 GHz, próbkowaniu RT 80 GS/s i rekordzie 2G.

    Tak z ciekawosci, jak to sie robi? Nie wyobrazam sobie przetwornika a/d
    z takim zegarem. Domyslam sie, ze pewnie jakos analogowo sie to
    zapamietuje i potem bada, ale jak? Musi byc jakis sprytny trick, bo
    sygnalow, ktore niemal swieca;-) to chyba metodami Instekowymi sie nie da.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 43. Data: 2010-05-18 09:15:16
    Od: "Andrzej Kamieniecki" <a...@t...com.pl>

> [...]
    > zapamietuje i potem bada, ale jak? Musi byc jakis sprytny trick, bo
    > sygnalow, ktore niemal swieca;-) to chyba metodami Instekowymi sie nie da.

    a coś nie widać poprzedniej odpowiedzi to jeszcze raz.

    Nie jestem pewien jak w tym konkretnym modelu, ale poprzednio kiedy Agilent miał
    40 GS/s to było równolegle 160 przetworników flash z zegarem 250 MHz
    poprzesuwanym co 25 ps. Teraz pewnie jest podobnie skoro mają w tym
    doświadczenie, z tym że wychodziłoby co 12,5 ps. Zegar leci jakąś linią z
    odczepami pewnie. Dawniej jak elementarne opóźnienie było rzędu 500 ps to
    opóźnienie zapewniały po prostu bufory połączone w szereg.
    Nie mniejszym problemem jest upchać te 80 GS w pamięci 2 GB w rozsądnym czasie i
    jeszcze to obrobić pomiarami automatycznymi itd. Zazwyczaj robi się to przez
    demultipleksery ale w tych warunkach to wychodzi kilkaset połączeń na kanał. Jak
    nad tym zapanować?

    Andrzej Kamieniecki

  • 44. Data: 2010-05-18 13:05:29
    Od: JD <j...@g...com>

    On May 18, 6:15 pm, "Andrzej Kamieniecki"
    <a...@t...com.pl> wrote:

    > Nie jestem pewien jak w tym konkretnym modelu, ale poprzednio kiedy Agilent miał
    > 40 GS/s to było równolegle 160 przetworników flash z zegarem 250 MHz
    > poprzesuwanym co 25 ps.

    Jesli interesuje Cie ten temat to pod haslem "OFC2010 OThT6" mozesz w
    Google znalezc ciekawa prezentacje o tym jak robi sie taki
    przetwornik.

    JD

  • 45. Data: 2010-05-18 13:29:50
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    JD napisał(a):

    > Jesli interesuje Cie ten temat to pod haslem "OFC2010 OThT6" mozesz w
    > Google znalezc ciekawa prezentacje o tym jak robi sie taki
    > przetwornik.

    czyli nic nowego, równoległe ADC, tyle że akurat firma inna.
    Poprzednia wersja ADC z Agilenta jest opisana w patentach US. O ile wiem
    wszystkie je rzeźbi ten sam gość jeszcze od czasów HP, Ken Poulton.
    A takie super szybkie to raczej szukać w Hypres.

    Andrzej Kamieniecki

  • 46. Data: 2010-05-18 21:45:19
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie jestem pewien jak w tym konkretnym modelu, ale poprzednio kiedy Agilent miał
    > 40 GS/s to było równolegle 160 przetworników flash z zegarem 250 MHz
    > poprzesuwanym co 25 ps.

    Dzieki, nie wpadlem na to, sprytne. Swoja droga nawet zwykla bramka
    pracujaca z ta f to juz niebanalne rozwiazanie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 47. Data: 2010-05-18 22:34:29
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/18/2010 05:45 PM, Pawel O'Pajak wrote:
    > Powitanko,

    > Dzieki, nie wpadlem na to, sprytne.

    W tanich oscyloskopach jest podobnie. W rigolach siedzi 10 przetworników
    100Msps wyzwalanych sekwencyjnie, dając w sumie 1Gsps strumień próbek.
    Co ciekawe, częstotliwość taktująca ADC jest widoczna w sygnale: na
    wykresie widma częstotliwości, jest dość silny pik na 100MHz. Nie wiem
    czy to przypadłość konstrukcji, czy tylko mój egzemplarz tak ma, ale
    warto o tym pamiętać jak się analizuje sygnał w tym zakresie.

    j.

  • 48. Data: 2010-05-19 01:14:32
    Od: JD <j...@g...com>

    On May 19, 7:34 am, Jacek Radzikowski

    > W tanich oscyloskopach jest podobnie. W rigolach siedzi 10 przetworników
    > 100Msps wyzwalanych sekwencyjnie, dając w sumie 1Gsps strumień próbek.

    W sensie: 10 osobnych ukladow scalonych?

> [...]
    > czy to przypadłość konstrukcji, czy tylko mój egzemplarz tak ma, ale
    > warto o tym pamiętać jak się analizuje sygnał w tym zakresie.

    Tym powinna zajac sie kalibracja ale jesli uklad jest zrobiony jak
    powyzej to niewiele ona pomoze. Owszem, moze wyrownac offsety i
    napiecia odniesienia ale opoznien zegara juz raczej nie naprawi. Nawet
    w jednoukladowych przetwornikach trudno jest to wszystko skalibrowac.

    JD

  • 49. Data: 2010-05-19 02:18:47
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/18/2010 09:14 PM, JD wrote:
    > On May 19, 7:34 am, Jacek Radzikowski
    > W sensie: 10 osobnych ukladow scalonych?

    Tak. 10 kostek. Podłączonych do FPGA, które generuje zegary i zbiera
    wyniki z przetworników.

    j.

  • 50. Data: 2010-05-19 06:55:29
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

> [...]

    > napiecia odniesienia ale opoznien zegara juz raczej nie naprawi. Nawet
    > w jednoukladowych przetwornikach trudno jest to wszystko skalibrowac.

    Opóźnienia też się naprawia. Jest kilka rozwiązań regulowania opóźnienia
    układu napieciem stałym. Automat to reguluje tak, że na wejście podaje
    sinus i tak dostraja opóźnienia żeby na FFT nie było innych prążków poza
    tym kalibracyjnym powyżej zadanego poziomu.
    Generalnie w interleave to nie tylko offsety ale i wzmocnienia
    poszczególnych ADC muszą zostać wyrównane. W starych TDS500 chyba z
    wersji "C" program kalibracyjny wymagał podawania sinusa w rozmaitych
    kombinacjach i na ekranie było widać różnicę w poszczególnych torach
    razem. A było tam raptem 1GS rozbite na 4x250 MS/s. A teraz to automat
    sam załatwia i nic nie widać.
    Autokalibracja kompensuje offsety DC buforów wejściowych, ale też
    offsety ADC przy przeplocie. I to nie tak, że jak offset to tylko chodzi
    o ten pierwszy.
    Dlatego czasem matryca CCD i jeden przetwornik nie jest takie głupie.

    Andrzej Kamieniecki