  • 31. Data: 2015-08-12 12:42:00
    Temat: Re: oscyloskop do CAN
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mario wrote:

    > No to sobie zapamięta, że urządzenia tego producenta trzeba omijać przy
    > projektowaniu systemu.

    Tylko jak się dowie którego? Przecież wszystkie zapewne certyfikowane.
    I tak ma szczęście, że problemy wyszły już teraz, bo skąd wiadomo,
    że błędy nie zaczynają się pojawiać dopiero np. przy 50% obciążeniu?
    A potem mamy kolejny odcinek "Katastrofy w przestworzach"... :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2015-08-12 14:02:13
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-12 o 12:42, Piotr Wyderski pisze:

    > Tylko jak się dowie którego?

    No właśnie dzięki oscyloskopowi :) Poza tym zawsze możesz podłączyć
    jakiś CANalyzer i patrzyć czy liczba zgubionych ramek spada po
    odłączeniu konkretnego urządzenia. Poza tym są fora. Poza tym po kilku
    latach widzisz, ze do serwisu z jakichś trudnych do ustalenia przyczyn
    jeździsz głównie do klientów mających taką konfigurację.

    > Przecież wszystkie zapewne certyfikowane.

    To jest tylko papier. Nie zmienia faktu że jedne urządzenia są lepsze
    inne gorsze.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 33. Data: 2015-08-12 14:06:38
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-12 o 12:36, Piotr Wyderski pisze:
    > Mario wrote:
    >
    > [ciach]
    >
    > Zwróć uwagę na kontekst: zaczęło się od tego, że urządzenia
    > "profesjonalne" nie mogły się dogadać na teoretycznie niezniszczalnej
    > magistrali (transmisja różnicowa, CRC, sprzętowy arbitraż priorytetów
    > transmisji). Dlatego znęcanie się nad 1-Wire, że *też* jest do niczego
    > wnosi element komiczny. Ot, typowa dla naszych czasów wszechch*nia...

    Dla mnie zaczęło się od opinii, że 1W miażdży przemysłowe standardy :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 34. Data: 2015-08-12 14:10:14
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-08 o 21:21, janusz_k pisze:

    > Jak jest projektantem, bo jak użytkownikiem to możliwości ma niewielkie.

    Spotkałem się z sytuacjami, że klient na etapie zamówienia precyzował
    jakie oprzyrządowanie ma być. Konkretni producenci i typy urządzeń.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 35. Data: 2015-08-12 17:47:01
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mario wrote:

    > No właśnie dzięki oscyloskopowi :)

    Na poziomie fizycznym. Wadliwego software w ten sposób nie wykryjesz.

    > To jest tylko papier.

    Za który producent każe sobie słono płacić. Jakość niekoniecznie
    za tym idzie, co pokazuje wątek.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 36. Data: 2015-08-19 13:39:06
    Od: WP <p...@g...com>

    a ja CAN oglądam na Hamegu HMO1524 z opcją CAN i jest mi całkiem wygodnie

  • 37. Data: 2015-08-23 12:23:56
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2015 04:39:06 -0700 (PDT), WP napisał(a):

    > a ja CAN oglądam na Hamegu HMO1524 z opcją CAN i jest mi całkiem wygodnie

    Jestem już po testach Tektronixa z serii MDO - dziękuję firmie Tespol za
    użyczenie sprzętu i fachową pomoc! :) Zgodnie z przewidywaniem, Instek
    to przy nim zabawka. Możliwości wyzwalania od CANa są ogromne - przy
    20-30 urządzeniach na magistrali nie wiem w jaki sposób miałoby to
    funkcjonować w Insteku. Prawdopodobnie przy pierwszej poważniejszej
    robocie okazałoby się, że pieniądze wydane na zakup tego urządzenia są
    wyrzucone w błoto.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 38. Data: 2015-08-25 23:04:39
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-08-23 o 12:23, badworm pisze:

> [...]
    > funkcjonować w Insteku. Prawdopodobnie przy pierwszej poważniejszej
    > robocie okazałoby się, że pieniądze wydane na zakup tego urządzenia są

    No to pochwal się jaki model wybrałeś i za ile :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K