  • 21. Data: 2012-06-14 18:54:54
    Temat: Re: oryginał = zamiennik:-)
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > Ford Focus rodziców od nowości miał na szybach Pilkington.

    u nich, czyli u konkurencji SaintGobain kupuje jak coś spierniczą na linii i
    mają opóżnienia:-)
    ---
    uciu

  • 22. Data: 2012-06-14 18:57:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-14 17:10, Irokez pisze:
    (...)
    > Patrz, na mojej pod Piklington jest ładny napis Toyota

    VOEST-ALPINE, ASAHI :)

    > Podobnie miałem na Renault czy AlfaRomeo

    Gdybym miał pamiętać każdy samochód ;) Niemniej mam
    wrażenie, że przynajmniej w znakomitej większości
    jednak marka producenta pojazdu była.

  • 23. Data: 2012-06-14 21:08:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > to włąsnie u nich takie praktyki są stosowane:-) - opisywałem ich
    > przypadek i szyb dla fiata.kia,hyundai, suzuki i audi itd:-)

    Zara, przypomianlo mie sie, ze fiat ma oznaczenie fiat securit :-) bez
    napisu saint gobain.

  • 24. Data: 2012-06-14 21:09:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Patrz, na mojej pod Piklington jest ładny napis Toyota
    > Podobnie miałem na Renault czy AlfaRomeo

    No dobrze, ale fabryka jest? Jest.

  • 25. Data: 2012-06-14 21:10:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > u nich, czyli u konkurencji SaintGobain kupuje jak coś spierniczą na linii
    > i mają opóżnienia:-)

    I tak na szybkensa konkurencja wytnie dowolny wzor?

  • 26. Data: 2012-06-14 22:10:10
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Ford Focus rodziców od nowości miał na szybach Pilkington.

    Od nowosci jak moj znajomy kupil Mondeo to sie okazalo ze mial juz zderzak
    robiony bo gdzies w transporcie jebneli :)

    sz.

  • 27. Data: 2012-06-14 22:33:56
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-13 23:44, uciu pisze:
    > Przykład z firmy żony...
    >
    > Jest sobie fabryka produkująca oryginalne części z logiem dla kilka
    > koncernów samochodowych.
    > Fabryka ta przyjmuje też mniejsze zamówienia od sklepów/salonów na
    > zamienniki.
    >
    > Czym różni się oryginalna część z logiem od zamiennika????
    >
    > Niczym. Jest jedna linia. Pracownicy mają tzw zamówienia specjalne i z
    > oryginalnej częście zdrapują żyletką/ zmywają logo konkretnej marki i
    > część ta jedzie jako zamiennik za ileś tam procent mniej ceny oryginału:-)
    >
    > Tyczy się to konkretnie szyb:-)

    Z moich obserwacji:
    - są rzeczy dostępne tylko w oryginale

    - elementy idące na 1. montaż są lepszej jakości niż
    nówki kupione w ASO.

    - zamienniki bywają lepsze lub gorsze od oryginałów i nie ma tu
    żądnej reguły. W zależności od producenta/marki pojazdu/elementu
    jedne rzeczy są lepsze i trwalsze inne gorsze.

    - baaaardzo dużo jest części z logo markowych firm, które są
    chińskimi podróbkami beznadziejnej jakości (np. większość nowych
    felg aluminiowych z oznaczeniami AMG)

    - marże na niektórych częściach sięgają 5000% (kosztuje 2USD, a jest
    sprzedawana za 500 PLN)

    - jest bardzo duża różnica w jakości części zarówno oryginalnych
    jak i zamienników, które idą na konkretne rynki. Amerykanie nie
    odróżniają eskimosów od polaków i rumunów. I Polska jako mniej
    wymagający rynek, gdzie nie ma mocnych organizacji konsumenckich
    dostaje towar gorszej jakości niż Niemcy lub kraje skandynawskie.
    I dotyczy to wszystkiego począwszy od rynku motoryzacyjnego przez
    chemię gospodarczą, sprzęt AGD aż po kawę.

    - wiele jest części motoryzacyjnych markowych produkowanych przez
    fabrykę umiejscowioną w danym kraju i produkującą na
    rynek regionalny. I dam sobie łeb obciąć, że Brembo robione
    w Częstochowie jest innej jakości niż robione w GÖTEBORG.

    i to by było na tyle.

  • 28. Data: 2012-06-14 23:28:58
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]

    > rynek regionalny. I dam sobie łeb obciąć, że Brembo robione
    > w Częstochowie jest innej jakości niż robione w GÖTEBORG.

    Pozwole do konca sie nie zgodzic (jesli mozesz podaj konkretne przyklady) z
    malym wyjatkiem na rynku spozywczym, ale nie chodzi o kawe :)
    Polacy kupia w hipermarkecie najgorsza przeceniona zgnilizne, ktorej na
    zachodzie nikt by nie tknal ale to z powodow ekonomicznych :)

    sz.

  • 29. Data: 2012-06-15 09:23:04
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 13-06-2012 23:44, uciu pisze:
> [...]
    > zamienniki.
    > Czym różni się oryginalna część z logiem od zamiennika????

    Za to klocki hamulcowe czy amortyzatory często odbiegają już jakością na
    niekorzyść "zamienników".

    --
    Pozdr.

  • 30. Data: 2012-06-15 09:45:30
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-14 23:28, szufla pisze:

> [...]
    > Polacy kupia w hipermarkecie najgorsza przeceniona zgnilizne, ktorej na
    > zachodzie nikt by nie tknal ale to z powodow ekonomicznych :)

    Z czym konkretnie się nie zgadzasz?