  • Data: 2012-06-16 13:19:17
    Temat: Re: oryginał = zamiennik:-)
    Od: megrims <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-16 11:03, Ghost pisze:

    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Pzeciez te markowe wlasnie sa robione w Turcji, na caly swiat.

    Mam wśród w miarę bliskich znajomych ludzi, którzy są z branży
    ubraniowej. Jak zamawiasz w Chinach partie towaru, to możesz
    określić czy dana rzecz ma kosztować 5 USD czy 25 USD. Z wyglądu
    nie różnią się niczym. Jednak te za 5 USD po 3 praniach mają inny
    kolor, a po 10 praniu nadają się do wyrzucenia. Różnice są
    w materiale, dodatkach krawieckich, zamkach, napach. Nawet nici
    są inne do szycia. Fachowcy nazywają takie coś, że jest szyte
    "gorąca igłą". I tak kurtka zimowa Goldwin'a taka sama z wyglądu
    u nas kosztuje 2500 PLN a w Austrii 400 Euro. I kupiona tam
    wytrzymuje 3 sezony i nic się z nią nie dzieje. A kupiona u nas
    po 3 dniach noszenia zaczyna się pruć.

    Te szyte gorącą igłą są szyte przez stare babcie i to po ciemku
    aby było taniej z wykorzystaniem starych zużytych maszyn szwalniczych.
    I te idą do Polski, do Czech, na Ukrainę i inne mało wymagające
    rynki. IMO tak jest z większością rzeczy, które u nas są sprzedawane.

    Poza tym zastanówmy się: gdybyśmy mieli fabrykę i coś by nam nie wyszło,
    i mielibyśmy do wyboru albo to zutylizować albo wysłać na Ukrainę.
    To co byśmy zrobili? Jeśli można by wyprodukować coś taniej w gorszej
    jakości a Ukraińcy i tak to kupią bo nie ma tam silnych organizacji
    konsumenckich to co byśmy zrobili? Biznes jest biznes i tyle.