  • 11. Data: 2015-05-08 14:26:54
    Temat: Re: orange: nieodebrane połączenia - czy widac je w internecie?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 May 2015 10:59:13 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:
    > nie

    No to skąd to taniej na pocztę mu wyszło?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2015-05-08 14:49:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

    > Może i korzystasz, w sumie wielu ludzi z różnych XX-wiecznych rzeczy

    np. Ty korzystasz z przestarzałego Usenetu. Po co?

    > korzystają, ale co do zasady usługa jest bez sensu:

    co do zasady twierdzenie, że dla Ciebie jest bez sensu nie upoważnia Cię
    do stwierdzenia, ze w ogóle jest bez sensu

    > - szybciej przekazać wiadomość smsem, niż nagrywać się i czekać aż ktoś
    > odsłucha

    to, że Tobie się tak wydaje to nie znaczy, że zawsze tak jest

    > - nie ma pewności, że ktoś - nawet mając włączoną pocztę głosową - wie,
    > umie, chce odsłuchać i odsłucha wiadomość bez zbędnej zwłoki.

    nie ma pewności, że ktoś zrozumie co do niego mówisz

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2015-05-08 14:50:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marek wrote:

    > No to skąd to taniej na pocztę mu wyszło?

    "nie tracili całej minuty za sekundowe połączenie z pocztą"

    przy wyłączonej poczcie nic nie płacili bo nie było połączenia.

  • 14. Data: 2015-05-08 15:00:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-08 o 14:49, masti pisze:

    > to, że Tobie się tak wydaje to nie znaczy, że zawsze tak jest

    To jest fakt, a nie że coś się komuś wydaje. Chyba że twierdzisz, że
    szybciej ktoś odsłucha pocztę, niż odczyta smsa (teza prosta do
    sfalsyfikowania).

    > nie ma pewności, że ktoś zrozumie co do niego mówisz

    To też na niekorzyść poczty, cieszę się, że się zgadzamy :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-05-08 17:24:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > - nie ma pewności, że ktoś - nawet mając włączoną pocztę głosową - wie,
    > umie, chce odsłuchać i odsłucha wiadomość bez zbędnej zwłoki.

    Pewności nie masz nigdy, możesz trafić na kogoś kto cywilizacji
    nie doświadczył i nie umie telefonu z automatyczną sekretarką
    użyć, ale to jeszcze nie powód aby nie zostawić wiadomości jeśli
    ktoś ma ją włączoną... W 10 sekund więcej informacji zostawić dasz
    rady słownie niż w jednym smsie, nawet w pełnych 160 znakach.
    A jak piszesz smsy z ogonkami polskimi to masz tylko 70 znaków.

  • 16. Data: 2015-05-08 17:26:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > To jest fakt, a nie że coś się komuś wydaje. Chyba że twierdzisz, że
    > szybciej ktoś odsłucha pocztę, niż odczyta smsa (teza prosta do
    > sfalsyfikowania).

    Pocztę dźwiękową odsłuchasz np, wygodniej w aucie przez BT
    niż czytac SMSa odrywając oczy od jezdni...
    Na dodatek w 10 sekundach dźwięku zawrzesz więcej informacji
    niż w SMSie, więc wyjdzie Ci to taniej niż wysłanie smsa.

  • 17. Data: 2015-05-08 17:26:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 May 2015 12:50:19 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:
    > "nie tracili całej minuty za sekundowe połączenie z pocztą"
    > przy wyłączonej poczcie nic nie płacili bo nie było połączenia.

    Komunikat "user poza zasięgiem..." nie jest jeszcze taryfikowany??
    Dziwne.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-05-08 19:23:26
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Może i korzystasz, w sumie wielu ludzi z różnych XX-wiecznych rzeczy
    > korzystają, ale co do zasady usługa jest bez sensu:

    Korzystam z samochodu wynalezionego w XIX wieku, z roweru z (???) XVII w.,
    silnika elektrycznego i żarówki z XIX w., pieniędzy z VII p.n.e., szkła
    powiększającego z (???) V w.
    Jak będę robić gril, to skorzystam z wynalazku z przed 400 tys. lat.

    > - szybciej przekazać wiadomość smsem, niż nagrywać się i czekać aż ktoś
    > odsłucha

    Nagrać mogę kilka lub kilkanaście zdań przekazujących wyczerpującą
    informację. Nie chce mi się pisać tylu zdań w SMS-ie. SMS jest dobry do
    przekazania numeru telefonu, adresu mail, tytułu książki itp. Albo tam gdzie
    odbiorca nie może rozmawiac przez telefon.
    Inna sprawa, że nie lubię nagrywać się na pocztę.

    > - nie ma pewności, że ktoś - nawet mając włączoną pocztę głosową - wie,
    > umie, chce odsłuchać i odsłucha wiadomość bez zbędnej zwłoki.

    Nie ma też żadnej pewności, że SMS w ogóle dojdzie do odbiorcy i że zostanie
    na czas odczytany.
    Są też odbiorcy, którzy nie czytają SMS-ów (nie chce czytać, nie wie że SMS
    przyszedł, nie umie odczytać). Pozostaje tylko dzwonienie do skutku.

    Obie te usługi mają swoje zastosowania i z obu korzystam w razie potrzeby.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2015-05-08 19:25:34
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > rady słownie niż w jednym smsie, nawet w pełnych 160 znakach.
    > A jak piszesz smsy z ogonkami polskimi to masz tylko 70 znaków.

    Dłuższe SMS-y idą w kawałkach i telefon odbiorcy je sobie skleja.
    Ograniczenie do 70 znaków jest dawno nieaktualne.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2015-05-08 19:35:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > nie
    >
    > A taryfikacja była rozdzielana na pocztę/na żywego usera?

    Może źle to wyjaśniłem. Scenariusz był taki: dzwonisz do kolegi w celu
    przeprowadzenia rozmowy towarzyskiej, a odzywa się poczta głosowa i zamiast
    sobie pogadać z kumplem, tracisz 1 minutę z pakietu za przyjemność
    odsłuchania zapowiedzi ze skrzynki pocztowej. Ludzie się umawiali w grupach,
    że sobie powyłączają pocztę, aby nawzajem nie tracić cennych minut. Jak
    kolega nie odbierał, to taniej wychodziło wysłać SMS "Zadzwoń do mmie" niż
    nagrać tę samą informację na poczcie głosowej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba