    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 18 Sep 2014 10:58:22 -0700 (PDT)
    <lvdvte$fkq$1@srv.chmurka.net>
    <4...@g...com>
    <lve9ok$jaq$1@srv.chmurka.net>
    <2...@g...com>
    <lveuk0$red$1@srv.chmurka.net>
    <f...@g...com>
    <lvf3kp$2ml$2@dont-email.me>
    Subject: Re: opozniony led
    From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 września 2014 19:09:36 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:
    > Zachariasz Dorożyński pisze:
    >
    > [..]

    zasilanej przebiegiem bardzo podobnym do trapezu o bardzo dużym współczynniku
    wypełnienia i jeszcze w komplecie jest równoległy kondensator wygładzający. Jeśli
    aparat fotograficzny i kamera tego nie widzą to człowiek nie ma szans. Kamery i
    aparaty doskonale widzą światło z metalohalogenów i innych źródeł zasilanych z sieci.
    Widzą że są okresy czasu w których nie ma łuku. I jest ciemno i świecą tylko
    rozgrzane elementy. Dlatego w przypadkach w których świeci łuk a nie ma luminoforu
    źródła światła zasilane są z przetwornic podwyższających częstotliwość. Zwykłą
    ledówka ze sklepu przy filmowaniu nie sprawia żadnych problemów.

    > Moje chińskie ledówki nie mają kondensatora wygładzającego, LEDy dostają
    >
    > szpilki i bezpośrednio mrugania nie widać, ale przy jakimkolwiek ruchu
    >
    > efekt stroboskopowy jest wręcz "oczojebny"
    >

    > --
    >
    > AlexY
    >
    > http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    >
    > http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

    A skąd one dostają szpilki. Te co rozwaliłem bo mi bańki przeszkadzały miały
    kondensator szeregowy robiący za opornik, mostek, kondensator i diody połączone
    szeregowo max 12 sztuk. W takiej konfiguracji wszystko zachowuje się jak ogranicznik
    diodowy. Napięcie zaczyna rosnąć od zera stabilizuje się na napięciu jakie mają
    połączone diody, napięcie spada, jak spadnie poniżej napiecia stabilizacji diod to
    kondensator zaczyna oddawać energię. Czy coś się w elektronice zmieniło że w takim
    układzie szpilki są? Kondensator szeregowy robi za ogranicznik prądu bo opornik by
    się grzał. Jak będzie dobrze dobrana ilość diod to taki układ nie ma prawa mrugać a
    przygasanie związane ze zmianami napięcia w sieci będzie niewidoczne.