  • Data: 2014-09-28 21:17:17
    Temat: Re: opozniony led
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie możesz widzieć stu mrugnięć na sekundę diody w której świeci luminofor,
    zasilanej przebiegiem bardzo podobnym do trapezu o bardzo dużym współczynniku
    wypełnienia i jeszcze w komplecie jest równoległy kondensator wygładzający. Jeśli
    aparat fotograficzny i kamera tego nie widzą to człowiek nie ma szans. Kamery i
    aparaty doskonale widzą światło z metalohalogenów i innych źródeł zasilanych z sieci.
    Widzą że są okresy czasu w których nie ma łuku. I jest ciemno i świecą tylko
    rozgrzane elementy. Dlatego w przypadkach w których świeci łuk a nie ma luminoforu
    źródła światła zasilane są z przetwornic podwyższających częstotliwość. Zwykłą
    ledówka ze sklepu przy filmowaniu nie sprawia żadnych problemów.

    Oj 100Hz, to bardzo mała częstotliwość, jak dla ludzkiego oka. Długość
    czasu ciemnego zależy od ilości diod w szeregu, czyli większa moc,
    zwykle znacznie więcej diod. Tym samym 'współczynnik wypełnienia'
    światła gorszy.
    Podobno są ludzie, którzy lepiej postrzegają efekt stroboskopowy. Ja do
    nich należę :(

    Opóźnione załączanie występuje, gdy jest przetwornica i diody o większym
    prądzie. Np. kilka diod 350mA.

    Mnie najbardziej irytowały zasilacze prądowe dobrego producenta, które
    'wstawały' grubo ponad sekundę, a impuls prądowy przy załączaniu miały
    ogromny - był problem z wyskakującymi esami B16, przy kilku sztukach
    równolegle.
    EdiM