  • Data: 2014-09-18 19:09:36
    Temat: Re: opozniony led
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zachariasz Dorożyński pisze:
    [..]
    > Nie możesz widzieć stu mrugnięć na sekundę diody w której świeci luminofor,
    zasilanej przebiegiem bardzo podobnym do trapezu o bardzo dużym współczynniku
    wypełnienia i jeszcze w komplecie jest równoległy kondensator wygładzający. Jeśli
    aparat fotograficzny i kamera tego nie widzą to człowiek nie ma szans. Kamery i
    aparaty doskonale widzą światło z metalohalogenów i innych źródeł zasilanych z sieci.
    Widzą że są okresy czasu w których nie ma łuku. I jest ciemno i świecą tylko
    rozgrzane elementy. Dlatego w przypadkach w których świeci łuk a nie ma luminoforu
    źródła światła zasilane są z przetwornic podwyższających częstotliwość. Zwykłą
    ledówka ze sklepu przy filmowaniu nie sprawia żadnych problemów.

    Moje chińskie ledówki nie mają kondensatora wygładzającego, LEDy dostają
    szpilki i bezpośrednio mrugania nie widać, ale przy jakimkolwiek ruchu
    efekt stroboskopowy jest wręcz "oczojebny"

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html