    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: opozniony led
    Date: Thu, 18 Sep 2014 13:25:19 +0200
    <lvcch7$3d9$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <lvcg2v$79a$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <lvchob$918$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>

    On 17.09.2014 20:37, Zachariasz Dorożyński wrote:

    > Powoływanie się na Edisona jest śmieszne.

    Prosiłem, nie trollluj.

    > Powiedział tak sobie i już.

    I to co powiedział było powszechnie wprowadzone.

    > Ale żeby to sprawdzić to współczesna technika może być za cienka. Bo
    > żeby sprawdzić czy to co on powiedział działa trzeba się do mózgu
    > elektrodami podłączyć.

    Żeby wiedzieć, czy człowieka mniej boli głowa po jednej
    czy drugiej metodzie wyświetlania nie trzeba podłączać
    się bezpośrednio. Wystarczy wziąć rozsądnej wielkości
    grupkę, puścić im film obiema metodami i zapytać.
    I mniej więcej to się stało na początku XX wieku
    i zaczęto potem stosować podwójną lub potrójną migawkę (jak
    zauważył Tomasz, też nazwałem to jakoś dziwnie).

    Co do podłączania się do mózgu, do tego służy EEG.
    Od dawna i powszechnie. Właśnie w ten sam sposób bada się
    padaczkę (jaj wywoływanie częstotliwością 15-20Hz)
    czy nawet wpływ mrugania wysołanego zasilaniem ekranu!
    http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/001401398
    186928#.VBq-Iq2A_qY

    Ale to wszytko znacznie bardziej skomplikowane badania niż
    'a czy panią łeb nie boli'?

    > Odczucie zmęczenia jest subiektywne i nie może stanowić
    > podstawy do żadnego twierdzenia ani prawa.

    Bzdura. Subiektywne odczucie wielu ludzi jak najbardziej
    jest brane pod uwagę. Nikt nie będzie inwestował w produkt,
    na który narzeka 40% odbiorców, jeśli można problem wyeliminować
    drugą dziurą w obrotowej migawce i 50% silniejszą żarówką.

    I tak też _zrobiono_.

    > Przełączyłem przed chwilą
    > telewizor w tryb 25p. Kręciłem głową, patrzyłem bykiem i z boku.
    > Żadnego migotania nie widzę.

    Znaczy bez przeplotu?
    TV to luminofor. Wolny w porównaniu do komputerowego.

    Do tego, sam zauważyłeś, pojedynczy pomiar jest mało istotny;-)
    A jeśli 50% osób zauważa efekt, a 50% nie, to znaczy, że 50%
    go zauważa(np jest wyczulona) a nie, że 50% się wydaje.

    No, chyba, że patrzyłeś na LCD. Tylko wtedy, to bez sensu.

    pzdr
    bartekltg