  • Data: 2014-09-18 18:40:16
    Temat: Re: opozniony led
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 18.09.2014 um 13:24 schrieb Adam:
> [...]

    Co do czułości oka na częstotliwości >>25Hz (czasami powyżej 100Hz) to
    możesz mi wierzyć. A jak nie wierzysz, to poczytaj literaturę fachową.
    Zajmowałem się tym jakieś 25 lat ;-).

    > Projektory taśmowe 35mm wyświetlają każdą klatkę dwukrotnie. I to nie
    > tylko współczesne, nawet nie stare AP-5 z okresu powojennego, ale
    > jeszcze starsze też.
    >
    > Projektory cyfrowe "lepsze" mają rozdzielczość 4K - więc tych procentów
    > jest trochę więcej niż "trochę" względem FHD ;)

    W "naszych" kinach są już projektory (i dyski) z 48 i 96 fps, 4K i 8K.
    Nawet jak materiał ma 24 czy 25 fps, to projektory mogą (acz nie muszą)
    wyświetlać klatki dwu- lub czterokrotnie. Projektory dostosowane do
    wyższych częstotliwości muszą tak robić, bo by mrugało przy dużych
    powierzchniach bieli. Starsze projektory cyfrowe były bardziej zwłoczne
    (jak monitory) i tego robić nie muszą.

    Waldek