-
Data: 2013-11-30 22:17:51
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 30 Nov 2013 14:31:19 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2013-11-30 13:55, J.F. pisze:
>> Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:16:16 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>>> W Dębicy Goodyear ma ~60% udziałów
>> juz 76%.
>
> Pewnie to wziąłeś z ich strony, gdzie napisano:
> "TC Dębica S.A. jest obecna na Giełdzie Papierów Wartościowych w
> Warszawie od 1994 roku. Głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej
> Dębica S.A. jest Goodyear S.A. z siedzibą w Luksemburgu, który posiada
> (łącznie, bezpośrednio i pośrednio) 10.546.155 akcji stanowiących ok.
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> 76,406% kapitału zakładowego Spółki.
Nawet jesli posrednio, to jakas roznica ?
10% posiada Goodyear Holding Poland Sp. z o.o.
>>> i mimo faktu, że z linii schodzą opony marki Dębica, Goodyear, Dunlop,
>>> Fulda i Sava, to nadal pozostaje firma polską, choć opony z logiem
>> 60% ... troche duzo zeby to nazwac "firma polska".
> 60% to nie 100%
A 40% wystarczy aby firma byla "polska" ? 25%, 1% ?
Jak na moj gust to choc 50%
>> Sava formalnie tez pewnie jest slowenska spolka.
> Kontakt Sava - Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o.
wow, jeszcze jedna spolka :-)
> Kontakt Dębica - Firma Oponiarska Dębica S.A.
Ale to zle patrzysz.
Firma Družba za proizvodnjo pnevmatik d.o.o., zwana dalej ,,Sava
Tires", czy
Goodyear Dunlop Sava Tires, družba za proizvodnjo pnevmatik, d.o.o.
Škofjeloška c. 6
4000 Kranj, Slovenija
A z drugiej strony
Contact Dębica S.A. [...] m...@g...com
>>> Dębica są wytwarzane również w fabrykach w innych krajach.
>> No wlasnie - cos mi sie widzi ze zarzad europejskiego GY robi co chce,
> Ciekawe - co to znaczy robi co chce?
Ze jak stwierdza ze fabryka w Anglii ma wolne moce, a w Niemczech jest
duzo zamowien na tanie opony ... to nikt sie o zdanie w Debicy nie
pyta :-)
>> a zarzad polskiej firmy dba o interesy glownego akcjonariusza :-)
>> W przyzwoity sposob, ale jednak glownego.
> W interesie firmy jak i głównego akcjonariusza (a nie właściciela, jak
> w Sava) jest sprzedaż i zyski. Jakie marki będą schodziły z linii to
> w zasadzie kwestie czysto ekonomiczne.
Niby masz racje, ale dalekosieznym interesie akcjonariuszy powinno tez
byc aby marka Debica rosla w sile, firma sie rozwijala, rosla wartosc
akcji i dywidenda. Tymczasem w interesie glownego akcjonariusza jest
tanio przejac reszte udzialow :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- sprezony amoniak
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
Najnowsze wątki
- 2025-03-24 sprezony amoniak
- 2025-03-24 Białystok => NMS System Administrator <=
- 2025-03-24 Białystok => NMS System Administrator <=
- 2025-03-24 Wrocław => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-03-24 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-24 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-24 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-24 Spawanie filamentem
- 2025-03-23 Rozkaz 5-2025: O Umorzeniu Postępowania Sądowego
- 2025-03-23 Rozkaz 4-2025: O Ochronie Praw Autorskich
- 2025-03-23 Rozkaz 3-2025: O Zaprzestaniu Bratobójczych Walk Na Ukrainie
- 2025-03-23 Rozkaz 2-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-03-23 Rozkaz 1-2025: O Uchwaleniu Totaliztycznych Praw i Obowiązków Człowieka
- 2025-03-23 Waga z legalizacją
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)