  • Data: 2013-11-30 22:17:51
    Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 30 Nov 2013 14:31:19 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Pewnie to wziąłeś z ich strony, gdzie napisano:
    > "TC Dębica S.A. jest obecna na Giełdzie Papierów Wartościowych w
    > Warszawie od 1994 roku. Głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej
    > Dębica S.A. jest Goodyear S.A. z siedzibą w Luksemburgu, który posiada
    > (łącznie, bezpośrednio i pośrednio) 10.546.155 akcji stanowiących ok.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > 76,406% kapitału zakładowego Spółki.

    Nawet jesli posrednio, to jakas roznica ?
    10% posiada Goodyear Holding Poland Sp. z o.o.

    > 60% to nie 100%

    A 40% wystarczy aby firma byla "polska" ? 25%, 1% ?

    Jak na moj gust to choc 50%

    > Kontakt Sava - Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o.
    wow, jeszcze jedna spolka :-)
    > Kontakt Dębica - Firma Oponiarska Dębica S.A.

    Ale to zle patrzysz.
    Firma Družba za proizvodnjo pnevmatik d.o.o., zwana dalej ,,Sava
    Tires", czy
    Goodyear Dunlop Sava Tires, družba za proizvodnjo pnevmatik, d.o.o.
    Škofjeloška c. 6
    4000 Kranj, Slovenija

    A z drugiej strony
    Contact Dębica S.A. [...] m...@g...com

    > Ciekawe - co to znaczy robi co chce?

    Ze jak stwierdza ze fabryka w Anglii ma wolne moce, a w Niemczech jest
    duzo zamowien na tanie opony ... to nikt sie o zdanie w Debicy nie
    pyta :-)

    > W interesie firmy jak i głównego akcjonariusza (a nie właściciela, jak
    > w Sava) jest sprzedaż i zyski. Jakie marki będą schodziły z linii to
    > w zasadzie kwestie czysto ekonomiczne.

    Niby masz racje, ale dalekosieznym interesie akcjonariuszy powinno tez
    byc aby marka Debica rosla w sile, firma sie rozwijala, rosla wartosc
    akcji i dywidenda. Tymczasem w interesie glownego akcjonariusza jest
    tanio przejac reszte udzialow :-)

    J.