-
Data: 2013-11-30 22:17:51
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 30 Nov 2013 14:31:19 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2013-11-30 13:55, J.F. pisze:
>> Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:16:16 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>>> W Dębicy Goodyear ma ~60% udziałów
>> juz 76%.
>
> Pewnie to wziąłeś z ich strony, gdzie napisano:
> "TC Dębica S.A. jest obecna na Giełdzie Papierów Wartościowych w
> Warszawie od 1994 roku. Głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej
> Dębica S.A. jest Goodyear S.A. z siedzibą w Luksemburgu, który posiada
> (łącznie, bezpośrednio i pośrednio) 10.546.155 akcji stanowiących ok.
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> 76,406% kapitału zakładowego Spółki.
Nawet jesli posrednio, to jakas roznica ?
10% posiada Goodyear Holding Poland Sp. z o.o.
>>> i mimo faktu, że z linii schodzą opony marki Dębica, Goodyear, Dunlop,
>>> Fulda i Sava, to nadal pozostaje firma polską, choć opony z logiem
>> 60% ... troche duzo zeby to nazwac "firma polska".
> 60% to nie 100%
A 40% wystarczy aby firma byla "polska" ? 25%, 1% ?
Jak na moj gust to choc 50%
>> Sava formalnie tez pewnie jest slowenska spolka.
> Kontakt Sava - Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o.
wow, jeszcze jedna spolka :-)
> Kontakt Dębica - Firma Oponiarska Dębica S.A.
Ale to zle patrzysz.
Firma Družba za proizvodnjo pnevmatik d.o.o., zwana dalej ,,Sava
Tires", czy
Goodyear Dunlop Sava Tires, družba za proizvodnjo pnevmatik, d.o.o.
Škofjeloška c. 6
4000 Kranj, Slovenija
A z drugiej strony
Contact Dębica S.A. [...] m...@g...com
>>> Dębica są wytwarzane również w fabrykach w innych krajach.
>> No wlasnie - cos mi sie widzi ze zarzad europejskiego GY robi co chce,
> Ciekawe - co to znaczy robi co chce?
Ze jak stwierdza ze fabryka w Anglii ma wolne moce, a w Niemczech jest
duzo zamowien na tanie opony ... to nikt sie o zdanie w Debicy nie
pyta :-)
>> a zarzad polskiej firmy dba o interesy glownego akcjonariusza :-)
>> W przyzwoity sposob, ale jednak glownego.
> W interesie firmy jak i głównego akcjonariusza (a nie właściciela, jak
> w Sava) jest sprzedaż i zyski. Jakie marki będą schodziły z linii to
> w zasadzie kwestie czysto ekonomiczne.
Niby masz racje, ale dalekosieznym interesie akcjonariuszy powinno tez
byc aby marka Debica rosla w sile, firma sie rozwijala, rosla wartosc
akcji i dywidenda. Tymczasem w interesie glownego akcjonariusza jest
tanio przejac reszte udzialow :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz