  • Data: 2013-12-02 13:21:39
    Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RD" napisał w wiadomości grup

    > Proszę, podaj mi źródło/testy, które spotykasz, bo ja jakoś nie mogę
    > znaleźć testu możliwie wielu opon w interesującym mnie rozmiarze
    > 195/60/15. Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to:

    Jak nic nie ma to nie pozostaje Ci nic innego niż testy opon podobnych
    rozmiarów (obarczone błędem) albo opinie użytkowników (obarczone błędem i
    autosugestią).

    > Właśnie o tym piszę. "Ogólne wnioski" to będzie to samo, co "znikoma
    > różnica pomiędzy podobnymi oponami, ponieważ nie ma argumentów poza ceną,
    > etykietą, albo znaną marką w teście". Więc wnioski żadne.

    No nie do końca żadne. Po przejrzeniu kilku testów można zobaczyć pewne
    tendencje - np pewne opony są częściej w czołówce a inne rzadziej.

    > Bleah! :)

    Przepraszam nie spodziewałem się że w tym rozmiarze to będzie problem. Sam
    ma dosyć popularny rozmiar 205/55r16 i testów od groma nie psodziewałem
    sięże w innym rozmiarze może być z tym kłopot.

    > Zrozumiałem. Tylko ja pytam o to, jak wybrać "tę lepszą". A Ty mi
    > wyjeżdżasz z testami i że trzeba mieć kasę, żeby się nie zastanawiać. A
    > jak te testy mają wpłynąć na decyzję, jeśli nie mogę porównać różnych
    > modeli marek w tym samym rozmiarze w tym samym roku? Nijak. Wniosek
    > (przypisuję go Tobie): Wydawać pieniądze na tę numer 1 nie ważne w jakim
    > rozmiarze w teście z tego roku i nie zastanawiać się.

    Nic takiego nie napisałem - wręcz przeciwnie napisałem że wyniki opon w
    różnych rozmiarach mają się nijak do siebie.

    > Ergie, trochę jednak tak .. ;) A ja od początku pytam o to, czym się różni
    > jedna od drugiej, żeby wyciągnąć wnioski, a nie płacić "no bo tak", "bo to
    > zwiększa bezpieczeństwo", czy nawet "bo inna opona danej marki jest w
    > teście ADAC na pozycji pierwszej w 2013 roku".

    Pisałeś o oszczędzaniu i o tym że 40zł robi różnicę. Dla mnie to żaden
    argument przy wyborze opony. Marka słabym bo słabym ale jednak argumentem
    jest, a dobrym argumentem są wyniki.

    Gdybym nie miał dostępu do żadnych wyników to jednak wolałbym się kierować
    marką i innymi wynikami niż nie kierować niczym tylko zgadywać.

    Pozdrawiam
    Ergie