  • 1. Data: 2009-05-14 08:29:39
    Temat: opony - mniejsze zlo
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Witam
    Szukam tylnej dętkowej opony 110/90-16 59S, bo taka ma podobno być w
    Hondzie CM250. Niestety wszystko wskazuje na to że nie znajdę a stan
    obecnej zmusza mnie do natychmiastowej wymiany.
    W związku z tym mam kilka dylematów:
    Założyć 120/90? (taka jest obecnie więc chyba mogę)
    Czy założenie opony TL jest bardzo dużym ryzykiem? Słyszałem sprzeczne
    opinie, przy czym te uspokajające głównie od sprzedawców.
    Co z indeksami prędkości i nośności? Tak na logikę jeśli nie dostanę
    opony o wystarczającym indeksie prędkości to nic się nie stanie, za to
    jeśli indeks nośności będzie zbyt mały to sporo ryzykuję. Dobrze to
    rozumiem?
    W najgorszym przypadku kupiłbym 120/90-16 59P TL. No i pytanie - czy to
    już niebezpieczne czy jeszcze nie? A jeśli tak to ze względu na który
    parametr?

    --
    Asmodeusz
    CM250C

  • 2. Data: 2009-05-14 08:39:28
    Temat: Re: opony - mniejsze zlo - jeszcze jedno pytanie
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Zapomniałem o jeszcze jednym. Czy oponę dedykowanę na przód mogę założyć
    z tyłu? Bo różni się chyba tylko bieżnikiem. Za to miałbym i TT i
    rozmiar i odpowiednie indeksy nośności/prędkości.

  • 3. Data: 2009-05-14 08:45:11
    Temat: Re: opony - mniejsze zlo
    Od: -Demonos- <b...@g...com>

    On Thu, 14 May 2009 10:29:39 +0200, Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> wrote:

    > Czy założenie opony TL jest bardzo dużym ryzykiem? Słyszałem sprzeczne
    > opinie, przy czym te uspokajające głównie od sprzedawców.

    Ja do Virazki zalozylem na tyl opone TL do detki. Tez mialem watpliwosci, ale
    oponiarze na Pulawskiej 229 (DC) powiedzieli, ze w ten sposob nie ma problemu.
    Co prawda kiedys czytalem historię jak to komus w MZ detka przetarla sie o karby
    wewnatrz opony TL i strzelila, ale...
    Oponiarze w sumie sie znaja :-)
    Nie sprzedali mi tej opony, tylko ja zakladali.

    -Demonos-
    GSX 750 Inazuma '98
    Virago 535 i Jawa TS 350 (ciągle rozbita)

  • 4. Data: 2009-05-14 08:53:07
    Od: n...@s...com

    On Thu, 14 May 2009 10:29:39 +0200, Asmodeusz
    <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> wrote:

    >Witam

    czesc

    >Założyć 120/90? (taka jest obecnie więc chyba mogę)

    tak

    >Czy założenie opony TL jest bardzo dużym ryzykiem?

    Mozliwe, jezdzilem na takich i nic sie nie dzialo, ale ja to ryzykant
    jestem.

    >Co z indeksami prędkości i nośności? Tak na logikę jeśli nie dostanę

    Powinny sie zgadzac z zaleceniami, zwlaszcza indeks nosnosci. Ale nie
    desperowalbym za bardzo bo sprzet nie jest super ciezki, a opony maja
    spory zapas wytrzymalosci.

    >W najgorszym przypadku kupiłbym 120/90-16 59P TL. No i pytanie - czy to
    >już niebezpieczne czy jeszcze nie? A jeśli tak to ze względu na który
    >parametr?

    59 - 243kg
    P - 150 km/h

    Jedyne co nie pasuje to rozmiar (ale zadne ekstremum i niema ryzyka)
    no i typ.
    Ja bym zakladal i jezdzil.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 5. Data: 2009-05-16 19:23:07
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Asmodeusz" napisał:
    > Szukam tylnej dętkowej opony 110/90-16 59S, bo taka ma podobno być w
    > Hondzie CM250. Niestety wszystko wskazuje na to że nie znajdę a stan
    > obecnej zmusza mnie do natychmiastowej wymiany.

    No czesc
    Bridgestone produkuje cos takiego
    110/90-16 59S TL z bieżnikiem G508,
    cena nufki to jakies 250,- zl (nr katalog. 49999).
    Nie wiem tylko czy to na tył ale wszystkie znaki
    na niebie i zimi sugeruja ze tak;)
    TL mozesz zalozyc z dentka, nic sie nie stanie.
    --
    Pozdr
    Sybi

  • 6. Data: 2009-05-16 20:22:29
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    > Bridgestone produkuje cos takiego
    > 110/90-16 59S TL z bieżnikiem G508,

    A Dunlop produkuje do dzisiaj
    dokladnie to czego szukasz:
    110/90-16 59S TT bieznik K127
    nr katalogowy 651000
    I pozamiatane;))
    --
    Pozdr
    Sybi

  • 7. Data: 2009-05-16 20:43:59
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Sybi pisze:

    > nr katalogowy 651000

    W moich katalogach nie ma.

    Bo jak sie podaje numerki to trzeba tez uscislic o jaki katalog kaman.
    Ale nie zebym sie czepial :)

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 8. Data: 2009-05-17 09:18:42
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości:
    > W moich katalogach nie ma.
    >
    > Bo jak sie podaje numerki to trzeba tez uscislic o jaki katalog kaman.

    A to jest wiecej katalogów opon Dunlop?
    Bo myslelem że producent tylko jeden wydaje.

    > Ale nie zebym sie czepial :)

    NIe, nie. Wcale;)
    --
    Pozdr
    Sybi

  • 9. Data: 2009-05-17 11:45:01
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Sybi pisze:

    > A to jest wiecej katalogów opon Dunlop?
    > Bo myslelem że producent tylko jeden wydaje.

    Ja nie mam zadnego. Ale mam opony Dunlopa w katalogu W&W, MCS , CCE i
    innych. Tam tych opon ktore podales nie ma :)

    > NIe, nie. Wcale;)

    No wlasnie :)

  • 10. Data: 2009-05-17 15:12:47
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" napisał:
    > Ja nie mam zadnego. Ale mam opony Dunlopa w katalogu W&W, MCS , CCE i
    > innych. Tam tych opon ktore podales nie ma :)

    O matko!
    Ja nie wiedzialem ze tyle organizacji
    jakies katalogi wydaje!;)
    Ale pewnie nadaja tez swoja numeracje
    aby samemu gumami handlowac.
    No dobra aby temat zamknac sprawdze
    czy taka guma jest dostepna na dzien dzisiajszy.
    --
    Pozdr
    Sybi