-
1. Data: 2019-12-29 13:11:24
Temat: opony caloroczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
https://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/Test-opon
-calorocznych,38098,2
ciekawe wyniki.
To przedruk z niemieckego, czy wiarygodne wyniki ?
Jedno widac - dobre letnie na sniegu to smierc :-)
A Crossclimate wypadly ... tak sobie na sniegu.
J.
-
2. Data: 2019-12-29 18:17:32
Temat: Re: opony caloroczne
Od: Peter <p...@o...pl>
ja ostatnio oglądałem, naprawdę powtarzalne testy i wiarygodne wyniki,
zimówki przy mrozie i na śniegu są nieco lepsze
https://www.youtube.com/watch?v=bKtnczk8Mxk&t=484s
pozostaje jeszcze kwestia hałasu bo allseasons będą głośniejsze od letnich
-
3. Data: 2019-12-29 20:34:54
Temat: Re: opony caloroczne
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-12-29 o 13:11, J.F. pisze:
> https://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/Test-opon
-calorocznych,38098,2
>
> ciekawe wyniki.
>
> To przedruk z niemieckego, czy wiarygodne wyniki ?
>
> Jedno widac - dobre letnie na sniegu to smierc :-)
>
> A Crossclimate wypadly ... tak sobie na sniegu.
>
>
> J.
>
A co to jest śnieg? ;-)
T.
-
4. Data: 2019-12-29 20:40:09
Temat: Re: opony caloroczne
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-12-29 o 13:11, J.F. pisze:
> https://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/Test-opon
-calorocznych,38098,2
>
> ciekawe wyniki.
>
> To przedruk z niemieckego, czy wiarygodne wyniki ?
>
> Jedno widac - dobre letnie na sniegu to smierc :-)
>
> A Crossclimate wypadly ... tak sobie na sniegu.
>
>
> J.
>
Te testy byłyby miarodajne, gdyby je przeprowadzano w identycznych
warunkach na identycznych samochodach oraz z dużą liczbę prób. Przy
rozbieżnościach rzędu kilku metrów mamy do czynienia z czasem reakcji na
poziomie 0,1-0,2 sekundy - z pewnością kierowca testowy naciskał w tym
samym momencie hamulec? Z taką samą siłą? Jechał po identycznym śladzie?
Podejrzewam, że jak bym poszukał, to znalazłbym dowolne wyniki testów...
Z powodu bieznika ponoć lepsze są opony zimowe na śnieg - ale na kopny
śnieg i błoto pośniegowe, a nie na warstewkę śniegu na lodzie. Zimowe
opony źle hamują na lodzie - w krajach skandynawskich używa się opon
specjalnie wyprodukowanych na lód, które nie mają nic wspólnego z
naszymi zimowymi oponami.
Jak ktoś mieszka w terenie podgórskim, gdzie śnieg czasem pada - niech
takie (tzn. zimowe) kupuje, ale niech je zmienia jak śniegu nie ma :-)
T.
-
5. Data: 2019-12-29 21:24:39
Temat: Re: opony caloroczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 29 Dec 2019 20:34:54 +0100, T. napisał(a):
> W dniu 2019-12-29 o 13:11, J.F. pisze:
>> https://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/Test-opon
-calorocznych,38098,2
>> >> ciekawe wyniki.
>>
>> To przedruk z niemieckego, czy wiarygodne wyniki ?
>> Jedno widac - dobre letnie na sniegu to smierc :-)
>>
>
> A co to jest śnieg? ;-)
A takie biale g*, ktore nas co roku zaskakuje :-)
https://gazetakrakowska.pl/zima-trzydziestolecia-201
92020-prognozy-i-przewidywania-synoptykow-czy-nadejd
zie-atak-zimy/ar/c1-14680715
J.
-
6. Data: 2019-12-29 22:38:49
Temat: Re: opony caloroczne
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
On 29.12.2019 20:40, T. wrote:
> opony źle hamują na lodzie
Taka oczywista oczywistość, rzekłbym :-)
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
7. Data: 2019-12-29 22:49:02
Temat: Re: opony caloroczne
Od: p...@g...com
Profil letni z rowkami da radę nawet na błocie posniegowym bo odprowadzi wodę czego
nie potrafi typowo zimowa jodelka.
Crossclimate to właśnie taka modyfikacja profilu zimowego plus dwa wąskie paski
wzmacniające odprowadzanie wody. Kompromis ale jeśli wierzyć testom skuteczny.
-
8. Data: 2019-12-30 08:32:58
Temat: Re: opony caloroczne
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Mieszanka gumy się liczy.
-----
> czego nie potrafi typowo zimowa jodelka.
-
9. Data: 2019-12-30 08:36:16
Temat: Re: opony caloroczne
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
W krajach skandynawskich dozwolone są kolce.
Choć jestem ciekaw szczegółów - gdzie, kiedy.
Także tego, dlaczego u nas nie wolno: bo niszczyłyby drogę czy ryzyko wystrzelenia
kolca jak pocisku?
-----
> w krajach skandynawskich używa się opon specjalnie wyprodukowanych na lód
-
10. Data: 2019-12-30 12:22:01
Temat: Re: opony caloroczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e09a8f0$1$500$6...@n...neostrada.
pl...
>W krajach skandynawskich dozwolone są kolce.
>Choć jestem ciekaw szczegółów - gdzie, kiedy.
>Także tego, dlaczego u nas nie wolno: bo niszczyłyby drogę czy ryzyko
>wystrzelenia kolca jak pocisku?
Niszczylyby droge. A moze i niszczylyby sie kolce, a potem odpadaly.
Jest sens uzywania tylko na sniegu/lodzie, a jak dojedziesz do
odsniezonego kawalka, to co - zmienisz opony ?
Przy okazji kolejny idiotyzm naszych przepisow. Ustawa
"3. Używanie łańcuchów przeciwślizgowych na oponach jest dozwolone
tylko na drodze pokrytej śniegiem."
Bardzo rozsadnie.
Ale znak C-18 juz takiego zastrzezenia nie zawiera.
Snieg czy nie, zima czy lato - nakaz obowiazuje.
Hm, a moze to i madre - znak sie ustawi w miejscu, gdzie jeszcze jest
czas na zalozenie lancuchow,
a drogowcy beda go montowac i demontowac w razie potrzeby ...
No i jak na drodze do Zielenca stal taki znak, tak juz chyba nie stoi.
J.