eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[opony] Landsail LS588 ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 11. Data: 2016-10-10 17:12:53
    Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ntgafs$uvm$...@d...me...
    >Nie znalazłem wprost negatywnych opinii nt tych opon.
    >Jedynie do czego doszedłem, to to, że przed 2013/2014 miały one
    >status w testach jako "nie polecam" (chyba dotyczyło to modelu LS3xx
    >lub LS2xx), po czym firma Landsail zmieniła całkowicie cykl
    >produkcyjny tych opon (może nowa mieszanka gumy?) i podesłała tej
    >samej organizacji nowe opony do testów, z opisem, że to całkowicie
    >nowy model, zrywający z poprzednikiem). W kolejnych testach opinia
    >zrobiła się "godne polecenia".
    >Nie potrafię tego znaleźć - to był bodajże film na YT.

    >Etykietki chyba sami sobie też nie nadają - bo to wymagane jest w UE
    >i jakieś tam testy musi spełniać, a tu raczej nie ma się czego
    >wstydzić: C/B/1

    Wlasnie kto wie czy nie sami - bo etykieta wymagana, ale czy producent
    sam jej nie wystawia ?
    Po przeprowadzeniu rzetelnych testow oczywiscie :-)


    J.


  • 12. Data: 2016-10-10 17:29:11
    Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ntfuum$j9f$...@d...me...
    On 2016-10-10 11:46, J.F. wrote:
    >>> ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan
    >>> Maailma
    >>> i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli
    >>> Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów
    >>> testów
    >>> Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest
    >>> mocno
    >>> inna, niż w ADAC.
    >
    >> ADAC tez nie chce podac liczb.
    >> Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to
    >> ustawic
    >> wyniki dowolnie :-)

    >W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie
    >przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują
    >sami w sklepach.

    O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.

    > Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
    > najgorsze aby uwzględnić losowość).

    Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
    statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)

    >W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.
    >Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne
    >wnioski.

    Mowisz o tym ?
    http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertai
    lun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/

    Brak modelu opony.
    Pirelli niewiele mowi,

    >> Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz
    >> powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia
    >> ... i
    >> prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony,
    >> calkiem
    >> dobre.
    >> No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest
    >> slisko.
    >> Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A
    >> czy B ?
    >
    >No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś
    >zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych
    >właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy
    >metr ma wymierną cenę :)

    a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko,
    b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da)
    c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity.
    Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-)

    P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
    testowa droge i testowy deszcz ?

    J.


  • 13. Data: 2016-10-10 17:37:52
    Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
    > Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ntfuum$j9f$...@d...me...
    > On 2016-10-10 11:46, J.F. wrote:
    >>>> ADAC nie testował Lansail'i. Test zrobili Finowie z Tekniikan Maailma
    >>>> i stwierdzili, że opona ta pokonała zwycięzcę testu ADAC, czyli
    >>>> Michalin Primacy 3. Niestety nie potrafię dojść do szczegółów testów
    >>>> Finów, a byłoby to interesujące, bo kolejność "na mecie" jest mocno
    >>>> inna, niż w ADAC.
    >>
    >>> ADAC tez nie chce podac liczb.
    >>> Podejrzewam, ze sa roznice na tyle niewielkie, ze pozwala im to ustawic
    >>> wyniki dowolnie :-)
    >
    >> W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie
    >> przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami
    >> w sklepach.
    >
    > O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.
    >
    mówisz?
    http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudow
    a%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testac
    h-opon/a-17412646

    >> Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
    >> najgorsze aby uwzględnić losowość).
    >
    > Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
    > statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)
    >
    jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie odstaje,
    np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo (te różnice
    można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).


    >> W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.
    >> Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć własne
    >> wnioski.
    >
    > Mowisz o tym ?
    > http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertai
    lun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/
    >
    >
    > Brak modelu opony.
    > Pirelli niewiele mowi,
    >
    tu masz symbole: Pirelli Cinturato P7 Blue
    http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-mich
    elin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/



    >>> Jezdze teraz na Navigatorach, one na mokrym maja klase E, to juz
    >>> powinien byc obiektywny test, bo sa widelki konkretnego opoznienia ... i
    >>> prawde mowiac nie narzekam na jazde w mokrym. Normalne opony, calkiem
    >>> dobre.
    >>> No ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam. Bo wiem, ze jest slisko.
    >>> Nie tylko na navigatorach ... ale moze nie doceniam opon z klasa A
    >>> czy B ?
    >>
    >> No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś
    >> zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o niegorszych
    >> właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy metr
    >> ma wymierną cenę :)
    >
    > a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko,
    > b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da)
    > c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity.
    > Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-)
    >
    dzisiaj hamowałem nagle przed pasami (pieszy) - mokre liście + śliskie
    pasy spowodowały, że z metr koła pojechały w poślizgu zanim się zatrzymałem.
    Nie przewidzisz wszystkiego.

    > P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
    > testowa droge i testowy deszcz ?
    >
    a co chcesz badać?



  • 14. Data: 2016-10-10 18:20:10
    Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>


    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ntgck2$81h$...@d...me...
    On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
    >>> W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni
    >>> nie
    >>> przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują
    >>> sami
    >>> w sklepach.
    >
    >> O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.
    >>
    >mówisz?
    >http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudo
    wa%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testa
    ch-opon/a-17412646

    Jesli mnie skleroza nie myli, to ADAC tak mowil, albo pisal :-)

    >>> Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
    >>> najgorsze aby uwzględnić losowość).
    >
    >> Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy
    >> rozrzut
    >> statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)
    >
    >jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie
    >odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo
    >(te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).

    A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a tej
    o 5m gorszej "niegodna polecenia".

    A z trzeciej strony - ktos gwaltownie zahamuje i 5m zabraknie :-P

    >>> W linku jaki podałem masz tabelkę z drogą hamowania na mokrym.
    >>> Możesz teraz poszukać etykiety poszczególnych opon i wyciągnąć
    >>> własne
    >>> wnioski.
    >
    >> Mowisz o tym ?
    >> http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-kesarengasvertai
    lun-tarkistustestit-testivilppia-loytynyt/
    >> Brak modelu opony.
    >> Pirelli niewiele mowi,
    >
    >tu masz symbole: Pirelli Cinturato P7 Blue
    >http://www.tyrepress.com/2015/03/landsail-beats-mic
    helin-surprise-result-in-finnish-tyre-test/

    Tu z kolei nie ma metrow. Mowa o tescie z 2015r, a w pierwszym linku
    jakby 2016.

    Teraz tak: michelin Primacy 3 ma w etykiecie A na mokrym, Pirelli B,
    a Ls588 C
    (ciekawe - google znajduje link na oponeo do rozmiaru 205/55/16 na
    wszystkich ... czyzby koledzy juz sprawdzali ?)

    W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale w
    tekscie napisano, ze na mokrym srednia.

    >>> No ale jak nagle będziesz musiał zahamować, bo przed Tobą ktoś
    >>> zahamuje nagle, to wówczas będziesz chciał mieć opony o
    >>> niegorszych
    >>> właściwościach od poprzedzającego Cię samochodu (bo wówczas każdy
    >>> metr
    >>> ma wymierną cenę :)
    >
    >> a) trzymac wiekszy odstep, bo slisko,
    >> b) patrzec dalej na droge (nie zawsze sie da)
    >> c) na pewno pare razy sie zdarzylo, i jakos przod nie rozbity.
    > Potwierdzenie opinii wlasnej, czy a i b) zadzialaly ? :-)
    >
    >dzisiaj hamowałem nagle przed pasami (pieszy) - mokre liście +
    >śliskie pasy spowodowały, że z metr koła pojechały w poślizgu zanim
    >się zatrzymałem.
    >Nie przewidzisz wszystkiego.

    No niestety - wiekszy odstep i nizsza predkosc zacheca pieszych do
    wlazenia :-)

    >> P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
    >> testowa droge i testowy deszcz ?
    >
    >a co chcesz badać?

    Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.

    J.




  • 15. Data: 2016-10-10 18:40:20
    Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:
    >
    > Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ntgck2$81h$...@d...me...
    > On 2016-10-10 17:29, J.F. wrote:
    >>>> W teście robionym przez Finów są pewne różnice, a mianowicie oni nie
    >>>> przyjmują opon od producentów (spreparowanych do testów) a kupują sami
    >>>> w sklepach.
    >>
    >>> O ile pamietam to ADAC tez. A przynajmniej tak sie chwalili.
    >>>
    >> mówisz?
    >> http://www.dw.com/pl/adac-trudno-b%C4%99dzie-odbudow
    a%C4%87-zaufanie-nowy-zarzut-manipulacje-przy-testac
    h-opon/a-17412646
    >>
    >
    > Jesli mnie skleroza nie myli, to ADAC tak mowil, albo pisal :-)
    >
    >>>> Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze i
    >>>> najgorsze aby uwzględnić losowość).
    >>
    >>> Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy rozrzut
    >>> statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)
    >>
    >> jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie
    >> odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone jakościowo
    >> (te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).
    >
    > A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a tej o
    > 5m gorszej "niegodna polecenia".
    >
    5m to spora różnica, bardzo spora.
    Już lepiej oceniać w % długości opony wzorcowej dla danej
    prędkości/powierzchni/warunków.

    >
    > Teraz tak: michelin Primacy 3 ma w etykiecie A na mokrym, Pirelli B, a
    > Ls588 C
    > (ciekawe - google znajduje link na oponeo do rozmiaru 205/55/16 na
    > wszystkich ... czyzby koledzy juz sprawdzali ?)
    >
    dla mnie interesującego rozmiaru 255/55/R18 - na mokrym jest B

    > W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne, ale w
    > tekscie napisano, ze na mokrym srednia.
    >
    no właśnie dlatego chętnie był chciał to zweryfikować innymi testami.
    Patrząc na opinie - ludzie podają na plus hamowanie na mokrym dla tej
    opony podając jako odniesienie do znacznie bardziej popularnych i
    cenionych (ogólnie) opon jak Dunlop, Bridgestone, Toyo...
    >
    >>> P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
    >>> testowa droge i testowy deszcz ?
    >>
    >> a co chcesz badać?
    >
    > Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.
    >
    ale po co?
    Sens byłby gdybyś to porównywał do innych opon - ale przecież nie
    będziesz co chwilę zmieniał opon i ponawiał ten test.



  • 16. Data: 2016-10-10 19:31:10
    Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ntgg97$m4p$...@d...me...
    On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:
    >>>> P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie
    >>>> znalezc
    >>>> testowa droge i testowy deszcz ?
    >>> a co chcesz badać?
    >
    >> Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.
    >
    >ale po co?
    >Sens byłby gdybyś to porównywał do innych opon - ale przecież nie
    >będziesz co chwilę zmieniał opon i ponawiał ten test.

    Mozemy porownac z innymi grupowiczami :-)

    Tylko czy droga i chmura zapewni porownywalne warunki :-)

    J.



  • 17. Data: 2016-10-10 20:57:20
    Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ntgg97$m4p$...@d...me...
    On 2016-10-10 18:20, J.F. wrote:
    >>>>> Dodatkowo wyniki parokrotnie weryfikują (zwłaszcza te najlepsze
    >>>>> i
    >>>>> najgorsze aby uwzględnić losowość).
    >>>> Jesli te wyniki miedzy oponami sie malo roznia, lub maja duzy
    >>>> rozrzut
    >>>> statystyczny, to tez mozna manipulowac :-)
    >>
    >>> jęsli wszystkie mają zbliżone wyniki (tz, żadna drastycznie nie
    >>> odstaje, np: rżnica w hamowaniu 5 m ), tzn, że są zbliżone
    >>> jakościowo
    >>> (te różnice można pominąć przy normalnej codziennej eksploatacji).
    >
    >> A z drugiej strony mozesz tej najlepszej dac ocene "znakomita", a
    >> tej o
    >> 5m gorszej "niegodna polecenia".
    >
    >5m to spora różnica, bardzo spora.

    A pisales "drastycznie nie odstaje" :-)

    5m w praktyce drogowej to bardzo malo.
    Nie jestes w stanie ocenic warunkow tak, aby moc zwalic na opony, ze
    ci tych 5m zabraklo. Trzeba wiekszy margines trzymac.

    >> W drugim linku kolejnosc ocen jest jednak inna, oceny sa ogolne,
    >> ale w
    >> tekscie napisano, ze na mokrym srednia.
    >
    >no właśnie dlatego chętnie był chciał to zweryfikować innymi testami.

    Ja tez, ale widzisz - ADAC szczegolow nie podaje, i jeszcze bezczelnie
    w lape bierze :-)

    J.


  • 18. Data: 2016-10-12 18:01:34
    Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:57fbbfba$0$639$6...@n...neostrada.
    pl...
    >>> P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
    >>> testowa droge i testowy deszcz ?
    >>a co chcesz badać?
    >Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.

    A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr.
    Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi.
    To chyba dobre opony ?

    Na oko - problemem sa drgania w samochodzie i aliasing przy niskiej
    czestotliwosci probkowania.
    Dosc spore oscylacje na wykresach widze, i zbyt wolne.
    Ale przy ostrym hamowaniu sie akurat stabilizuje.

    J.



  • 19. Data: 2016-10-12 20:14:33
    Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-10-12 18:01, J.F. wrote:
    > Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:57fbbfba$0$639$6...@n...neostrada.
    pl...
    >>>> P.S. teraz w kazdym telefonie akcelerometr ... tylko gdzie znalezc
    >>>> testowa droge i testowy deszcz ?
    >>> a co chcesz badać?
    >> Przyspieszenie (opoznienie) podczas hamowania.
    >
    > A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr.
    > Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi.
    > To chyba dobre opony ?
    >
    > Na oko - problemem sa drgania w samochodzie i aliasing przy niskiej
    > czestotliwosci probkowania.
    > Dosc spore oscylacje na wykresach widze, i zbyt wolne.
    > Ale przy ostrym hamowaniu sie akurat stabilizuje.
    >
    > J.
    >

    mam akcelerometr w kamerze w aucie.
    Jutro zrobię testy i ściągnę wykresy - tak dla ciekawości.

    Ewentualnie - jakiego programiku korzystasz (np. G-sensor logger)?
    Tylko bez możliwości porównania to ma średni sens poznawczy - no chyba,
    że zachowam logi dla obecnych opon, a następnie po zmianiwe opon na nowe
    będę czekał na podobne warunki (wilgotnośiowo - temperaturowe) i
    powtórzę test. Ale nie chce mi się tak prawdę mówiąc :)



  • 20. Data: 2016-10-12 20:42:02
    Temat: Re: [opony] Landsail LS588 ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ntluhp$it8$...@d...me...
    On 2016-10-12 18:01, J.F. wrote:
    >> A propos - wczoraj bylo wilgotno, to wlaczylem akcelerometr.
    >> Droga - asfalt po deszczu, a wskazanie pod 1g w poziomie podchodzi.
    >> To chyba dobre opony ?

    A - zebysmy sie dobrze zrozumieli - opony to przechodzone Nokian WR.

    >mam akcelerometr w kamerze w aucie.
    >Jutro zrobię testy i ściągnę wykresy - tak dla ciekawości.
    >Ewentualnie - jakiego programiku korzystasz (np. G-sensor logger)?

    Tak, z tego.
    Uwaga - wczesniej wydluzyc/wylaczyc wygaszanie ekranu, bo nie blokuje
    wygaszania.

    >Tylko bez możliwości porównania to ma średni sens poznawczy - no
    >chyba, że zachowam logi dla obecnych opon, a następnie po zmianiwe
    >opon na nowe będę czekał na podobne warunki (wilgotnośiowo -
    >temperaturowe) i powtórzę test. Ale nie chce mi się tak prawdę mówiąc
    >:)

    Zawsze mozna reaktywowac zloty grupowe.

    Ja bardzo chetnie sie umowie na przeciaganie liny, jak snieg spadnie
    :-)

    J.


strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: