  • 31. Data: 2022-04-03 19:40:48
    Temat: Re: opony
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 02.04.2022 o 23:13, Dykus pisze:
    > Witam,

    > A tak przy okazji, to ilu kierowców w Waszej okolicy zmienia jeszcze
    > koła samemu pod domem? Bo mam wrażenie, że w moim blokowisku, na
    > parkingu to już sam zostałem. :)

    Może reszta ma wielosezonówki?
    Zmieniałem sam koła, godzinka roboty. Stanie u gumiarza 3 godziny i
    stówa w plecy + paliwo.
    Obecnie przy naszych zimach oraz przebiegach rocznych takich, że
    wywalałem ze starości a nie z powodu zużycia, zmieniłem na wielosezony.
    Rodzicom też. Ja CrossClimate+, rodzice Verdestein Quatrac, jesteśmy
    zadowoleni.

    > Ciekawe co myślą przechodnie - "auto kupił, a na wymianę kół pieniędzy
    > już nie ma", czy raczej "o, to takie rzeczy można zrobić samemu"?

    Mają wywalone. To nie bogate osiedle w Miami Beach.

    > Najlepsze, że sam do końca nie potrafię odpowiedzieć na pytanie po co to
    > robię.

    Widocznie cenisz sobie czas, kasę, trochę ruchu.

    > PS od segmentu D to już chyba nie przystoi zmieniać samemu...

    To zależy od podejścia do przyrządu do przemieszczania się z punktu A do
    punktu B.

    --
    Irokez

  • 32. Data: 2022-04-03 21:15:16
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.04.2022 o 19:40, Irokez pisze:

    > Może reszta ma wielosezonówki?
    > Zmieniałem sam koła, godzinka roboty. Stanie u gumiarza 3 godziny i
    > stówa w plecy + paliwo.

    Ale normalnie to umawiasz się na zamianę i w max 20 minut masz
    zmienione. Mam kółka w Twizy więc może zmienię samodzielnie, ale dla
    niezaniknięcia umiejętności a nie żeby mi się czasowo opłacało. W RS
    pojadę na zmianę opon i mi wyważą koła. Ostatnio miałem jedno tak
    krzywe, że nie uwierzyłbym, gdybym tego na własne oczy nie oglądał.

> [...]
    > wywalałem ze starości a nie z powodu zużycia, zmieniłem na wielosezony.
    > Rodzicom też. Ja CrossClimate+, rodzice Verdestein Quatrac, jesteśmy

    A jeździcie gdzieś w ogóle? Poza miasto? Ja śnieg spadnie? Bo jak nie to
    możecie nawet te samochody sprzedać.

  • 33. Data: 2022-04-04 07:00:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 02.04.2022 23:13, Dykus wrote:
    [...]
    > PS od segmentu D to już chyba nie przystoi zmieniać samemu...
    Zdecydowanie nie przystoi, zwłaszcza gdy jeździ się tak prestiżowymi
    limuzynami jak passat, mondeo, toyota camry, opel insignia czy citroen
    c5. :-D

  • 34. Data: 2022-04-04 10:31:56
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 03.04.2022 o 15:33, Uncle Pete pisze:

    > Też to robię (chyba jako jedyny na osiedlu) - zalety są takie, że, po
    > pierwsze, mogę wymienić koła w dowolnej chwili i nie ustawiać się w
    > kolejce do gumiarza. Po drugie, musiałbym te koła włożyć do bagażnika, a
    > poprzednio go opróżnić z gratów, podjechać do gumiarza... Czasowo mniej
    > więcej wyjdzie na to samo, o ile nie dłużej.

    Ja mam piwnice zagraconą, więc wyciągnięcie i schowanie kół to
    najtrudniejsze zadanie. ;)
    Też kiedyś myślałem, że wymiana opon to z 30 minut mi zajmie. A w sumie,
    z wyciągnięciem i włożeniem do piwnicy to ponad 1h...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 35. Data: 2022-04-04 10:31:59
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 03.04.2022 o 19:40, Irokez pisze:

    > Zmieniałem sam koła, godzinka roboty. Stanie u gumiarza 3 godziny i
    > stówa w plecy + paliwo.

    A co z wyważaniem? Urban legend? Czy póki nie czuć bicia na kierownicy,
    to nie ruszamy?

> [...]
    > wywalałem ze starości a nie z powodu zużycia, zmieniłem na wielosezony.
    > Rodzicom też. Ja CrossClimate+, rodzice Verdestein Quatrac, jesteśmy

    U żony mam, ale raz na dwa sezony chyba wypadało by przełożyć przód/tył?
    No i dalej kwestia wyważania...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 36. Data: 2022-04-04 11:34:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Apr 2022 23:13:54 +0200, Dykus wrote:
    > Witam,
    >
    > A tak przy okazji, to ilu kierowców w Waszej okolicy zmienia jeszcze
    > koła samemu pod domem? Bo mam wrażenie, że w moim blokowisku, na
    > parkingu to już sam zostałem. :)

    A masz gdzie trzymac opony? W starych blokach byly piwnice, w nowych
    niekoniecznie.

    No i zmiana kół ... to trzeba w felgi zainwestowac.
    Nowe felgi dosc drogie.

> [...]
    > już nie ma", czy raczej "o, to takie rzeczy można zrobić samemu"?
    >
    > Najlepsze, że sam do końca nie potrafię odpowiedzieć na pytanie po co to

    Po co zmieniasz, czy po co sam zmieniasz?

    > PS od segmentu D to już chyba nie przystoi zmieniać samemu...

    Cos w tym jest.
    Ale auto sluzbowe, to niech zmienia gumiarz na fakture :-)

    J.

  • 37. Data: 2022-04-04 11:37:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Apr 2022 14:05:46 +0200, Collie wrote:

    > Dla harpagona nie ma znaczenia, czy mieszka w bloku, czy w domu,
    > czy parkuje na chodniku pod blokiem, czy w garażu. Jest harpagonem
    > i pierdoli się z wymianą kół także we własnym garażu swemi ręcami,
    > bo pińsiąt złotych piechotą nie chodzi.

    Przedostatnio chyba podrozało, a ostatnio pewnie drugi raz.

    Dla mnie męczące bylo wyciagniecie z piwnicy, sama zmiana to juz
    niewielki problem.
    Potem kolejki u gumiarzy ... samemu lepiej, tylko trzeba miec
    dodatkowe felgi.

    J.

  • 38. Data: 2022-04-04 12:42:53
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 4.04.2022 o 11:37, J.F napisał:

> [...]
    > niewielki problem.
    > Potem kolejki u gumiarzy ... samemu lepiej, tylko trzeba miec

    I dodatkowe czujniki ciśnienia opon, a komplet czujników potrafi
    kosztować tyle co komplet opon. Szkoda mi było przed ubiegłą zimą
    ściągać z felg stalowych praktycznie nowe opony letnie, więc
    kupiłem felgi ameliniowe - nie do malowania* - pod opony całoroczne,
    plus oczywiście komplet czujników, które kosztowały tylko połowę
    ceny opon. Za montaż wszystkiego zusammen do kupy zapłaciłem 80 zł.
    A koła letnie pozostały jako przydasie.

    * https://www.youtube.com/watch?v=t8lnCA8PHJM

  • 39. Data: 2022-04-04 13:55:48
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 04.04.2022 o 11:34, J.F pisze:

    > A masz gdzie trzymac opony? W starych blokach byly piwnice, w nowych
    > niekoniecznie.

    Jeszcze mam, ale z pewnością był bym w stanie inaczej to miejsce
    zagospodarować. ;) Hotel dla opon to chyba kolejne 50zł... no ale wtedy
    to ma sens - nie trzeba opon z piwnicy wyciągać.

    > No i zmiana kół ... to trzeba w felgi zainwestowac.
    > Nowe felgi dosc drogie.

    Na zimę to stalowe, nowe nie są aż tak bardzo drogie Zakup zwraca się po
    pięciu wymianach...

    > Po co zmieniasz, czy po co sam zmieniasz?

    Zastanawiam się po co samemu. Choć raz zareagowałem w warsztacie, jak
    widziałem jak facet śrubę od razu kluczem pneumatycznym dokręcał
    (zamiast najpierw ręką). Może dlatego robię to sam...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 40. Data: 2022-04-04 17:23:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 04.04.2022 o 10:31, Dykus pisze:
    > Witam,

    > A co z wyważaniem? Urban legend? Czy póki nie czuć bicia na kierownicy,
    > to nie ruszamy?

    To drugie.
    Bo nie widzę powodu aby ruszać coś co jest wyważone. Od lat nie musiałem
    nic wyważać ponownie.
    Możesz oczywiście sprawdzić dla wewnętrznego spokoju.

    > U żony mam, ale raz na dwa sezony chyba wypadało by przełożyć przód/tył?

    A to tak żeby w miarę równomiernie się zużywały, planuję jak się cieplej
    zrobi tak zrobić u siebie.

    > No i dalej kwestia wyważania...

    jak wyżej. Czujesz dyskomfort i brak bicia - wyważasz
    Czujesz bicie - sprawdzasz co to, najczęściej najpierw kontrolując
    wyważenie.

    --
    Irokez