  • 41. Data: 2022-04-04 17:59:18
    Temat: Re: opony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Apr 2022 17:23:20 +0200, Irokez wrote:

    > To drugie.
    > Bo nie widzę powodu aby ruszać coś co jest wyważone. Od lat nie musiałem
    > nic wyważać ponownie.

    Jak mialem sierre, to wywazanie starczalo na jakies 5 miesiecy ...
    cieszylem na zmiane opon.
    I nie wiem - winna auta, wina opon, wina drogi, wina moja ..

    > Możesz oczywiście sprawdzić dla wewnętrznego spokoju.

    Np zdjete wrzucic do bagaznika, pojechac na wywazanie, zeby byly
    gotowe do zmiany ...

    > A to tak żeby w miarę równomiernie się zużywały, planuję jak się cieplej
    > zrobi tak zrobić u siebie.

    IMO niekoniecznie ... niech sie jedne szybciej zuzyja, to sie kupi
    dwie nowe, i dojezdzi te mniej zuzyte.

    Tylko znow - latwiej to zrobic na calorocznych niz na sezonowych.

    J.

  • 42. Data: 2022-04-04 18:47:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 04.04.2022 10:31, Dykus wrote:
    > Witam,

    > Ja mam piwnice zagraconą, więc wyciągnięcie i schowanie kół to
    > najtrudniejsze zadanie. ;)
    > Też kiedyś myślałem, że wymiana opon to z 30 minut mi zajmie. A w sumie,
    > z wyciągnięciem i włożeniem do piwnicy to ponad 1h...

    Do gumiarza trzeba też wyciągać. Albo przechowywać u gumiarza, ale wtedy
    znika możliwość wymiany w dowolnej chwili.

  • 43. Data: 2022-04-04 21:12:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 04.04.2022 o 17:59, J.F pisze:

    > Jak mialem sierre, to wywazanie starczalo na jakies 5 miesiecy ...
    > cieszylem na zmiane opon.
    > I nie wiem - winna auta, wina opon, wina drogi, wina moja ..

    Nie miałem takiego problemu. Zmieniałem koła w Alfa 156, Avensis T25,
    Laguna II.

    > Np zdjete wrzucic do bagaznika, pojechac na wywazanie, zeby byly
    > gotowe do zmiany ...

    Na przykład.

    > IMO niekoniecznie ... niech sie jedne szybciej zuzyja, to sie kupi
    > dwie nowe, i dojezdzi te mniej zuzyte.

    Ja tam wolę cały komplet. Opony nie tylko się zdzierają ale i starzeje
    guma. Mam takie rondo, gdzie jak wpadnę na mokrym 40'stką i zamiast
    skręcić w prawo pojadę prosto.. to już guma stara i opony do wymiany. Na
    nowych 60 na budziku nie robi wrażenia.

    > Tylko znow - latwiej to zrobic na calorocznych niz na sezonowych.

    Też.

    --
    Irokez

  • 44. Data: 2022-04-10 20:33:53
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 1 Apr 2022 15:49:42 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tylko potem masz problem, ze komputer w samochodzie nie widzi nowego
    >zestawu kół :-P

    Chyba Twój komputer.

    --
    Pozdrawiam - jerzu