-
Data: 2010-12-31 09:22:10
Temat: Re: opony
Od: " e^x/dx" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Wynika stąd, że nie masz doświadczenia z oponami wielosezonowymi
a twój wkład do dyskusji jest teoretyzowaniem i gdybaniem
z niewiadomych powodów. Po co w ogóle wysilasz się w wątku, który
ciebie nie dotyczy? Chcesz się dowiedzieć jak jest naprawdę to kup
w ramach eksperymentu różne typy opon i sam przetestuj. Wtedy
twoje wywody będą miały jakiś sens. Ja tak zrobiłem i na podstawie
swoich doswiadczeń mam wyrobioną opinię. Zachowanie testowałem
na różnych oponach, ale od kilku lat używam głównie GY w prywatnych
autach i Vredestein oraz Pirelli w służbowych. Ostatnie auto dostałem
z GY Excellence i UG7 i po zamianie na 4Seasons nie zauważyłem różnicy
w hamowaniu na suchym a na lodzie (zmarznięta "skorupa" lodowo-sniegowa)
4S zachowują się moim zdaniem lepiej. Żona od paru lat używa na zmianę
GY HG i GY UG. Po ok. trzech latach straciły swoje właściwości pomimo
minimalnego zużycia - stały się twarde i "śliskie". Nie zachowują się
tak dobrze jak nowe a wyraźnie gorzej się na nich jeździ i hamuje.
Podobnie zachowują się Pirelli, Maloya, Dębice i inne. Ciekawe, Vredestein'y
chyba tego efektu nie miały, ale mogę się mylić (używałem ich tylko
w CH a tam są specyficzne warunki do jeżdżenia). Kiedyś także nie
docierało do mnie, że są dobre opony całoroczne. Swajcarscy koledzy
skutecznie mi to udowodnili. Oczywiście zgadzam się, że w przypadkach
specyficznych (auta sportowe, wyczynowe, określone warunki drogowe:
serpentyny, strome podjazdy, brak odśnieżania, teren) opony sezonowe
będą miały przewagę i jest wtedy sens ich stosowania. Zalezy to także
w dużej mierze od auta i kierowcy. Czasami kompromisowe rozwiazązania
okazują się najlepsze. Aha, pytałem się innych użytkowników GY 4S
czy zauważyli zmianę właściwości po kilku latach używania (ale nie
"zużywania" :-). Twierdzą, że nic się nie dzieje.
Pozdrawiam,
e^x/dx
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.10 09:35 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.10 10:35 e^x/dx
- 31.12.10 11:13 Inead
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka
- 2024-10-07 Nowy akt zasadniczy
- 2024-10-07 KIA nas dyma
- 2024-10-07 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-10-07 Warszawa => Sales Development Representative (z j. niemieckim) <=
- 2024-10-06 miles per gallon
- 2024-10-06 Strefa czystego powietrza
- 2024-10-06 Prawdziwy ekologiczny samochód
- 2024-10-05 Stało się...
- 2024-10-05 skodeczka up
- 2024-10-04 Wieszanie się przy aktywnym SMP
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-05 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Software Engineer (C, Java) <=