  • Data: 2010-12-31 09:22:10
    Temat: Re: opony
    Od: " e^x/dx" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wynika stąd, że nie masz doświadczenia z oponami wielosezonowymi
    a twój wkład do dyskusji jest teoretyzowaniem i gdybaniem
    z niewiadomych powodów. Po co w ogóle wysilasz się w wątku, który
    ciebie nie dotyczy? Chcesz się dowiedzieć jak jest naprawdę to kup
    w ramach eksperymentu różne typy opon i sam przetestuj. Wtedy
    twoje wywody będą miały jakiś sens. Ja tak zrobiłem i na podstawie
    swoich doswiadczeń mam wyrobioną opinię. Zachowanie testowałem
    na różnych oponach, ale od kilku lat używam głównie GY w prywatnych
    autach i Vredestein oraz Pirelli w służbowych. Ostatnie auto dostałem
    z GY Excellence i UG7 i po zamianie na 4Seasons nie zauważyłem różnicy
    w hamowaniu na suchym a na lodzie (zmarznięta "skorupa" lodowo-sniegowa)
    4S zachowują się moim zdaniem lepiej. Żona od paru lat używa na zmianę
    GY HG i GY UG. Po ok. trzech latach straciły swoje właściwości pomimo
    minimalnego zużycia - stały się twarde i "śliskie". Nie zachowują się
    tak dobrze jak nowe a wyraźnie gorzej się na nich jeździ i hamuje.
    Podobnie zachowują się Pirelli, Maloya, Dębice i inne. Ciekawe, Vredestein'y
    chyba tego efektu nie miały, ale mogę się mylić (używałem ich tylko
    w CH a tam są specyficzne warunki do jeżdżenia). Kiedyś także nie
    docierało do mnie, że są dobre opony całoroczne. Swajcarscy koledzy
    skutecznie mi to udowodnili. Oczywiście zgadzam się, że w przypadkach
    specyficznych (auta sportowe, wyczynowe, określone warunki drogowe:
    serpentyny, strome podjazdy, brak odśnieżania, teren) opony sezonowe
    będą miały przewagę i jest wtedy sens ich stosowania. Zalezy to także
    w dużej mierze od auta i kierowcy. Czasami kompromisowe rozwiazązania
    okazują się najlepsze. Aha, pytałem się innych użytkowników GY 4S
    czy zauważyli zmianę właściwości po kilku latach używania (ale nie
    "zużywania" :-). Twierdzą, że nic się nie dzieje.

    Pozdrawiam,
    e^x/dx