    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: opłata audiowizualna
    Date: Mon, 25 Apr 2016 21:36:30 +0200

    Użytkownik "Budzik"

    > Gdyby to była opłata to byłaby za coś. Jak sam zauwazyłes tutaj
    > bedziesz płacił, czy uzywasz czy nie. Podatek w czystej postaci.
    > Zreszta - to spór czysto akaademicki o przyjetą nomenklature.
    > ---
    > Płacisz by mieć tę telewizję. Płacisz i ją dostajesz. Czy z niej
    > korzystasz jest zupełnie inną kwestią.

    W ten sposób mozna nazwać usługa kazdy podatek.
    Przykładowo dochodowy to opłata za fukcjonowanie: policji, strazy etc.
    ---
    No nie. Nie płacisz podatku na policję, na straż tylko od dochodu, od
    obrotu, od posiadania. A opłatę audiowizualną pobierasz na konkretny cel
    (jest świadczenie wzajemne).

    > Ja tam nie miałbym nic przeciwko takiej opłacie, w czystej,
    > przejrzystej postaci, z niewielkimi kosztami poboru bo "wraz z
    > rachunkiem za prad". Ale pod jednym warunkiem: gdyby TV publiczna nie
    > była tworzona według wzorca - wezmy polityka, postawmy na jej czele i
    > dalej w ten sam sposób tworzmy kolejne warstwy.
    > ---
    > Nie wiem o czym piszesz. Media do informowania społeczeństwa o
    > funkcjonowaniu państwa mają sens. To dzisiaj nie tylko telewizja i
    > radio, ale np portal stanowionego prawa.

    Czyli zadne media narodowe a zwykła telwizja propagandowa rzadu...
    O tym własnie piszę...
    ---
    Pozostaje czemu mamy na to dodatkowo płacić jak już płacimy podatki
    powszechne, które powinny być na to wydatkowane.