  • Data: 2010-08-01 15:31:39
    Temat: Re: opakowanie na czujnik
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-01 15:02, Osadnik pisze:
    > standardowy czujniczek temperatury dallasa - uległ uszkodzeniu przez
    > pozornie złe opakowanie bo po odłączeniu do reszty sieci nagle sieć
    > zaczęła działać jak należy.
    > A zapakowany był w termokurczliwa rurkę, potem owinięty izolacją, i znów
    > kolejna termokurczliwą - było to nad wyraz szczelne.
    > A jednak padło.

    Bo nie było szczelne.

    > Wiec się pytam grupowiczów którzy maja z podobnymi czujnikami podobne
    > problemy.
    >
    > Czujka jest wstawiona na zewnątrz pod zadaszeniem - niedużym ale jednak
    > wilgoć z mgły czy innych może sobie wejść, zakres temperatur jak wiadomo
    > w naszym kraju od -40 do +40*C. No i najgorszy warunek - musi dobrze
    > reagować na zmiany temperatury ponieważ umieszczony w klatce meteo
    > bedzie wolniej reagował a nie chce go przykrywać grubą warstwa różnych
    > osłon, gdyż inaczej trudno bedzie łapać niektóre ciekawe spadki
    > temperatury np. przed świtem czy w czasie ulew.

    Najpierw opryskać lakierem izolacyjnym (Plastik70, Urethan, Unipalst T7)
    tak żeby polutowane styki i odizolowane odcinki przewodów pokryć wpełni
    lakierem. Można prysnąć dwa razy w odstępach 30 mninut. Potem
    ewentualnie zamknąć w termokurczliwce lub zalać w niej odrobiną epoksydu.

    > Ponadto jestem zainteresowany jeszcze sposobem na:
    > - jak solidnie zaizolować płytkę drukowaną aby nie traciła właściwości?

    Plastik lub inne wspomniane.

    > - czego używać do powlekania powierzchni płytki zaraz po wytrawieniu?

    Jak sam wytrawiłeś to kalafonią rozpuszczoną w spirytusie lub acetonie.
    Po lutowaniu oczywiście dokładnie zmyć i popryskać plastikiem (jeśłi to
    do warunków wilgotnych).
    Jak zamawiasz to zamów od razu pocynowane i ewentualnie z soldermaską.
    I tak wymaga pokrycia potem plastikiem ale ładniej wygląda :)

    MD