  • Data: 2010-08-02 17:26:05
    Temat: Re: opakowanie na czujnik
    Od: "j.r." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    entroper wrote:

    > Wcale to nie było szczelne. Zwykle podciąga wodę po nóżkach, między
    > obudową a termokurczem oraz przez przewody - linki a jeśli druty to
    > między drutem a izolacją. Tylko pełne, fizyczne zalanie (jeśli
    > faktycznie epoksyd powoduje korozję to po polakierowaniu) oraz
    > przecięcie przepływu wody w przewodach. Inaczej czujnik zgnije
    > (faktycznie zwykle nóżka odpada przy obudowie, nie wiem czemu).

    Może jest to spowodowane nadwyrężeniem nóżek podczas zgrzewania
    obudowy w fabryce oraz nadłamania podczas wyginania przy montażu
    czujnika. Jeśli nożka jest lekko nadłamana to powłoka cynowa jest uszkodzona
    dając łatwy dostep wodzie powodującej korozję.

    Osobiście mam jednego dallasa umieszczonego na dworzu pod okapem
    dachu od 2003 roku. Przylutowany jest do skrętki, zasmarowany
    smarem (prawdopodobnie ŁT43, łożyskowym) na całej długości od miejsca
    lutowania do czubka, środkowa nóżka w cienkim termokurczu a całość
    ubrana w grubszego zagrzanego. Za czujnikiem zagięty i zacisnięty na ciepło
    storzył ślepy koniec.

    --
    pzdr, j.r.