  • 1. Data: 2013-09-25 17:19:19
    Temat: on screen display i synchronizacja
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Taka potrzeba:

    a) jest układ generujący obraz telewizyjny. Mam dostęp do impulsów
    synchronizacji pion/poziom, choć wygodniej było by je zregenerować.

    b) mam potrzebę wyswietlenia prostej grafiki na obrazie, moze być w
    formie rozjasnienia/zaciemnienia. Do dyspozycji sygnał composite.
    Monochromatycznie.

    c) Grafika jest czymś w rodzaju prostego menu, a więc w grę wchodzi uC.

    Teraz:

    1) Nie bardzo mogę uzyć zwykłego CPU. Taki np. AVR ma
    niedeterministyczny czas przyjęcia przerwania. Jesli nawet bedę robił
    pooling to i tak będzie on niedeterministyczny. Nadążanie przez cpu za
    obrazem chyba odpada.

    2) Mógłbym użyć CPLD jako bufora pojedynczej lini lub fragmentu, cpu
    wrzuca byle jak a cpld synchronicznie wypycha na ekran. Ale może:

    3) Mógłbym użyc czegoś specjalizowanego.

    Teraz jesli chodzi o 3) to na pewno wiekszośc telewizorów posiada OSD,
    ale co mnie najbardziej interesuje to np. moduł telegazety. On chyba
    robi to co chcę, czyli synchronizuje się z obrazem. Wszystkie które
    widziałem (wszystkie 3 :) były typu RGB, a ja mam composite.

    Czy istnieje jakiś gotowiec composite który pozwala wtrynić swoją
    grafikę w obraz? Kilka razy widziałem to w starych systemach gdzie chyba
    RGB nie było, ale z bliska nie miałem okazji pozerkać na elektronikę.

  • 2. Data: 2013-09-25 18:58:48
    Temat: Re: on screen display i synchronizacja
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > b) mam potrzebę wyswietlenia prostej grafiki na obrazie, moze być w
    > formie rozjasnienia/zaciemnienia. Do dyspozycji sygnał composite.
    > Monochromatycznie.
    (...)
> [...]
    > niedeterministyczny czas przyjęcia przerwania. Jesli nawet bedę robił
    > pooling to i tak będzie on niedeterministyczny. Nadążanie przez cpu za
    ee tam opowiadasz ;) wpisz w google "avr osd" ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-09-25 19:03:40
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Czy istnieje jakiś gotowiec composite który pozwala wtrynić swoją
    > grafikę w obraz? Kilka razy widziałem to w starych systemach gdzie chyba
    > RGB nie było, ale z bliska nie miałem okazji pozerkać na elektronikę.
    np taki MAX7456
    http://datasheets.maximintegrated.com/en/ds/MAX7456.
    pdf
    http://sunduino.elektroda.eu/wordpress/elektronika/w
    lasne-osd-max7456-czesc-2/

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-09-25 19:16:58
    Od: l...@g...com

    użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Czy istnieje jakiś gotowiec composite który pozwala wtrynić swoją
    >
    > grafikę w obraz? Kilka razy widziałem to w starych systemach gdzie chyba
    >
    > RGB nie było, ale z bliska nie miałem okazji pozerkać na elektronikę.

    http://www.maximintegrated.com/datasheet/index.mvp/i
    d/3415
    Tylko ze jest juz wycofany, popatrz na inne w tej kategorii.

  • 5. Data: 2013-09-25 19:51:08
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 25.09.2013 17:19, Sebastian Biały wrote:

    > c) Grafika jest czymś w rodzaju prostego menu

    Tutaj masz gotowiec:

    http://www.napad.pl/produkty-72-3864-generator-obraz
    u-transakcji-fiskalnych-fg-4.htm

    Może akurat da się zastosować, a jak nie to można wykonać
    reverse-engineering i przerobić albo zrobić lepiej. Jakby co to piszę
    się na wyniki sekcji. Bawiłem się czymś takim (ale nie dane mi było
    zaglądnąć do środka) i ZTCP właśnie literki były czarno-białe... tzn
    białe z czarnymi obwódkami.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2013-09-25 22:11:58
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > ee tam opowiadasz ;) wpisz w google "avr osd" ;)

    gotowiec (schemat + program) :

    http://www.avrfreaks.net/index.php?module=Freaks%20F
    iles&func=viewFile&id=1097&showinfo=1

  • 7. Data: 2013-09-25 22:36:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-25 22:11, sundayman wrote:
    > gotowiec (schemat + program) :
    > http://www.avrfreaks.net/index.php?module=Freaks%20F
    iles&func=viewFile&id=1097&showinfo=1

    Rozwiązania oparte o AVR bedą miały taką wadę, że będą "pływać" na
    ekranie w zakresie jednego cyklu zegarowego. Kiedyś robiłem z tym
    eksperymenty i to jest upierdliwe zjawisko.

  • 8. Data: 2013-09-26 02:09:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    iles&func=viewFile&id=1097&showinfo=1

    > Rozwiązania oparte o AVR bedą miały taką wadę, że będą "pływać" na
    > ekranie w zakresie jednego cyklu zegarowego. Kiedyś robiłem z tym
    > eksperymenty i to jest upierdliwe zjawisko.

    Nie robiłem, nie wiem.
    Ale tu wygląda chyba nie najgorzej. Oczywiście kwestia potrzebnej
    jakości, ale napisałeś na wstępie, że do prostej grafiki...

    http://www.youtube.com/watch?v=nA3zLuIHQNs

  • 9. Data: 2013-09-26 02:11:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=nA3zLuIHQNs

    a to nawet znacznie lepsze : http://www.youtube.com/watch?v=er8A2sSyjOE

    (atmega 328)

  • 10. Data: 2013-09-26 08:17:30
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 25.09.2013 22:36, Sebastian Biały pisze:
    iles&func=viewFile&id=1097&showinfo=1

    > Rozwiązania oparte o AVR bedą miały taką wadę, że będą "pływać" na
    > ekranie w zakresie jednego cyklu zegarowego. Kiedyś robiłem z tym
    > eksperymenty i to jest upierdliwe zjawisko.

    Sam nie robiłem, ale widziałem gotowca i nic nie pływało.
    Podejrzewam, że program był tak napisany, żeby usypiał się tuż przed
    spodziewanym wywołaniem przerwania.