  • 11. Data: 2013-09-26 17:20:11
    Temat: Re: on screen display i synchronizacja
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-26 08:17, Zbych wrote:
    > Sam nie robiłem, ale widziałem gotowca i nic nie pływało.
    > Podejrzewam, że program był tak napisany, żeby usypiał się tuż przed
    > spodziewanym wywołaniem przerwania.

    Też usypiałem żeby ilośc cykli przy odbieraniu przerwania była stała.
    Tylko że dalej problem jest taki, że impuls synchronizacji poziomej
    przychodzi niekoniecznie synchronicznie z zegarem taktujacym (który u
    mnie podawany był z generatora z innych przyczyn). To drganie powodowało
    ciekawe efekty na LCD bo logika w TV myślała że to interlace i próbowała
    ten ruch przewidywać generując ciekawe efekty graficzne.

    Wróce do tematu bo link z youtuba nie wygląda źle i może wystarczy
    jednak taka jakość.

  • 12. Data: 2013-09-26 17:31:25
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 26.09.2013 17:20, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > ciekawe efekty na LCD bo logika w TV myślała że to interlace i próbowała
    > ten ruch przewidywać generując ciekawe efekty graficzne.

    Tak licząc na szybko, to przy czasie wyświetlania linii 52us (+12us na
    powrót plamki) i max. 720 pikselach w poziomie wychodzi zegar dla
    pikseli ~14MHz. Przy takiej częstotliwości taktowania uC będziesz miał
    jitter porównywalny z czasem rysowania 1 piksela. Jestem ciekawy czy
    faktycznie będzie to tak bardzo widoczne.

  • 13. Data: 2013-09-26 21:17:45
    Od: l...@g...com

    użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Wróce do tematu bo link z youtuba nie wygląda źle i może wystarczy
    >
    > jednak taka jakość.

    Na pierwszym miejscu radze zapoznac sie z czestotliwoscia taktowania atmegi, ludziska
    podkrecali zegar do ponad 28MHz.

  • 14. Data: 2013-09-27 12:37:12
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Thu, 26 Sep 2013, l...@g...com wrote:

    > Na pierwszym miejscu radze zapoznac sie z czestotliwoscia taktowania atmegi,
    ludziska podkrecali zegar do ponad 28MHz.

    A później im działa, albo i nie.
    Widziałem stabilne osd taktowane z 24MHz (e-osd, g-osd).
    Natomiast w innym projekcie (eleres) układ ma czasami problem ze startem
    przy 16MHz i zasilaniu 3.3V.

    Generalnie nie ma większych problemów z generowaniem obrazu. Schody się
    zaczynają dopiero jak w międzyczasie trzeba jeszcze coś bardziej
    skomplikowanego policzyć (np. azymut/odłegłość między obecną pozycją, a
    punktem docelowym) albo generować grafikę na którą brakuje pamięci w AVR.
    Ale tu niewiele daje przetaktowanie procka - bardzie trzeba się skupić na
    dobrym przemyśleniu jak to zrobić niż liczyć na MHz.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 15. Data: 2013-09-27 19:56:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-27 12:37, Marek Wodzinski wrote:
    > Generalnie nie ma większych problemów z generowaniem obrazu. Schody się
    > zaczynają dopiero jak w międzyczasie trzeba jeszcze coś bardziej
    > skomplikowanego policzyć

    Mogę wziąść np. małego SAM7S, nie ma problemu, tam jest dma i port
    wypluwający bajty szeregowo. Gdyby nie absurdalne ceny tych procesorów.
    To może inaczej: jaki mały arm7 będzie miał DMA które wyrzuci mi
    szeregowo bajty na jakąś nogę? A może XMEGA? Tam też jest DMA i cena
    poniżej 10zł.

  • 16. Data: 2013-09-27 23:05:55
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]
    > To może inaczej: jaki mały arm7 będzie miał DMA które wyrzuci mi
    > szeregowo bajty na jakąś nogę? A może XMEGA? Tam też jest DMA i cena

    popatrz raczej na coś z rodziny STM32 lub LPC - Cortexy (M0) kupisz już
    od 3zł..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 17. Data: 2013-09-28 09:22:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-27 23:05, Michał Baszyński wrote:
    > popatrz raczej na coś z rodziny STM32 lub LPC - Cortexy (M0) kupisz już
    > od 3zł..

    Małe LPC chyba nie mają DMA. Musiałbym więc machać ręcznie. Jesli już
    wziąść coś większego to z dma.

  • 18. Data: 2013-09-28 09:46:50
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 27.09.2013 19:56, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > To może inaczej: jaki mały arm7 będzie miał DMA które wyrzuci mi
    > szeregowo bajty na jakąś nogę? A może XMEGA? Tam też jest DMA i cena

    https://www.seguro.pl/sklep/?zobacz=5569
    http://kamami.pl/index.php?ukey=product&productID=20
    4621

  • 19. Data: 2013-09-28 09:49:07