-
1. Data: 2014-07-27 12:45:49
Temat: official way of doing shadows
Od: firr <p...@g...com>
ciekawbym byl czy ktos by wiedzial czy jest jakis
oficjalny sposob robienia cieni (zdaje sobie sprawe
ze na tej grupie raczej nikt)
poczytalem troche i ztcso sa dwie glowne techniki
shadow-z-buffer i shadow-volume, obie chyba troche
kijowe (:c)
-a szkoda bo miec dobre cienie niskim kosztem byloby
naprawde super, ..ale cos cienko mi to wyglada.. choc temat ciekawy..
az kusi
by zpowrotem wrocic jednak do prob rt-raytracingu (ktory zarzucilem kiedys ze wzgledu
na slabe wyniki wizualne
i wydajnosciowe - moze jednak znowu musze zmienic zdanie ;/
-
2. Data: 2014-07-27 17:26:39
Temat: Re: official way of doing shadows
Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>
W dniu 2014-07-27 12:45, firr pisze:
> by zpowrotem wrocic jednak do prob rt-raytracingu (ktory zarzucilem kiedys ze
wzgledu na slabe wyniki wizualne
> i wydajnosciowe - moze jednak znowu musze zmienic zdanie ;/
A czy myślałeś nad ray-tracerem pod OpenCL?
-
3. Data: 2014-07-27 20:47:59
Temat: Re: official way of doing shadows
Od: firr <p...@g...com>
bez urazy ale STRAASZNIE wprost glabisz, przyjmij moja rade i zamiast latac po grupie
jak chory na wscieklizne osioł zrob moze cos bardziej pożytecznego ;C
-
4. Data: 2014-07-27 20:58:09
Temat: Re: official way of doing shadows
Od: firr <p...@g...com>
W dniu niedziela, 27 lipca 2014 12:45:49 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> ciekawbym byl czy ktos by wiedzial czy jest jakis
>
> oficjalny sposob robienia cieni (zdaje sobie sprawe
>
> ze na tej grupie raczej nikt)
>
>
>
> poczytalem troche i ztcso sa dwie glowne techniki
>
> shadow-z-buffer i shadow-volume, obie chyba troche
>
> kijowe (:c)
>
>
>
> -a szkoda bo miec dobre cienie niskim kosztem byloby
>
> naprawde super, ..ale cos cienko mi to wyglada.. choc temat ciekawy..
>
> az kusi
>
> by zpowrotem wrocic jednak do prob rt-raytracingu (ktory zarzucilem kiedys ze
wzgledu na slabe wyniki wizualne
>
> i wydajnosciowe - moze jednak znowu musze zmienic zdanie ;/
w sumie wlasnie mz obie te metody bardziej przypominaja oldscholowe hacki niz
poprawna metode zrobienia tego* poprawna metoda bylby chyba cien liczony per pixel
(po prostej w 3d) to prowadzi znowu do tego ze trzeba rozwazyc jak zrobic poprawnego
spece-grida w przestrzeni **
* aczkolwiek nie o to chodzi bo chcialem je wlasnie rozwazyc
** jak dovrac wymiary, takie space gridy sa zabojczo drogie raptem 1000x1000x1000 = 1
GB komorek
-
5. Data: 2014-07-27 23:44:21
Temat: Re: official way of doing shadows
Od: firr <p...@g...com>
W dniu niedziela, 27 lipca 2014 20:58:09 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> W dniu niedziela, 27 lipca 2014 12:45:49 UTC+2 użytkownik firr napisał:
>
> > ciekawbym byl czy ktos by wiedzial czy jest jakis
>
> >
>
> > oficjalny sposob robienia cieni (zdaje sobie sprawe
>
> >
>
> > ze na tej grupie raczej nikt)
>
> >
>
> >
>
> >
>
> > poczytalem troche i ztcso sa dwie glowne techniki
>
> >
>
> > shadow-z-buffer i shadow-volume, obie chyba troche
>
> >
>
> > kijowe (:c)
>
> >
>
> >
>
> >
>
> > -a szkoda bo miec dobre cienie niskim kosztem byloby
>
> >
>
> > naprawde super, ..ale cos cienko mi to wyglada.. choc temat ciekawy..
>
> >
>
> > az kusi
>
> >
>
> > by zpowrotem wrocic jednak do prob rt-raytracingu (ktory zarzucilem kiedys ze
wzgledu na slabe wyniki wizualne
>
> >
>
> > i wydajnosciowe - moze jednak znowu musze zmienic zdanie ;/
>
>
>
> w sumie wlasnie mz obie te metody bardziej przypominaja oldscholowe hacki niz
poprawna metode zrobienia tego* poprawna metoda bylby chyba cien liczony per pixel
(po prostej w 3d) to prowadzi znowu do tego ze trzeba rozwazyc jak zrobic poprawnego
spece-grida w przestrzeni **
>
>
>
> * aczkolwiek nie o to chodzi bo chcialem je wlasnie rozwazyc
>
>
>
> ** jak dovrac wymiary, takie space gridy sa zabojczo drogie raptem 1000x1000x1000 =
1 GB komorek
pytanie jest wiec: jak dobrac rozmiar (jak zrobic)
takiego space grida - glownie chodzi o takie dobranie grida by dobrze pomagal
wyszukiwac kolizje trojkat - promien; nie robilem tego nigdy to nie
mam praktyki ani przemyslen
wydaje mi sie ze chyba komorki powinny miec rozmiar
nieco mniejszy niz wymiary malych trojkatow na scenie - ale nie jestem pewien czy na
przyklad lepiej sprawdzalyby sie troche mniejsze czy troche
wieksze - to jest poniekad pytanie jak by to działało
u mnie na scenie jakos tak chyba dobieram skale ze
male trojkaty sa chyba co najmniej rozmiaru 1.0
lub moze wiecej np 1 x 5 x 12 itp (wczytywanie modeli z pliku mogloby moze zepsuc ta
zuniformizowana ziarnistość )
scena z kolei jest otwarta i moze byc duza (np
w symulatorze lotu (ktory jest jakby moim marzeniem z czasow amigi) nie wiem np 50
tys x 50 tys lub
wiecej (?) - trzebaby dobrac jakos tak tego grida
by to zajelo jak najmniej ramu i bylo jaknajprostsze i ogolnie dzialalo
jaknajszybciej,
wstepny pomysl obejmowalby chyba jakiegos grubego grida ktory trzymalby wskazniki na
setki malych gridów - ale jak podobierac te rozmiary by to mialo rece i nogi?
-
6. Data: 2014-07-28 10:40:23
Temat: Re: official way of doing shadows
Od: firr <p...@g...com>
W dniu niedziela, 27 lipca 2014 20:47:59 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> bez urazy ale STRAASZNIE wprost glabisz, przyjmij moja rade i zamiast latac po
grupie jak chory na wscieklizne osioł zrob moze cos bardziej pożytecznego ;C
ps bez urazy zapewne nie masz zlych intencji ale
efekty tych swoich 'przemyslen' sugesti bez ladu i skladu itp masz wyjatkowo marne
-
7. Data: 2014-07-28 10:50:04
Temat: Re: official way of doing shadows
Od: Stregor <s...@g...com>
W dniu 2014-07-28 10:40, firr pisze:
> W dniu niedziela, 27 lipca 2014 20:47:59 UTC+2 użytkownik firr napisał:
>> bez urazy ale STRAASZNIE wprost glabisz, przyjmij moja rade i zamiast latac po
grupie jak chory na wscieklizne osioł zrob moze cos bardziej pożytecznego ;C
>
> ps bez urazy zapewne nie masz zlych intencji ale
> efekty tych swoich 'przemyslen' sugesti bez ladu i skladu itp masz wyjatkowo marne
Bez urazy, ale "przyganiał kocioł garnkowi" ciśnie mi się
niepowstrzymanie na palce...
--
Pozdrawiam,
Stregor
-
8. Data: 2014-07-28 10:51:48
Temat: Re: official way of doing shadows
Od: firr <p...@g...com>
> gridów - ale jak podobierac te rozmiary by to mialo rece i nogi?
wstepny pomysl obejmowalby jako male gridy cos w stylu 10x10x10 (komorek) i pozniej
nad tym cos jako duzy gridtylko ze na to wlasnie tez nie starczyloby ramu
wiec moze trzebby kombinowac z 3-poziomowym gridem
ten drugi tez cos jak np 10x10x10 (gridow) (20?x20?x20?) a nad tym trzeci zbiorczy?
-
9. Data: 2014-07-28 11:04:30
Temat: Re: official way of doing shadows
Od: firr <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 28 lipca 2014 10:50:04 UTC+2 użytkownik Stregor napisał:
> W dniu 2014-07-28 10:40, firr pisze:
>
> > W dniu niedziela, 27 lipca 2014 20:47:59 UTC+2 u�ytkownik firr napisa�:
>
> >> bez urazy ale STRAASZNIE wprost glabisz, przyjmij moja rade i zamiast latac po
grupie jak chory na wscieklizne osio� zrob moze cos bardziej po�ytecznego ;C
>
> >
>
> > ps bez urazy zapewne nie masz zlych intencji ale
>
> > efekty tych swoich 'przemyslen' sugesti bez ladu i skladu itp masz wyjatkowo
marne
>
>
>
> Bez urazy, ale "przygania� kocio� garnkowi" ci�nie mi si�
>
> niepowstrzymanie na palce...
>
>
jako erupcja glupoty jak sadze.. jesli ktos nie widzi roznicy miedzy moimi postami a
broneq to mz
musi byc naprawde głupi - jesli nie wykaż ze w tym zestawiniu jest pewien sens,
slucham
-
10. Data: 2014-07-28 11:29:31
Temat: Re: official way of doing shadows
Od: firr <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 28 lipca 2014 10:51:48 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> > gridów - ale jak podobierac te rozmiary by to mialo rece i nogi?
>
>
>
> wstepny pomysl obejmowalby jako male gridy cos w stylu 10x10x10 (komorek) i pozniej
nad tym cos jako duzy gridtylko ze na to wlasnie tez nie starczyloby ramu
>
> wiec moze trzebby kombinowac z 3-poziomowym gridem
>
> ten drugi tez cos jak np 10x10x10 (gridow) (20?x20?x20?) a nad tym trzeci zbiorczy?
z tym wlasnie drzewem podzialu przestrzeni (choc ja wole to nazywac n-poziomowym
gridem) to jest wydaje mi sie wazna sprawa
nie mam nieststy bladego pojecia czego sie spodziewac po zajetosci pamieci i po
kosztownosci
updatowania tego drzewa i po kosztownosci uzywania
go - i jak to stroić i minimalizowac
raczej boje sie ze o by troche tej pamieci zajmowalo, choc z drugiej strony mozna
zaczac od
najprostszych przypadków
ewentualna inna opcja do wspomnianej z globalnym
n-gridem byloby konstruowanie lokalnego grida (nawet we wspolrzednych kamery) w locie