  • 1. Data: 2013-01-31 14:57:15
    Temat: "odwrotna" śruba rzymska
    Od: s...@g...com

    Witam
    Śruba rzymska chyba każdy wie co to jest.
    Pytanie czy istnieje w przyrodzie w rozsądnej cenie wersja odwrotna.
    Czyli zespawane ze sobą dwie sruby a nakręti oddzielnie.
    Jak to się nazywa.

  • 2. Data: 2013-01-31 15:13:24
    Temat: Re: "odwrotna" śruba rzymska
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 31 January 2013 13:57:15 UTC, s...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie czy istnieje w przyrodzie w rozsądnej cenie wersja odwrotna.
    >
    > Czyli zespawane ze sobą dwie sruby a nakręti oddzielnie.

    Istnieje. Nazywa się śruba rzymska. http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Aruba_rzymska
    Chcesz obejrzeć, dotknąć, kupić sztukę, kupić wagon?
    Konrad

  • 3. Data: 2013-01-31 17:08:05
    Od: s...@g...com

    > Chcesz obejrzeć, dotknąć, kupić sztukę, kupić wagon?

    Wiem jak wygląda. Ale to nie to.
    Potrzebuje trzy śruby które na trzpieniu mają po połowie długości lewy i prawy
    gwint.
    Kręcę taką śrubą i nakrętki albo zbliżają sie do siebie albo oddalają.
    I fajnie żeby to była
    a) tanie śruba
    b) długa minimum 80 cm
    b) je jakość wykonania oraz cechy techniczne pozwalały zastoswać ją do kontroli i
    przesuwania elemntów tnąco/wiercących (coś jak tokarka)

  • 4. Data: 2013-01-31 19:00:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 31 January 2013 16:08:05 UTC, s...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > b) je jakość wykonania oraz cechy techniczne pozwalały zastoswać ją do kontroli i
    przesuwania elemntów tnąco/wiercących (coś jak tokarka)

    Z półki raczej nie znajdziesz, zresztą jesteś zakupowcem, sam wiesz gdzie takich
    rzeczy szukać, skoro tu pytasz, to nie ma. Pozostaje dorobić. Jak narazie, to nie
    wiesz:
    1. jaki chcesz rozmiar gwintu
    2. jaki materiał ma być użyty
    3. jaka ma być dokładność wykonania (wyrażona w liczbach)
    4. w jakim budżecie chcesz się zmieścić

    Z poważaniem
    Konrad

  • 5. Data: 2013-01-31 19:37:06
    Od: s...@g...com

    > Z półki raczej nie znajdziesz, zresztą jesteś zakupowcem, sam wiesz gdzie takich
    rzeczy szukać, skoro tu pytasz, to nie ma.

    Takich rzeczy nie kupowałem a nie końca wiem gdzie szukać gotowych rozwiązań bo nie
    wiem jak się fachowo nazywa takie szpejo.

  • 6. Data: 2013-01-31 20:35:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    http://tiny.pl/h2dmp

  • 7. Data: 2013-02-01 15:47:04
    Od: Padre <P...@n...net>

    > b) długa minimum 80 cm
    > b) je jakość wykonania oraz cechy techniczne pozwalały zastoswać ją do kontroli i
    przesuwania elemntów tnąco/wiercących (coś jak tokarka)

    Te dwa warunki sugerują poszukanie dobrego tokarza

  • 8. Data: 2013-02-02 01:59:33
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2013 14:57:15 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > Pytanie czy istnieje w przyrodzie w rozsądnej cenie wersja odwrotna.
    >
    > Czyli zespawane ze sobą dwie sruby a nakręti oddzielnie.

    Takie duże można znaleźć przy sprzęgach wagonowych.
    W.Kr.

  • 9. Data: 2014-01-09 13:40:27
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2013-01-31 17:08, s...@g...com pisze:
> [...]
    > b) je jakość wykonania oraz cechy techniczne pozwalały zastoswać ją do kontroli i
    przesuwania elemntów tnąco/wiercących (coś jak tokarka)
    Trzy śruby. Pierwsza z lewym gwintem, druga z prawym, a trzecia z innym
    niż te dwie? ;)