    From: "greg" <g...@f...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: odpicuj sobie kask
    Date: Thu, 12 Mar 2009 22:41:10 +0100

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gpbgiu$r48$1@node2.news.atman.pl...

    > Za takie oklejenie w samochodzie dowód rejestracyjny jedzie zwiedzać
    > najbliższy posterunek, no chyba że kto trafi na znajomego policmajstra.
    > Ale szybka w kasku nie jest elementem obowiązkowym i powinni puścić
    > po pouczeniu, mogą kazać zdemontować taką oklejoną szybkę, nie będzie
    > to raczej zgodne z prawem i można to zaskarżyć ale dopiero po wykonaniu.
    > Chyba że jest jakiś przepis którego nie pamiętam a który to definiuje.

    Szybka w kasku nie jest elementem obowiązkowym, podobnie jak np dodatkowe
    lampy przeciwmglowe w samochodzie. Ale zarowno policjant jak i diagnosta na
    przegladzie wymagają, żeby skoro sa zamontowane to byly sprawne i
    dzialajace. Moze szyby tez to dotyczy?

    Bylem raz swiadkiem klotni na stacji diagnostycznej: klient mial w aucie
    jedna przednia lampe przeciwmglową stluczoną i nie swiecaca. Twierdzil ze
    nigdy tego nie wlacza i skoro nie jest to obowiazkowe to co komu
    przeszkadza, że nie dziala; diagnosta upieral sie ze skoro zamontowane to ma
    dzialac a jak nie, to musi zdemontowac i wtedy dopiero bedzie ok. I
    przyniosl nawet jakies przepisy i pokazywal bo klient nie ustepowal. I nie
    podstemplowal mu badania technicznego.

    No ale na to byl konkretny przepis, jak rozumiem, a czy na szybe w kasku tez
    jest to nie wiem.

    pozdr

    greg