  • 1. Data: 2011-09-16 09:32:16
    Temat: odpadł odważnik na dłuższej półosi napędowej
    Od: "Janusz" <f...@w...pl>

    Witam. Wczoraj odpadł mi podczs jazdy taki odważnik(przeciwwaga?)
    zamontowany na prawej(dłuższej) półosi napędowej. Mam takie pytanie- czy
    można to wyciąć i jeżdzić bez tego odważnika, czym może skończyć się jazda
    bez tego ustrojstwa? Czy można dokupić taką część i zamontować w miejscu
    starego odważnika, czy tylko z całą półośką. Auto to golf 3 z 94 roku.
    Preglądałem sklepy z częściami online i jakoś nie trafiłem na taki
    wynalazek.
    Pozdrawiam .Janusz

  • 2. Data: 2011-09-16 11:32:10
    Temat: Re: odpadł odważnik na dłuższej półosi napędowej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >Witam. Wczoraj odpadł mi podczs jazdy taki odważnik(przeciwwaga?)
    >zamontowany na prawej(dłuższej) półosi napędowej. Mam takie pytanie-
    >czy można to wyci?ć i jeżdzić bez tego odważnika, czym może skończyć
    >się jazda bez tego ustrojstwa? Czy można dokupić tak? czę?ć i
    >zamontować w miejscu starego odważnika, czy tylko z cał? póło?k?.
    >Auto to golf 3 z 94 roku.

    Jesli sie dobrze domyslam, to to jest dynamiczny tlumik drgan.
    Ciezarek umocowany na sprezynie (gumie) samoczynnie drga w
    przeciwfazie, zmniejszajac drgania polosi.

    Czyli element drugorzedny .. chyba ze masz poloski mocno krzywe.

    http://skodaporadnik.republika.pl/o_skodach/favorit/
    naped_kol/naped_kol.htm
    http://tuning.pl/_tuning_Walki_polosi_napedowych-gid
    _45_aid_864_.html

    Na pewno nie da sie tego kupic ? Niedrogie powinno byc.

    J.

  • 3. Data: 2011-09-16 11:33:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    I jeszcze
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31658

    Mozna spytac po latach :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-09-16 11:41:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-16 11:32, J.F pisze:
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >
    > Jesli sie dobrze domyslam, to to jest dynamiczny tlumik drgan.
    > Ciezarek umocowany na sprezynie (gumie) samoczynnie drga w przeciwfazie,
    > zmniejszajac drgania polosi.

    To pewnie to.

    > Czyli element drugorzedny .. chyba ze masz poloski mocno krzywe.

    Wolne żarty - przy krzywej półośce to tego tym tłumikiem nie
    skompensujesz

    > Na pewno nie da sie tego kupic ? Niedrogie powinno byc.

    Do Felicji kupowałem kiedyś, do Golfa? Może razem z półosią
    na szrocie ;)

  • 5. Data: 2011-09-16 19:45:34
    Od: "Janusz" <f...@w...pl>

    Tłumik drgań- tak to się nazywa. Niestety dostępne tylko z półosią na
    szrotach. Nowe półosie w sklepach nie mają tego tłumika- sprawdzałem dzisiaj
    w 3 sklepach i hurtowni. Na szczęście ośka prosta i nie czuję żadnej różnicy
    w prowadzeniu auta tak że narazie nic nie będę kombinował.
    Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam. Janusz

  • 6. Data: 2011-09-16 23:09:15
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Janusz" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żadnej różnicy w prowadzeniu auta tak że narazie nic nie będę kombinował.
    > Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam. Janusz

    ...zwą to również masą antywibracyjną...

    Dawid