  • Data: 2011-05-17 18:43:16
    Temat: Re: odnosnie swiatel
    Od: neoniusz <n...@j...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11-05-17 18:17, Artur Maśląg pisze:

    > A co ma do rzeczy? To Twoja opinia - mają homologację na Europę? Nie.

    A co mnie jakas homologacja? Kawalek papieru czy pieczatka urzedasa nic
    dla mnie nie znaczy. Ludziom odbiera sie zdolnosc samodzielnego myslenia.

    > To jakieś inne przepisy czytałeś - światła mają być asymetryczne
    > i posiadać stosowną homologację.

    Dz.U.2003.32.262 odnosnie swiatel mijania

    "powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą
    odległość niż po lewej stronie"

    W innych czesciach tego dokumentu pada slowo "MUSZĄ", ale akurat nie w
    tym przypadku.

    > Ano nie, jednak są inne - np. ciężko tam o pieszych czy rowery.

    Mieszkalem kilka lat w NY i jakos nie widze duzej roznicy miedzy tamtym
    krajobrazem a np. zachodnia Europa. Polska to dalej inny swiat.

    > Ponieważ jest taki obowiązek.

    Tak samo jak jest obowiazek jazdy zgodnie z przepisami, a jak jade
    90km/h to albo mi ktos miga swiatlami, albo wyprzedza co 10 sekund. Taki
    kraj, relatywne podejscie do przepisow. I nie zamierzam sie tutaj wylamywac.

    > Ciebie może wali - potrąconego pieszego/rowerzystę pewnie nie.

    Jak juz pisalem - widze wystarczajaco duzo, a nawet wiecej niz
    wlasciciel przecietnego auta w PL.

    > Znów widać, że nie znasz przepisów - jadąc turystycznie takim
    > samochodem należy nalepić takie trójkąty na reflektory, by innych nie
    > oślepiać.

    Nie pisze o turystach, tylko ogolnie o angielskich swiatlach. Ludzie
    kupuja takie na allegro, bo albo nie wiedza, albo sprzedawca pisze, ze
    to kontynentalne a naprawde sa angielskie. I pozniej jezdza i moga oslepiac.

    Dla mnie EOT, jesli chodzi o symetryczne swiatla, bo i tak nikogo nie
    przekonam. Obiecuje Ci, ze jak rozbije to auto z przodu, to zaloze
    europejskie ;)