  • Data: 2011-09-01 20:33:31
    Temat: Re: odliczenie vat a rodzaj abonamentu (firma/indywid.)
    Od: cisiek <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co więcej - przysłowiowy Jan Kowalski może sobie kupić umowę na 2 lata.
    > Po 6 miesiacach zechce założyć sobie jednoosobową działalność pod nazwą Jan
    > Kowalski.

    Tak chciałem zrobić - żeby się przenieść z numerem na abonament firmowy,
    rzekomo powinienem być w dotychczasowym operatorze jako firma. I tu
    padło hasło - Pantera II.

    > W zasadzie ma prawo zażądać zmiany faktury z tej bez NIP do tej z NIP. Bez
    > zmiany czegokolwiek innego, w szczególności bez zmiany taryfy.
    > Jedyną przeszkodą w tym może być bezgraniczna złośliwość tej firmy, sam
    > kiedyś walczyłem z tepsą o prawidłowe wystawienie faktur VAT.
    > Żeby było śmieszniej, zmienili na fakturze odbiorcę z Imię Nazwisko na FHU
    > "Nazwa firmy" Imię Nazwisko, ale NIP nie wpisali. Bo tak.
    > I przez następny rok - nie do przejścia. Woleli zerwać umowę, rzekomo z
    > winy abonenta.

    Pracownik Orange nie sprawiał wrażenia kompetentnego do tego stopnia, by
    powiedzieć, że sprawa rozbija się o NIP, ale wyglądał na silnie
    przekonanego, że "to se ne da" (przytoczę jego argument bo był zabawny -
    to firma Orange płaci VAT :-)). Jak mam do wyboru: testować, albo bez
    stresu (?) zmienić operatora, to przy podobnych ofertach odpowiedź jest
    jedna...