  • Data: 2017-01-13 15:44:28
    Temat: Re: odkręcam gaz...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Proporcja pPropan/butan moze byc wystarczajaca przyczyna ... tylko
    > ze tak pisza ze propan drozszy, ale i ciezar wlasciwy mniejszy,
    > wiec na litr to wiecej kg butanu wchodzi.
    >
    > Jak tankuje auto to butan bylby lepszy, jak kupuje 11kg gazu w butli
    > ... wazyl ktos, czy to 11kg ?
    > Energetycznie powinno byc w miare bez znaczenia, bo wartosc opalowa
    > (na kg) bardzo podobna.
    >
    > Ale moze byc kwestia jakis dodatkow, ktore kolor plomienia zmieniaja,
    > ale na ogrzewanie nie maja wiekszego wplywu :-)

    No własnie, gazem w butlach handluje się na kilogramy, masa każdej
    jest w sposób trwały wypisana na tabliczce, a przy napełnianiu butle
    się waży. Potem też można skontrolować. Trudno tu o oszkaństwa..

    Z tymi dodatkami też marnie to widzę. Do paliw płynnych da się dosypać
    jakichś soli, co to barwią płomień na rozmaite kolory. Ale nie do
    płynnego gazu, który odparowuje jeszcze w butli.

    Jarek

    --
    W naszej gazowni, oj dana, oj dana
    Jest dużo gazu od samego rana