  • Data: 2017-01-13 17:03:17
    Temat: Re: odkręcam gaz...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > n-butan ma temperature wrzenia (pod cisnieniem 1at) ~0C,
    > isobutan -12C, jak chcesz butle na zimowym kempingu uzywac,
    > to lepiej miec w niej wiecej propanu.

    Więc te współczesne butle turystyczne (nie mylic z campingowymi)
    tak mają.

    > Albo do zatankowania w samochodzie.

    Paliwo do samochodów też. Ale do kuchenki już niekoniecznie.

    > Chocby regulacja doplywu powietrza zmienia kolor od zoltego do
    > blekitnego ...

    Ale to co innego. To węgiel. Przyniedoborach tlenu gaz nie spala się
    od razu całkowicie, powstaje sadza, która na gorąco świeci na żółto.

    Jarek

    --
    W żółtych płomieniach liści brzoza dopala się ślicznie
    Grudzień ucieka za grudniem, styczeń mi stuka za styczniem