  • Data: 2009-04-19 19:50:47
    Temat: Re: odgrzebana mikrofalówka jednak porażka :-(
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Schematy znalazłem od innych microfal, styki magnetronu mają prawie
    > wykazywac zwarcie. Zasilane są z trafa WN dodatkowego uzwojenia (około
    > 3,5V) coś jak zarnik lampy wn.
    > Natomiast wysokie napięcie podawane jest przez kondensator i diode
    > pomiedzy masą mikrofalówki i jedną z końcówek tego niby "zażenia". Może
    > to jest jakieś "żażenie lub podgrzewanie" tego sie nie doczytałem :-).

    Miałeś fart, że przeżyłeś tę operację...
    Magnetron jest lampą elektronową, w działaniu jakby triodą bez wyprowadzonej
    siatki.
    Typowe napięcie żarzenia magnetronu do domowej mikrofalówki wynosi 3.15 V a
    prąd żarzenia jest rzędu 20 A, więc oporność włókna żarzenia jest bardzo
    mała, na zimno praktycznie niemierzalna multimetrem.
    Anoda tej lampy (+) jest połączona z obudową ("na masie") a katoda (-),
    przez jedną z końcówek żarzenia jest zasilana ujemnymi impulsami napięcia
    3-4 tysiące woltów przez jednopołówkowy prostownik (dioda WN i specjalny,
    dokładnie dobierany kondensator) z transformatora sieciowego o dużej
    wydajności prądowej - przy normalnej pracy kilkaset mA, prąd zwarcia
    wielokrotnie większy.
    Przy dotknięciu ręką to nie "trzącha", jak 230V z gniazda sieciowego, nie
    wypala w palcu dziurki, jak 25 kV z anody kineskopu - to ZABIJA.