-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: odcinkowy pomiar prędkości
Date: Wed, 22 Dec 2010 09:58:49 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 59
Message-ID: <iesi4p$iqm$1@news.onet.pl>
References: <ien0ps$dlh$1@node1.news.atman.pl> <ien4fk$mve$1@news.onet.pl>
<ien8t5$6kc$1@news.onet.pl> <ienvvd$br9$1@inews.gazeta.pl>
<ieo07b$ua0$22@news.onet.pl> <ieo0o2$eij$1@inews.gazeta.pl>
<e...@l...googlegroups.com>
<2...@l...googlegroups.com>
<ieo660$ua0$34@news.onet.pl> <ieod85$7qs$1@news.onet.pl>
<ieol9c$69o$1@news.onet.pl>
<a...@g...googlegroups.com>
<ieot4o$qvi$1@news.onet.pl>
<a...@s...googlegroups.com>
<iequdu$7o9$1@news.onet.pl>
<9...@j...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1293011929 19286 212.160.173.137 (22 Dec 2010 09:58:49 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Dec 2010 09:58:49 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336709
[ ukryj nagłówki ]WS wrote:
> On 21 Gru, 20:16, "Massai" <t...@w...pl> wrote:
>
> > Naprawde nie widzisz tej r znicy?
>
> ...roznice widze, tylko co to ma do rzeczy? Ukarac mozna za kazde
> przekroczenie predkosci (o ile jest sie w stanie to przekroczenie
> udowodnic). Za pomoca takiego pomiaru mozna (powiedzmy z dokladnoscia
> do tego, ze np. kierowca moze twierdzic, ze dwa razy robili zmiane
> kierowcy ;) - wtedy nie wiadomo kogo ukarac - ale jesli to kawalek
> autostrady bez parkingow/zjazdow... to zatrzymac sie nie wolno - wtedy
> trudno taka zmiane zrobic legalne ;) )
>
> Z drugiej strony co to niby znaczy " Predkosc srednia NIE jest
> wartoscia mierzalna."
> Podaj definicje "mierzalnosci" ;)
> Np. moj licznik rowerowy mierzy (wylicza) ja na biezaco ;)
On ja nie mierzy, a oblicza - bo predkosc srednia nie dotyczy stanu
aktualnego (wiec niby jak ja mierzyc).
Mozna zmierzyc z jakas tam dokladnoscia predkosc chwilowa, bo to jest
"tu i teraz".
>
> WS
>
> PS. analogicznie jesli biegly po kolizji wykaze obliczeniami..., ze
> sprawca przekroczyl predkosc, to rowniez bedzie za to ukarany, chociaz
> fotki nie ma...
> lub np. ktos wyjedzie z podporzadkowanej za zakretem i da sie
> udowodnic, ze jadacy glowna przekroczyl predkosc tak, ze nie bylo
> mozliwosci go zobaczyc przed rozpoczeciem manewru, to winnym bedzie
> jadacy glowna...
Alez oczywiscie.
Problem polega na tym ze te obliczenia maja na celu okreslenie
predkosci chwilowej.
Nie uznaje sie nikogo winnym wypadku bezposrednio za to ze "slady maja
15 metrów dlugosci", tylko ze na podstawie tych sladów biegly okreslil
jakas tam predkosc chwilowa.
I tu tak samo - predkosc srednia nie moze byc podstawa do ukarania
mandatem za przekroczenie dozwolonej predkosci, bo ograniczenie
predkosci dotyczy predkosci chwilowej, a tych wartosci nie mozna
porównywac.
Teoretycznie srednia moglaby byc podstawa do okreslenia predkosci
chwilowej, ale konia z rzedem komus kto to bedzie umial okreslic z
zadowalajaca dokladnoscia, a nie "minimum tyle".
Mandat czy grzywna powinna byc za konkret.
Bo karanie przy sredniej 110 na ograniczeniu 90 km/h za przekroczenie o
20 km/h jest po prostu fikcja. W normalnych warunkach drogowych
oczywistym jest ze musial jechac znacznie szybciej.
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 22.12.10 11:02 WS
- 22.12.10 11:12 WS
- 22.12.10 12:03 Massai
- 22.12.10 12:09 kamil
- 22.12.10 12:10 kamil
- 22.12.10 12:15 J.F.
- 22.12.10 12:17 WS
- 22.12.10 13:11 Krzysiek Kielczewski
- 22.12.10 13:37 niusy.pl
- 22.12.10 13:44 kamil
- 22.12.10 13:47 niusy.pl
- 22.12.10 15:14 Krzysiek Kielczewski
- 22.12.10 15:20 kamil
- 22.12.10 15:50 Krzysiek Kielczewski
- 22.12.10 15:58 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=