  • 251. Data: 2013-11-23 10:13:37
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 09:55:18 +0100, sqlwiel napisał(a):

    > OIDP, to całość. Kolega się żalił pokazując fotokopię nowego PJ.

    Ale przeciez kolejne wydaja bez zdawania egzaminu.
    Zdjecie, wniosek, ok 60 zl, i dostajesz nowe.

    J.

  • 252. Data: 2013-11-23 10:16:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-23, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > W Polsce, pytanie gdzie ty mieszkasz skoro twierdzisz że sypali
    > chemię przy dodatnich temperaturach.

    Marki k. W-wy ale to bylo rok temu i dodatnie raczej nie byly bo jak jest
    na plusie to snieg chwili nie polezy.

    > Nie są jedne, no chyba że ktoś nie ma o nich pojęcia to wtedy
    > uważa tak jak ty że niczym się od siebie nie różnią.

    No to mistrzu prosze wytlumacz jakie to mamy zimowki, czym sie roznia
    a najchetniej poprosze o linki.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 253. Data: 2013-11-23 10:19:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-23, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Zimowa jest bardziej miękka i mniej się ślizga.

    Wiekszej glupoty dawno nie czytalem...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 254. Data: 2013-11-23 10:34:39
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-23 10:13, J.F. pisze:

    > Ale przeciez kolejne wydaja bez zdawania egzaminu.
    > Zdjecie, wniosek, ok 60 zl, i dostajesz nowe.

    Nie znam szczegółowej procedury. Miał tylko "B" (czy jak
    się-to-tam-teraz-nazywa), chciał ulegalnić się na motórze, dorobił sobie
    A zdając egzamin i dostał PJ A+B ważne parę lat. Nie chce mi się mu
    teraz zawracać dupy pytaniami. Nie sądzę, aby to był przypadek odosobniony.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 255. Data: 2013-11-23 10:44:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 10:34:39 +0100, sqlwiel napisał(a):

> [...]
    > A zdając egzamin i dostał PJ A+B ważne parę lat. Nie chce mi się mu
    > teraz zawracać dupy pytaniami. Nie sądzę, aby to był przypadek odosobniony.

    Ale co tu sprawdzac - dokument ma date waznosci. Dowod osobisty juz
    tez, paszport od zawsze mial.

    Jak sie waznosc konczy, to wystawiaja nowy, bez zdania egzaminu.

    Tylko radze popatrzec na daty, zeby sie nie okazalo ze po roku po
    terminie trzeba juz zdawac.

    A tak swoja droga egzamin teoretyczny by sie przydal co tych 10 lat
    :-)

    J.

  • 256. Data: 2013-11-23 10:52:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 09:19:06 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    > Wiekszej glupoty dawno nie czytalem...

    Tak pisza. Czy maja racje - nie wiem, bo o zwiazku miekkosci i tarcia
    nie slyszalem, ale znow wszyscy pisza ze zimowka z miekkiej gumy
    zrobiona, to moze jest do tego jakis powod.

    No chyba lodu nie dotyczy ... no bo w koncu kolce dlatego mniej sie
    slizgaja, bo twarde (i male).

    Trzeba przyznac ze opona nie kolce i na lodzie slizga sie swietnie,
    ale ktora lepiej to juz nie mam zdania.

    J.

  • 257. Data: 2013-11-23 10:56:41
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-23 10:44, J.F. pisze:

    > Ale co tu sprawdzac - dokument ma date waznosci. Dowod osobisty juz
    > tez, paszport od zawsze mial.
    >
    > Jak sie waznosc konczy, to wystawiaja nowy, bez zdania egzaminu.

    Być może. Trochę by mi ulżyło. :)
    Tylko - czy na pewno jedynie "dokument potwierdzający prawo do
    kierowania...", czy "pozwolenie do kierowania" jako akt urzędowy?

    > Tylko radze popatrzec na daty, zeby sie nie okazalo ze po roku po
    > terminie trzeba juz zdawac.
    >
    > A tak swoja droga egzamin teoretyczny by sie przydal co tych 10 lat
    > :-)

    Kolejny zwolennik oberregulacji? :)
    I dlaczego tylko teoretyczny, jeśli już? Jeszcze badania lekarskie i
    testy psychotechniczne.

    A może tylko w razie zebrania jakiegoś limitu punktów, jednak?

    Nie ma zmiłuj. Jest prawo nabyte: "pozwolenie do kierowania ... ważne
    bezterminowo". Kropka. Wypad.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 258. Data: 2013-11-23 11:00:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > OIDP, to całość. Kolega się żalił pokazując fotokopię nowego PJ.

    Ale ta terminowośc polega chyba tylko na koniecznosci wymiany dokumentu za
    jakis czas a nie na koniecznosci ponownego zdania egzaminu?
    Innymi słowy - uprawnienia dostał bezterminowo.
    Dokument dostał z terminem ważności.

    Myle sie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko

  • 259. Data: 2013-11-23 11:00:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@e...com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > to zależy, opony z mniejszym bieżnikiem można w lecie zajechać, byle
    > wiedzieć że się ma słabe, gorzej jak ktoś zajeżdża słaby zimówki lub
    > letnie w zimie- wtedy faktycznie robią się korki

    Ale to nawet nie o bieżnik chodzi.
    Kupując uzywane nigdy nie wiesz co de facto kupujesz.
    Co z tego ze bieznik w miare wysoki.
    Mi przykładowo wyszedł na niej bąbel.
    Moim zdaniem obecnie, biorac pod uwage dodatkowy koszt przekładek nie
    opłaca sie kupować uzywanych.
    Chcesz tanie rozwiazanie - kup najtansze uniwersalne i masz spokój na długi
    czas.

    > to pewnie prawa jazdy byś teraz nie zdał (ja z resztą też ) :)

    To mnie akurat nie dziwi. Umiem jezdzic i poruszać sie w ruchu ulicznym a
    nie zdawać głupie testy z idiotycznymi pytaniami o wielkośc ramki tablicy
    rejestracyjnej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 260. Data: 2013-11-23 11:17:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 10:56:41 +0100, sqlwiel napisał(a):
    > Kolejny zwolennik oberregulacji? :)
    > I dlaczego tylko teoretyczny, jeśli już?

    Proste i tanie. A przepisy sie zmieniaja, no i te nieuzywane ulegaja
    zapomnieniu. W jakiej odleglosci od przejazdu kolejowego nie wolno
    parkowac ?

    > Jeszcze badania lekarskie i testy psychotechniczne.

    Gdyby nie cena w polskim wydaniu to bym poparl.
    W USA jakos urzednik moze sprawdzic wzrok i kosztuje to cos 10$ - tzn
    cale nowe PJ razem z badaniem.

    > A może tylko w razie zebrania jakiegoś limitu punktów, jednak?

    Wzrok sie psuje z wiekiem, a nie z punktami.
    Punktow za stluczki jest 6, wiec to jest z 8 kolizji za pozno (bo
    raczej nie zgromadzi sie od razu 5 w jednym roku).

    A z drugiej strony - jak ktos ma 40 pkt za predkosc, to myslisz ze z
    powodu nieznajomosci przepisow ? :-)

    > Nie ma zmiłuj. Jest prawo nabyte: "pozwolenie do kierowania ... ważne
    > bezterminowo". Kropka. Wypad.

    Nie ma u nas praw nabytych. Auto mialem stare i zarejestrowane -
    gasnice musialem dokupic. Dowod mialem bezterminowy - juz nie mam.
    PJ mialem bezterminowe - musialem wymienic. I nowe bezterminowe tez
    moze bede musial.
    Dom moglbym miec - i mogloby sie okazac ze tedy bedzie biegla
    autostrada. PJ kat C moglbym miec, a potem by sie okazalo ze jeszcze
    swiadectwo kwalifikacji potrzebuje.

    J.