  • 201. Data: 2013-11-21 20:09:26
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-21 16:35, Użytkownik AZ napisał:

    > A jaka to roznica jak sniegu nie ma? Tylko nie opowiadaj mi o miekkiej
    > mieszance prosze...

    Przy -4 jest lód na już suchym asfalcie. Wolał byś jechać
    na zimowych czy deszczowych ?

    Pozdrawiam

  • 202. Data: 2013-11-21 20:12:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-21 17:19, Użytkownik J.F napisał:

    > Na gololedzi moze nie byc roznicy :-)

    Szybciej nie będzie tej gołoledzi niż nie będzie różnicy
    między oblodzoną a mokrą nawierzchnią.

    Pozdrawiam

  • 203. Data: 2013-11-21 20:28:31
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Thu, 21 Nov 2013 20:09:26 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Przy -4 jest lód na już suchym asfalcie. Wolał byś jechać
    > na zimowych czy deszczowych ?

    Lód to zamrożona woda, skoro asfalt suchy, to co tam zamarzło, w ten lód -
    nieposkromionego zabójcę się zmieniło?

  • 204. Data: 2013-11-21 20:45:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dla służb utrzymania dróg ?

    To zależy.
    Absurdalnym jest oczekiwać, aby w momencie kiedy pada snieg, całe miasto
    było odsniezone.
    To sie po prostu fizycznei nie da.

    > A mnie się wydaje, że to te głupki go wymyśliły by dym robić.

    Przyjmuje do wiadomości ale sie nie zgadzam.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 205. Data: 2013-11-21 21:09:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-21 20:28, Iglo pisze:

    > Lód to zamrożona woda, skoro asfalt suchy, to co tam zamarzło, w ten lód -
    > nieposkromionego zabójcę się zmieniło?

    Głębokie przekonanie :) Nie wspomnę już o tym, że środki chemiczne
    powodują obniżenie progu pojawiania się lodu dość znacznie, a jak
    lód się pojawi to zimówki średnio dają radę. W warunkach mieszanych
    tak, ale wtedy może się okazać, że te tanie zimówki to się nadają
    do jazdy w kopnym śniegu po działce, a nie do szybszej jazdy
    w warunkach typowych na drogach.

  • 206. Data: 2013-11-21 21:34:02
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-11-21 16:32, RadoslawF pisze:

    > Jakbym znajomego z pracy słyszał. Też nie był zawalidrogą, nigdy.
    > Przynajmniej do czasu przyjścia innego znajomego który rozpoczynając
    > zdanie od "ty ..uju zakłamany" przypomniał mu sytuację w której
    > jednak był zawalidrogą.

    przesyłać ci nagrania z codziennej jazdy? mandaty za prędkość? :)
    przecież nie będę cię przekonywał, ale moja jazda nie ma za dużo
    wspólnego z ekodrajwingiem i zasypianiem na światłach.
    Zwisa mi to czy potrafisz oglądać prognozę pogody ze zrozumieniem, jak
    dla mnie możesz jeździć na zimówkach od sierpnia do czerwca, tyle że t
    ty będziesz zawalidrogą bo twoje zimówki z bieżnikiem 4mm będą się
    gorzej trzymały niż moje letnie

    Jakbym zamiast imienia i pierwszej litery
    > nazwiska ukrywał się za ciągiem takich samych literek też mógłbym
    > bezpiecznie kłamać, bo kto mnie rozpozna ?

    no pewnie, ukrywając się za imieniem i jedną literką jest całkiem inaczej :)
    jak ci tak bardzo zależy to poświęć kilka godzin, a znajdziesz wszystkie
    moje dane łącznie z adresem (hint: z tego co pamiętam podpisuję się pod
    postami bardzo podobnie - od długiego czasu) - od czasu przymusowego
    zmieniania serwerów news i programów ich obsługujących nie poświęcam
    czasu na wypełnianie danych.

    ŁukaszB :)

  • 207. Data: 2013-11-21 23:10:06
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 20:00:49 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Odwrócmy sytuacje.
    >
    > Znaki sa postawione dobrze, czyli tam gdzie 40 to osobówką jedzie sie 40.
    >
    > Leci dzwig i wylatuje z zakretu.
    >
    > Przyjezdza policja:
    >
    > - panie, jak pan wyleciał z tego zakretu?
    >
    > - bo tu była 40 ustawiona!
    >
    > - i pan myslał, ze te znaki dla dzwigów sa ustawiane?!?!

    Jeśli na drodze będziesz miał postawione np 70, a będzie gołoledź i wypadniesz z
    drogi przy 60, to kogo będziesz obwiniał?
    Zawsze wydawało mi się, że prędkość dostosowujemy do panujących warunków, jeżeli nie
    jesteśmy ich pewni, musimy podjąć większe środki ostrożności. Tu pewnie sporo będzie
    zależało od stażu/doświadczenia za kierownicą, czy znajomości danego auta, ale w
    końcu to MY trzymamy w rękach kierownicę i mamy pod kontrolą pedał gazu, prawda?

    pozdrawiam
    Przemek

  • 208. Data: 2013-11-21 23:24:13
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu środa, 20 listopada 2013 10:41:29 UTC+1 użytkownik Marcin Kiciński napisał:

    >Uniroyal MS+ 66 (to takie dziwne zimówki, co po mokrym
    >
    > jeździły super, ale na śniegu były beznadziejne).

    Mam takie same odczucia. Kupiłem rok temu nowy komplet opon, zmieniając z Barum
    Polaris 2 - na deszczu, mokrym śniegu idą pięknie, ale na ubitym śniegu są dosyć
    słabe, a to łatwo wyczuć, bo napęd na tylną oś. Moja pani jeździ na oponach Hankook i
    w śniegu trzymają świetnie, a przedział cenowy podobny...

    pozdrawiam
    Przemek

  • 209. Data: 2013-11-22 01:08:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-21 21:09, Użytkownik Artur Maśląg napisał:

> [...]
    > tak, ale wtedy może się okazać, że te tanie zimówki to się nadają
    > do jazdy w kopnym śniegu po działce, a nie do szybszej jazdy

    Skoro padało to część odparowała a część zamarzła, poza lodowiskami
    asfalt będzie suchy, taka specyfika mrozów.
    A pisząc o zimówkach pamiętasz że są ich różne rodzaje:
    na śnieg, na lód, na mokry asfalt. :-)
    I przy gołoledzi o szybszej jeździe nie ma mowy, oczywiście poza
    teoretykami.

    Pozdrawiam

  • 210. Data: 2013-11-22 01:12:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-21 21:34, Użytkownik dddddddd napisał:

> [...]
    > dla mnie możesz jeździć na zimówkach od sierpnia do czerwca, tyle że t
    > ty będziesz zawalidrogą bo twoje zimówki z bieżnikiem 4mm będą się

    Biorąc pod uwagę obowiązujące u nas ograniczenia prędkości
    nie będzie specjalnej różnicy między zimówkami a letnimi
    w miesiącach letnich. A w międzyczasie zimówki się przegrzeją
    i przestaną być zimówkami (nie dotyczy aspektu prawnego).

> [...]
    > postami bardzo podobnie - od długiego czasu) - od czasu przymusowego
    > zmieniania serwerów news i programów ich obsługujących nie poświęcam

    Nie zależy mi, nie chcesz być wiarygodny i nie będę poświęcał
    swojego czasu.