  • Data: 2013-11-28 11:06:49
    Temat: Re: obowiazkowe zimowki
    Od: Piękny Marian postrach dziewic <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Nov 2013 01:01:05 +0100, Tomasz Pyra
    >Tak na prawdę każdy ma w ciężarówce łańcuchy.
    (...)
    >No ale nikomu nie chce się zatrzymać i zakładać łańcuchów, nawet jak
    >sytuacja jest już ciężka i wiadomo o tym doskonale z CB, no bo "może mi się
    >uda".
    Tylko po pierwsze, problemem nie był śnieg, a miejscowo zamarznięta
    spływająca woda. Na łańcuchach po asfalcie jeździć nie wolno, a na
    obwodnicy nie ma żadnego miejsca, gdzie można by wcześniej stanąć i
    łańcuchy założyć. Bo chyba nie uważasz że zakładanie ich na drodze
    ekspresowej, gdzie miejscami nie ma nawet porządnego pasa awaryjnego,
    to dobry pomysł? A po drugie, łańcuch w takim wypadku jak opisywany,
    wiele nie pomoże.
    Problemem nie jest lenistwo kierowców, tylko pseudooszczędności, bo po
    co posypać, jak i tak za parę godzin (w najgorszym wypadku dni) samo
    spłynie? Paraliż komunikacyjny w całym trójmieście władz nie obchodzi,
    bo za to zapłacą tylko zwykli ludzie stojący w korku, z budżetu nie
    ubędzie z tego powodu ani złotówka (przynajmniej bezpośrednio).
    Szwedzi na stromych podjazdach leją solankę jeszcze przed
    spodziewanymi opadami i nie mają podobnych problemów. Na obwodnicy ta
    sama sytuacja powtarza się co roku, wszyscy dobrze o tym wiedzą, a i
    tak mają w dupie. A wystarczyło by posypać godzinę przed opadami czy
    spadkiem temperatury. W okolicy są 2 lotniska i 2 porty, więc
    uzyskanie szczegółowych danych pogodowych chyba nie jest niemożliwe.
    >No ale akurat ten podjazd na obwodnicy jest naprawdę strony, w dodatku
    >jakiś taki mikroklimat że tam jest pierwsze miejsce gdzie się lód pojawia.

    No właśnie - temat znany od lat.