  • Data: 2011-01-01 11:42:12
    Temat: Re: obiektywy APS-C - jakie są limity jakości
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.12.2010 21:14, Janko Muzykant pisze:

    > Owszem, szkoda, bo nie wiem, gdzie znaleźć określenie ilościowe
    > nieliniowości tego zjawiska. A przypuszczam, że nie jest to takie
    > oczywiste (poza samym rozmiarem soczewek).

    Mnie się wydaje, że mniejszy obiektyw trzeba robić ze znacznie
    ostrzejszą tolerancją. Porównajmy obiektyw lustrzanki o ogniskowej np
    50- z obiektywem kompaktu o ogniskowej 5, jeśli mają taki sam kąt
    widzenia, czyli matryca kompaktu też 10 krotnie mniejsza. Żeby
    przeostrzć od 1 m do nieskończonosci mniejszy obiektyw wymaga 10 razy
    mniejszego ruchu soczewek.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl