  • Data: 2016-12-14 22:31:28
    Temat: Re: o jak mnie wkurwiają tacy kolesie...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > na podstawie powyższego spoko można przyjąć poważność potwora spaghetti

    Zależy, co określisz przez "poważność".
    Jeżeli jest to np. MOŻLIWOŚĆ, że na skutek zbiorowej kreacji wielu ludzi
    w jakiejś "innej warstwie rzeczywistości", która obecnie pozostaje poza
    metodami badawczymi - czyli mówiąc prosto "idea, którą ma w głowie wielu
    ludzi staje się" - to tak.

    Nie można odrzucić możliwość czegoś takiego - bo niby jaki naukowy fakt
    temu zaprzecza ? Nie można tego potwierdzić - ale to jeszcze nie negacja :)

    To jest ogólniejszy problem, polegający na tym, czy istnieją krasnoludki
    czy nie.

    Ale tutaj nie o tym mowa - tylko o "nauce", i z całą pewności obecny
    stan nauki (a może jest to cecha permanentna) nie umożliwia oceny tego
    co "jest możliwe" ani tego, co jeszcze może zostać odkryte.
    Dopiero co potwierdzono splątanie kwantowe. Potem okazało się, że
    dotyczy układów makroskopowych. Potem że dotyczy także czasu...
    Okazało się, że można wytworzyć "inny" rodzaj światła, bardziej zbliżony
    do materii. Itd itp.

    Możemy być zachwyceni, jak wiele już wiemy, ale twierdzenie, że już
    wiemy "wszystko" to dziecinna arogancja, biorąc pod uwagę jak wiele
    podstawowych kwestii jest w postaci rozmaitych teorii, mniej lub
    bardziej zgodnych ze sobą i doświadczeniami.

    A potworowi spaghetti można nadać pewne prawdopodobieństwo traktowania
    go jako "byt". Bo jest to na pewno jakiś "byt" organizujący określonych
    ludzi wokół określonych idei. Czyli to "idea". Czy idea może być "bytem"
    ? Materialnym - ztcw nie.
    A czy niematerialnym ? Nie wiemy. Nie mamy narzędzi badawczych.
    I tutaj się kończy dyskusja chwilowo. Co nie znaczy - że na zawsze.