  • 61. Data: 2019-08-28 22:18:23
    Temat: Re: o autostradach po raz kolejny - do wszystkich
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-08-28 11:20, p...@g...com wrote:

    > efekt jest taki ze patolki od czasu wprowadzenia przepisów zrobiły sie malutkie i
    spokojniutkie (przypominam braku limitu 140 km/h który obowiązuje w PL)

    > a teraz czekam na mniej lub bardziej pokrętne tłumaczenia dlaczego tak niedasie w
    PL, J.F. czuj sie wywołany do tablicy :-)

    W dojczalandzie nie ma żadnej dynamiki jazdy. Jak prawym jadą tiry to
    lewym osobówki. Poza tym nikt nikogo nie wyprzedza. Takie dupowołowactwo.

  • 62. Data: 2019-08-28 22:41:24
    Temat: Re: o autostradach po raz kolejny
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mam, ale ja byłem wszędzie, strzelam, że z 50% polskich autostrad, esek
    > i krajówek (łącznie) przejechałem :-)
    >
    > Albo i więcej...

    No ale polskich dróg to będzie ze 3%? :P

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2019-08-28 22:48:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >wybrałem się na północ autostradą. Korki na bramkach chciałem ominąć
    >korzystając z elektronicznego poboru opłat. wyszło.... jak zawsze.
    >specjalna bramka jest tak źle oznaczona, ze "ryją" się na nią nie
    >zorientowani kierowcy. aby tablica rejestracyjna została odczytana (i
    >pobrana opłata) trzeba się zatrzymać ( lub prawie zatrzymać) więc po
    >kija taki system?

    Zatrzymasz sie, ale oplata trwa sekunde.
    Na zwyklej bramce to mysle ze ponad 30s srednio.

    >tydzień lub dwa temu otwarto odcinek autostrady Pyrzowice
    >Częstochowa. Dla nie zorientowanych - ze 40km, ale naprawdę potrzebne
    >na wylocie ze śląska na północ. jakieś biadolenia słyszałem że
    >rozjadą Częstochowę (bo obwodnica nie gotowa). guzik prawda. na końcu
    >(ew początku zależy jak się jedzie) jest rondo. takie maleńkie rondo.
    >na którym, szczególnie tirem trzeba jechać 10km/h. więc mamy
    >regulator przepustowości na wlocie (wylocie) autostrady. co z tego że
    >potem auostrada pusta (spotkałem 5 aut nocą) jak na nią wjeżdża 1
    >auto na 10 sekund?

    No, calkiem przyzwoita liczba. Potem nie ma tloku.

    Tylko czy wystarczajaca ? :-)

    No i sie przydaje to rondo :-)

    J.

  • 64. Data: 2019-08-28 22:52:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .08.2019 o 20:41 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    >Prawdę pisze :-)
    >Mnie najbardziej szokują autka typu opel corsa, c2 czy pug 10x, które
    >mnie wyprzedzają gdy mam 160-170 na liczniku. Przecież to nie ma
    >prawa tyle jechać :-)

    Licznik Ci zawyza ?

    Czy na Niemcy sa specjalne wersje silnikowe ?

    J.

  • 65. Data: 2019-08-28 22:54:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Tue, 27 Aug 2019 20:50:09 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    >Liczbę tych którzy jeżdżą szybciej niż 120-130 szacuję na góra 10%.
    >podejrzewam że w większej części to cudzoziemcy :)

    W Niemczech ?

    IMO - tak w okolicach roku 2008 jakos zwolnili.
    Paliwo za drogie ?

    Ale teraz wrocilo do normy, a autostrady czesto maja 3 pasy ruchu.

    J.

  • 66. Data: 2019-08-28 22:59:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Wed, 28 Aug 2019 00:18:30 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):

    >No to masz kłopoty z oczami albo liczeniem. Wyjedź na Autobahn i licz
    >samochody z przedziału 120-130 i drugiego, powyżej 130.

    To nie takie proste

    >Albo sięgnij do niemieckich statystyk, oni liczą wszystko i by było
    >dziwne jakby tego
    >nie sprawdzili.

    Maja, ale to moze sie pomylic. Wliczysz do sredniej piatkowe korki, i
    juz ci wychodzi, ze wolno jezdza.

    >A poza tym, ciężko ostatnio znaleźć kawałek autostrady na którym nie
    >ma
    >ograniczeń prędkości.

    Ale tak dlugi kawalek, czy np wliczasz ograniczenia na wezlach ?

    I IMO - sporo ograniczen pousuwali.

    J.

  • 67. Data: 2019-08-28 23:07:04
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-08-28 18:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > Ano własnie.
    > Czesc osób to niespełnione Kubice i Schumachery. Probuja sposób jazdy na
    > torze uskuteczniac na drogach publicznych, stad potem niepotrzebne nerwy
    > i zderzenie z realiami w postaci normalnego ruchu drogowego gdzie nie
    > kazdy ma takie ambicje.

    Na jakim torze? Chceszz po torach jeździć?

  • 68. Data: 2019-08-29 00:08:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >najpierw definicja *google translator mode on*

    >Durch dichtes Auffahren, das Betätigen der Lichthupe, das Behindern
    >eines Überholvorgangs oder das Ausbremsen anderer Verkehrsteilnehmer
    >versuchen sie, schneller voranzukommen.

    Ale czy mi sie wydaje, czy tu pomieszali szybkich i wscieklych z
    kapelusznikami ?

    >Aus diesem Grund werden diese Autofahrer auch als ,,Drängler"
    >bezeichnet.

    >§ 240 des Strafgesetzbuches (StGB):
    >Wer einen Menschen rechtswidrig mit Gewalt oder durch Drohung mit
    >einem empfindlichen Übel zu einer Handlung, Duldung oder Unterlassung
    >nötigt, wird mit Freiheitsstrafe bis zu drei Jahren oder mit
    >Geldstrafe bestraft."

    Z grubej rury ... tylko moment - bo to jest chyba "kto siłą lub grozba
    zmusza inna osobe do okreslonego zachowania" ...

    -czy miganie kierunkiem(?) to jest "siłą lub grozbą? ?

    -na kogo to jest wlasciwie przepis - na tego szybkiego z tylu, co chce
    aby kapelusznik mu zjechal na prawy pas, czy na kapelusznika, ktory
    powoduje ze szybki musi zwolnic ?

> [...]

    >Hinzukommen können außerdem weitere Ahndungen aus dem Verkehrsrecht:
    >Die Entziehung der Fahrerlaubnis, drei Punkte in Flensburg oder ein
    >Fahrverbot zwischen einem und drei >Monaten sind möglich. Liegt ein
    >Abstandsverstoß vor, richtet sich die Höhe der Strafe unter anderem
    >nach der gefahrenen Geschwindigkeit, schlimmstenfalls kommen jedoch
    >ein >Bußgeld von 400 Euro, zwei Punkte und ein dreimonatiges
    >Fahrverbot auf den Drängler zu.

    >efekt jest taki ze patolki od czasu wprowadzenia przepisów zrobiły
    >sie malutkie i spokojniutkie (przypominam braku limitu 140 km/h który

    Ale ktorych przepisow ?
    Bo wydaje mi sie, ze ten par 240 to bedzie bardzo stary, odstep
    minimalny tez stary, i punkty za nieprzestrzeganie tez stare.

    >a teraz czekam na mniej lub bardziej pokrętne tłumaczenia dlaczego
    >tak niedasie w PL, J.F. czuj sie wywołany do tablicy :-)

    Nie da sie, bo suweren tak nie chce :-)

    IMO w Niemczech "od zawsze" byla wieksza kultura, wolniejsi wiedzieli
    ze szybsi moga jechac z tylu, szybsi wiedzieli ze wolniejsi tez
    wyprzedzaja.

    Tylko roznice predkosci szerokie, to i manewry szybsze - nie ma tak,
    ze jadacy 131 wyprzedza jadacego 129 ...

    J.

  • 69. Data: 2019-08-29 00:18:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >jechać. mijam tira, a tu zonk - są dwa. ale tego drugiego to już
    >myknę naprawdę w 5 sekund i już już prawie mam włączony prawy
    >migacz... A tu świeci mi w dupe długimi. spierdzielam na prawy
    >prędziutko, mam na liczniku 125km/h. widzę na lewym czarne auto, w
    >oczach kierowcy błyskawice, musiał zwolnić za kapelusznikem z
    >rowerami. Patrzy na mnie i gaz do dechy. widać że przygotowuje się
    >do osiągnięcia pierwszej prędkości kosmicznej, widać wyraźnie ten
    >moment kiedy auto zaczyna przyśpieszać... delikatnie? tak, bo w
    >większości to stare trupy, albo auta którym przejście ze 130 na 160

    A ja wczoraj mialem pisac, bo przejechalem sie S-ka ... ze nie da sie
    u nas jechac wolno.
    Bo co rusz mnie ktos dogania, i choc nie miga, nie trabi, to przeciez
    trzeba mu ustapic, a na prawym pasie gesto.
    I dopiero gdzies ~160 pozwala na komfortowa jazde bez wpatrywania w
    lusterko.

    Ale dzis wracam ... 135 na tempomat i spokojnie sobie jade, ja
    wyprzedzam, mnie wyprzedzaja ... bez problemow, jakos luzniej na
    drodze.

    J.

    P.S predkosci w/g GPS, na liczniku niektorzy moga zobaczyc z dyche
    wiecej.
    A przy okazji - google pokazuje predkosc o 1 czy 2 mniejsza niz
    janosik ..

  • 70. Data: 2019-08-29 01:16:53
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-28 o 18:59, Budzik pisze:
> [...]
    > torze uskuteczniac na drogach publicznych, stad potem niepotrzebne nerwy
    > i zderzenie z realiami w postaci normalnego ruchu drogowego gdzie nie

    Widocznie jesteś częstym bywalcem MOPa :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>