  • 91. Data: 2019-08-29 12:00:31
    Temat: Re: o autostradach po raz kolejny - do wszystkich
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Na jakim torze? Chceszz po torach jeździć?

    Nie, schumachery i kubice chca jezdzic po drogach tak jak jezdzi sie po
    torach (maksymalne skupienie, maksymalna uwaga, maksymalne osiagi)
    Schumachery i Kubice umieja taki poziom koncentracji utrzymac przez maks
    2h (a i to nie zawsze), naszym Kubicom i Schumacherom udaje sie to
    permanentnie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 92. Data: 2019-08-29 12:38:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 29.08.2019 o 10:30, J.F. pisze:

    >Po prostu nigdy nie było, to się wszyscy przyzwyczaili że nie ma. O
    >tym właśnie piszę, że te niemieckie autostrady wcale nie są takie
    >idealne.

    Moze niepotrzebne po prostu - bo mimo braku siatek sa ciagle
    bezpieczniejsze niz nasze :-)

    >Niby tak, z drugiej strony w czasie dzwona komórka może gdzieś
    >polecieć,

    To zaraz przyjdzie ktos nastepny i bedzie mial komorke.

    >wbrew temu co myślisz w szoku większość odób niekoniecznie poda
    >dobrze pikietarz nie mówiąc o tym, że cholera wie gdzie się
    >dodzwonisz pod 112.

    ogolnie w dobre miejsce, poza tym 112 ma chyba lokalizacje komorki, a
    teraz to sluzby zawiadomi twoj samochod automatycznie.

    >Ale racja - przy ałupkach bym się nie upierał. Po prostu pokazuje, że
    >te niemieckie autostrady niekoniecznie spełniają nasze wyobrażenia o
    >nich.

    A to zalezy jakie kto mial wyobrazenia.
    Oni przede wszystkim te autostrady maja, a mysmy nie mieli.
    I mozna po nich jechac 200 ... o ile ruch pozwoli.

    Ba - oni co roku buduja wiecej km autostrad niz my, a przeciez juz
    niby maja :-)

    No i przypominam info sprzed kilku miesiecy - Hiszpania ma wiecej
    autostrad niz Niemcy.
    Wykorzystali fundusze unijne zapewne :-)

    J.

  • 93. Data: 2019-08-29 12:48:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2019-08-29 o 10:30, J.F. pisze:

    >Czasem by się przydały
    >np
    >https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/rodzina-z-
    czech-przez-trzy-dni-czekala-na-pomoc-po-tym-jak-zep
    sul-jej-sie-samochod,954292.html

    >Znajomym ostatnio pod Wrocławiem zepsuł się samochód. Cały dzień
    >dzwonili za lawetą i ni huhu. Zajęte, nie mają czasu itd. Wszyscy
    >pojechali do Niemiec po dizle?

    A gdzie dzwonili ?
    -mozna miec assistance,
    -mozna zadzwonic do swojego ubezpieczyciela ... ciekawe, czy poda
    kontakt do umowionych lawet, zaplaci sie prywatnie,
    -mozna na policje - oni tez maja umowione, i to chyba po najtanszej
    cenie z przetargu.
    -jak to autostrada - pierwszy patrol pewnie sie zatrzyma do auta na
    poboczu i wezwie

    -byl jakis Starter ... i byli jeszcze inni naciagacze ...

    -ha, cos pamietam, ze wyswietlali na tablicach nr do obslugi
    autostrady, ale oczywiscie kto by to zapamietal ... internet pewnie
    znajdzie

    https://pomocdrogowa.info/autostrada-a4https://pomoc
    drogowa.info/autostrada-a4

    >W 2 telefonach zużyli baterie, dobrze, że z dziećmi byli..

    Dzieci mialy swoje telefony ? :-)
    Akumulator tez im sie zepsul, ze nie mogli doladowac ?

    J.

  • 94. Data: 2019-08-29 13:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > Widocznie jesteś częstym bywalcem MOPa :]

    Chyba nie odczytałem podtekstu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 95. Data: 2019-08-29 13:09:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.08.2019 o 12:38, J.F. pisze:

    > Moze niepotrzebne po prostu - bo mimo braku siatek sa ciagle
    > bezpieczniejsze niz nasze :-)

    Może nie potrzebne, a może potrzebne. W każdym razie z siatką lepiej niż
    bez siatki, więc dziwne, że te zajebiste niemieckie autostrady jej nie
    mają w odróżnieniu od naszych gorszych.

    > ogolnie w dobre miejsce, poza tym 112 ma chyba lokalizacje komorki, a
    > teraz to sluzby zawiadomi twoj samochod automatycznie.

    Gdybym nie korzystał kilkukrotnie, to bym uwierzył, że wystarczy
    zadzownić i powiedzieć "dzwon był przyślijcie karetki i strażaków".
    Poczynając od tego, że pani mnie usilnie prosiła o adres, a ja jej
    usilnie tłumaczyłem, że nie znam adresu, za to park się nazywa tak i tak
    i od ulicy takiej, a kończąc na tym, że dyspozytor zaproponował mi,
    żebym wsiadł w samochód, przejchał przez całą Warszawę i zawiózł osobę z
    typowymi objawiami udaru w/w samochodem do szpitala. Gdybym nie usłyszał
    i nie poprosił o prowtórzenie, że mam zwaiwźć osobę z objawami udaru na
    sor prywatnym samochodem objeźdzając wcześniej całe miasto to bym nie
    uwierzył. Na szczęście na dzwiewiątkach byli kompetenti ludzie i dziś
    większość lekarzy, przy pierwszym kontakcie, nie wierzy że pacjent miał
    udar.

    > A to zalezy jakie kto mial wyobrazenia.
    > Oni przede wszystkim te autostrady maja, a mysmy nie mieli.
    > I mozna po nich jechac 200 ... o ile ruch pozwoli.

    U nas też można, ale nie wolno. U nich na ogół też nie;)

    --
    Shrek

  • 96. Data: 2019-08-29 13:19:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Może nie potrzebne, a może potrzebne. W każdym razie z siatką lepiej
    >niż bez siatki, więc dziwne, że te zajebiste niemieckie autostrady
    >jej nie mają w odróżnieniu od naszych gorszych.

    Moze po prostu wiedza ile wypadkow maja z powodu zwierzat, i ze nie
    warto stawiac 25 tys km siatek dla tych kilku wypadkow :-)
    Albo stawiaja tam, gdzie potrzeba.

> [...]
    >Poczynając od tego, że pani mnie usilnie prosiła o adres, a ja jej
    >usilnie tłumaczyłem, że nie znam adresu, za to park się nazywa tak i

    Ale to unijna dyrektywa :-)

> [...]
    >miasto to bym nie uwierzył. Na szczęście na dzwiewiątkach byli
    >kompetenti ludzie i dziś większość lekarzy, przy pierwszym kontakcie,

    Ale to chyba inne przyczyny, niz niemoznosc ustalenia lokalizacji.

    U nich na ogol wolno.

    J.

  • 97. Data: 2019-08-29 13:43:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.08.2019 o 13:19, J.F. pisze:

    > Moze po prostu wiedza ile wypadkow maja z powodu zwierzat, i ze nie
    > warto stawiac 25 tys km siatek dla tych kilku wypadkow :-)

    Ale to dalej gorzej bez siatki niż z siatką. Więc skoro są lepsze, to
    czemu gorsze?

    > Ale to unijna dyrektywa :-)

    No więc zgodnie z unijną dyrektywą się wyświetla i zgodnie z krajową
    procedurą się wyświetla w serwerowni na ekranie serwisowym od serwera
    (jak się go włączy).

    Pisałem nie dawno, że zgodnie z interpretacją sądu dyrektywy unijne są
    ponoć nie obowiązujące, jak istnieją uregulowania krajowe *(choćby były
    sprzeczne w sposób oczywisty).

    No albo co bardziej prawdopodobne, coś się wyświetla, ale na co pani
    cyferki jakieś jak ona ma adres wpisać.

    > Ale to chyba inne przyczyny, niz niemoznosc ustalenia lokalizacji.

    Oczywiście, że inne - niekompetencja dyspozytora. Tylko jak masz takiego
    nie bójmy się tego określić po imieniu kretyna po drugiej stronie, to
    żadne ustalenie lokaliacji nie pomoże. Może i lepiej, bo by wysłał
    karetkę na drugi koniec miasta - tam gdzie byłem ja a nie pacjent.

    > U nich na ogol wolno.

    Biorąc pod uwagę inne przepisy (choćby ten o odległości) - na ogół nie
    wolno.

    --
    Shrek

  • 98. Data: 2019-08-29 14:25:59
    Temat: Re: o autostradach po raz kolejny
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek Maciejewski w

    > A ten podtekst to "*ja* po prostu umiem".

    Tia... Jesteś miszczem "podtesktu", tylko, że od lat Przemek pisze jak
    pisze, ale szacuuuun....

    > Typowe zadufkostwo trwające do pierwszego wypadku.

    Czyli napisałeś, żeby napisać, bez patrzenia w kontekst, żegnaj Jacku, po
    latach dyskusji na różnych grupach...

    --
    'Tom N'

  • 99. Data: 2019-08-29 14:52:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Wed, 28 Aug 2019 01:18:06 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):

    >Z czymś masz jednak kłopoty. Masz tu analizę dla polskich autostrad:
    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiR9b2RoaXkAhUCM
    ewKHYFtCv8QFjAAegQIABAC&url=http%3A%2F%2Fwww.krbrd.g
    ov.pl%2Ffiles%2Ffile_add%2Fdownload%2F229_predkosc-p
    ojazdow-w-polsce-2015r-sesja-i.pdf&usg=AOvVaw1LXYr08
    jbzrAXcrp2aHPQi

    >Przeczytasz tam że w grupie lekkich pojazdów, na autostradach średnia
    >prędkość wynosiła w 2015r 133 km/h. Ponieważ nie sądzę by było wiele
    >pojazdów zaniżających prędkość, ilość pojazdów ją zawyżających też
    >musi
    >być niewielka.

    Niekoniecznie .... bo jeden pojazd jadacy 200, podnosi srednia 5
    samochodow jadacych 120 do 133 sredniej.

    No dobra, u nas raczej niewielu jezdzi 200, na pewno nie co 6-ty.

    No i zobacz - 58% pojazdow przekracza predkosc dopuszczalna na
    autostradach.
    A srednia tylko 133 ?

    Oj, cos mi sie widzi, ze oni pod Warszawa mierzyli, albo ... doliczyli
    tiry jadace ponad 80 ?

    P.S. a najszybciej sie jezdzi na dolnym Slasku ... ciekawe, czy to
    kwestia autostrad ?

    PPS. a poza autostradami i ekspresowkami, najwiecej kierowcow
    przekracza dozwolona predkosc w szczecinskim ... tzn w
    zachodniopomorskim.
    87% ... ciekawe gdzie oni to mierzyli :-)

    Potem lubelskie 83%, opolskie 80% i dolnoslaskie 80% ... gdzie oni to
    mierzyli, bo czemu mi srednia przez kraj wychodzi raczej 70 km/h ...

    >Nie sądzę też by wyniki dla 2019 roku czy dla
    >niemieckich autostrad istotnie się różniły. Zamiast swoich wrażeń
    >osobistych posłuż się analizą statystyczną.

    Akurat niemieckie moga sie roznic istotnie.
    Inne przepisy, inne zwyczaje, inne samochody, czasem inne drogi ...

    J.

  • 100. Data: 2019-08-30 08:21:15
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-08-28 15:21, Miroo wrote:

    > Jadąc blisko, obsługując latarkę, utrudniając wyprzedzanie lub hamując
    > innych użytkowników drogi, starają się wyprzedzać szybciej. Z tego
    > powodu sterowniki te są również nazywane ,,rurą spustową".
    >
    > Aha...

    Use Deepl Luke :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --