  • 1. Data: 2013-08-01 21:11:45
    Temat: Re: nowy pomysł w sprawie abonamentu
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    bleak pisze:
    > "Za co (...) będziemy płacić? Za prawo do odbierania
    > sygnału radiowego lub telewizyjnego."
    >
    > http://goo.gl/kkn3Dd
    >
    > Co za skurwysyństwo!

    Ale o co chodzi? W czym problem?
    W prawie całej Europie od lat 20. ub. wieku płaci się właśnie za to.
    W polskiej ustawie z tego okresy były bardzo podobne sformułowania.

    --
    J.R.

  • 2. Data: 2013-08-02 18:13:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 2 Aug 2013 17:50:48 +0200 (GMT+02:00), bleak napisał(a):

    > Co nie zmienia faktu, iż pobieranie opłaty abonamentowej od kogoś, kto nie korzysta
    z oferty telewizji publicznej, nawet nie ma w domu telewizora, to skurwysyństwo.
    Niech zakodują sygnał i pobierają opłaty za klucz/kartę do dekodera.

    A kto powiedział, że będą opłaty od tych, kto nie korzysta?
    Kto nie ma, złoży oświadczenie i nie będzie płacił. Łatwiej jest
    kontrolować tych parę procent co złożą oświadczenia niż wszystkich.
    Inna rzecz, że partia rządząca obiecywała zniesienie abonamentu..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-08-02 19:10:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-08-02 17:50, bleak pisze:

> [...]
    Niech zakodują sygnał i pobierają opłaty za klucz/kartę do dekodera.

    Najpierw trzeba podjąć męską decyzję czy media publiczne są potrzebne
    czy nie. Czy finansowanie partii politycznych z budżetu jest potrzebne
    czy nie. Czy darmowa służba zdrowia (taka "darmowa" jak teraz) jest
    potrzebna czy nie. Czy Senat jest potrzebny czy nie. ... ... ...
    Zadaj sobie takie pytania przy urnie wyborczej. :-)
    Jeśli stwierdzisz że to wszystko jest Ci potrzebne to pracuj przez pół
    roku dalej za darmo. Płać i płacz. :-)

    W obecnej sytuacji Wincenty kładzie łapę na łatwą kasę od emerytów co
    nie dopełnili formalności. Szczyt polotu i inteligencji aparatu
    fiskalnego :-)

  • 4. Data: 2013-08-02 21:45:38
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    W dniu 2013-08-02 18:13, Waldek Godel pisze:
    > Inna rzecz, że partia rządząca obiecywała zniesienie abonamentu..

    Ale to było tak dawno, że już nawet najstarsi górale nie pamiętają...
    ale idą wybory, to trzeba sobie przypomnieć stare i niezrealizowane pomysły.
    Swoją drogą, to miało być zniesienie czy zastąpienie inną formą daniny?

  • 5. Data: 2013-08-02 23:25:17
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    per.institute.com
    *Waldek Godel* napisał(-a):

    > Kto nie ma, złoży oświadczenie i nie będzie płacił. Łatwiej jest
    > kontrolować tych parę procent co złożą oświadczenia niż wszystkich.

    A jak będzie weryfikowana prawdziwość oświadczenia? Zdaje się na chwilę
    obecną, pomijając sytuacje bardzo szczególne, nie ma możliwości żeby
    ktoś mi się szwendał po mieszkaniu/domu. Jak w oświadczeniu nie będzie
    klauzli o sankcjach za fałszywe zeznania (a z czego miałyby one
    wynikać?), to ROTFL

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2013-08-02 23:47:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 2 Aug 2013 23:25:17 +0200, Big Jack napisał(a):

> [...]
    > ktoś mi się szwendał po mieszkaniu/domu. Jak w oświadczeniu nie będzie
    > klauzli o sankcjach za fałszywe zeznania (a z czego miałyby one

    A skąd mam wiedzieć? Ale da się to zrobić prosto, np. integralną częścią
    oświadczenia może być zgoda na sprawdzenie jego prawdziwości.

  • 7. Data: 2013-08-03 01:28:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 02 Aug 2013 21:45:38 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

    > Ale to było tak dawno, że już nawet najstarsi górale nie pamiętają...
    > ale idą wybory, to trzeba sobie przypomnieć stare i niezrealizowane pomysły.
    > Swoją drogą, to miało być zniesienie czy zastąpienie inną formą daniny?

    Nie, po prostu zakończenie tej urzędowej fikcji, jakoby istniała jakaś
    telewizja publiczna finansowana z abonamentu, która prowadzi do tego, że
    jedna telewizja komercyjna ma przewagę nad innymi.

    Ale najwidoczniej politycy mają mózgi w dupach, bo ucisk stołka powoduje
    zanik jakiegokolwiek myślenia zaraz po zajęciu na nim miejsca.

  • 8. Data: 2013-08-08 15:16:58
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    >A skąd mam wiedzieć? Ale da się to zrobić prosto, np. integralną częścią
    >oświadczenia może być zgoda na sprawdzenie jego prawdziwości.

    Dzis skladam zaswiadczenie, ze nie korzystam - zgodnie z prawda, w dniu skladania
    oswiadczenia nie poswiadczam nieprawdy bo nie mam nawet tv w domu. A za tydzien juz
    mam.
    W chwili skladania osiadczenia nie klamalem.

  • 9. Data: 2013-08-08 20:42:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 08 Aug 2013 15:16:58 +0200, I.Tichy <i...@...tichy.pl>
    wrote:
> [...]
    A za tydzien juz mam.
    > W chwili skladania osiadczenia nie klamalem.

    No trochę naiwne jest sądzenie, że oświadczenie będzie w takiej
    formie, raczej:

    "Oświadczam, że od dnia .... nie będę używał odbiornika a w
    przypadku nabycia odbiornika to zgłoszę w ciągu 7 dni" :-)

    --
    Marek