  • 1. Data: 2013-07-24 09:19:44
    Temat: pomoc w wyborze TV
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    Pierwsze zasadnicze pytanie - co jest lepsze do smart TV i odtwarzania
    płyt DVD?

    a) Smart TV i odtwarzacz DVD
    b) nonSmart TV, odtwarzacz DVD i dongle typu Measy
    c) nonSmart TV i smart odtwarzacz Blu Ray Disc?

    1. Jak duże jest pomieszczenie w którym ma być telewizor?
    Ok. 20 m2

    2. Jak daleko siedzimy od ekranu telewizora?
    2.5 m - 3m

    3. Ile osób zasiada przed telewizorem?
    najczęściej 2

    4. Czy siedzimy na wprost ekranu czy również bokiem do ekranu?
    na wprost

    5. Telewizor ma stać czy ma wisieć?
    stać

    6. Jak słońce świeci w pokoju?
    pokój nasłoneczniony okno z lewej patrząc na TV

    7. Jaki masz obecnie telewizor?
    monitor 19"

    8. Co chcemy aby telewizor posiadał?
    -

    9. Jaki sygnał będzie podłączony do telewizora?
    DVB-T

    10 .Jakie urządzenia?
    komputer, naped optyczny

    11. Ile godzin dziennie ma pracować telewizor?
    max 2 h najczęściej

    12. Preferujesz matrycę matową czy błyszczącą?
    Nie wiem

    13. Jaki rodzaj programów oglądasz najczęściej?
    Filmy dla dzieci

    14. Czy zamierzasz serfować po internecie?
    zapewne tak

    15. Czy zamierzasz grać w gry - jeśli tak to ile % dziennie?
    nie

    16. Preferencje co do marki?
    -

    17. Preferencje co do wielkości?
    39-42 cale

    18. Co Cię denerwuje w telewizorach?
    -

    19. Więcej oglądasz wieczorami czy w dzień?
    pół na pół

    20. Do jakiej maksymalnej kwoty planujesz zakup?
    max to 2200

    21. Czy telewizor ma mieć 3D - jeśli tak to jakie, pasywne czy aktywne?
    nie musi

  • 2. Data: 2013-07-24 10:59:25
    Temat: Re: pomoc w wyborze TV
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2013-07-24 09:19, Rafał Wiśniewski pisze:
> [...]
    >
    > a) Smart TV i odtwarzacz DVD
    > b) nonSmart TV, odtwarzacz DVD i dongle typu Measy
    > c) nonSmart TV i smart odtwarzacz Blu Ray Disc?

    to się rozpisałeś.
    jak masz zamiar korzystać z napędu optycznego to blu-ray.
    są odtwarzacze z dostępem do netu.
    nie wiem, czy opłaca się inwestować w taki napęd, chyba lepiej
    smart tv lub np. measy + serwer nas.
    korzystam czasem ze smarta w tv i działa b. dobrze.
    przy smart tv masz jednego pilota.
    co do pozostałych - rzecz gustu.
    co do marki - polecam sony lub panasonic.
    wiem, najczęściej polecane to szajsungi, a sam zdecydujesz.

  • 3. Data: 2013-07-24 12:29:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-07-24 09:19, *Rafał Wiśniewski* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    > c) nonSmart TV i smart odtwarzacz Blu Ray Disc?

    Moim zdaniem taka konfiguracja jest najlepsza. Zaletą jest praktycznie w
    99% downmix do stereo z DTS, co (przynajmniej do niedawna) niewiele TV
    potrafiło.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 4. Data: 2013-07-24 16:08:23
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    On 2013-07-24 12:29, Mirek Ptak wrote:
> [...]
    >
    > Moim zdaniem taka konfiguracja jest najlepsza. Zaletą jest praktycznie w
    > 99% downmix do stereo z DTS, co (przynajmniej do niedawna) niewiele TV

    chodzi o odtwarzanie dzwieku wielokanalowego w stereo?

    ktos mogłby to potwierdzić?

  • 5. Data: 2013-07-24 16:09:05
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    On 2013-07-24 10:59, pawell32 wrote:

    > co do marki - polecam sony lub panasonic.
    jakies konkretne modele?
    RW

  • 6. Data: 2013-07-24 21:55:40
    Od: Maks <b...@b...ble>

> [...]
    >
    > a) Smart TV i odtwarzacz DVD
    > b) nonSmart TV, odtwarzacz DVD i dongle typu Measy
    > c) nonSmart TV i smart odtwarzacz Blu Ray Disc?

    Trochę z moich doświadczeń/przemyśleń:
    Ja mam smart tv (Samsung 37C650) + odtwarzacz DVD. Na odtwarzaczu DVD
    jak odtworzę coś raz na pół roku to jest dobrze. Z resztą może, i dobrze
    bo jakbym dużo oglądał na DVD to pewnie by laser długo nie pociągnął...
    Natomiast na TV ciągle pokazuję zdjęcia z aparatu (karta SD + czytnik na
    USB), bądź odtwarzam jakiś film z dysku bądź pen-drive-a. Z innych
    funkcji "smart" prawie nie korzystam bo jest to bardzo niewygodne -
    spróbuj sobie coś wyszukać na YouTube wklepując to z pilota...
    Natomiast do TV mam podłączonego starego PC-ta, bardzo często korzystam
    tak ze Skype, i jak trzeba coś wyświetlić z internetu to też niema
    problemu. PC-tem steruję z tabletu bądź telefonu przez "zdalny pulpit",
    bądź emulacje touchpada.

    Z innych spraw to jeżeli kupisz super płaski TV z podświetlaniem LED to
    możesz mieć problemy z dźwiękiem: w takim TV niema miejsca na przyzwoite
    głośniki, i są jakieś "piszczałki". Więc może kolejna opcja: TV + kino
    domowe? :)

    Co do DLNA to prawie nie korzystam. Robiłem testy z moim dyskiem
    sieciowym, ale według mnie to nie działa zbyt dobrze, nie dochodziłem po
    czyjej stronie leży wina.

    W moim TV niema problemu w dźwiękiem DTS. Z tego co pamiętam to starszy
    model 32B650 sobie z tym nie radził

    Jeszcze jedna sprawa: w teorii istnieje coś takiego jak CEC, powinno to
    umożliwiać sterowanie pilotem od TV urządzeń podłączonych do niego po
    HDMI. W praktyce widziałem tylko jeden przypadek kiedy to działało:
    konsola Sony PS3 podłączona do TV Sony. Być może jeżeli TV, odtwarzacz
    DVD/BlueRay będzie tego samego producenta to to zadziała - warto sprawę
    zbadać bo wtedy można się pozbyć jednego pilota, i według założeń po
    wyłączeniu TV powinien się też wyłączyć odtwarzacz.

    Mam nadzieję że coś rozjaśniłem, a nie jeszcze bardziej zamąciłem :).

    Maks

  • 7. Data: 2013-07-24 23:46:04
    Od: Pawel Hatala <p...@g...pl>

    On 24.07.2013 21:55, Maks wrote:

> [...]
    > funkcji "smart" prawie nie korzystam bo jest to bardzo niewygodne -
    > spróbuj sobie coś wyszukać na YouTube wklepując to z pilota...

    co Ty opowiadasz? z sms-ami tez miałeś problem?
    poza tym smart nie tylko YT, ale wiele innych, gdzie nic nie trzeba
    pisać.

> [...]
    > tak ze Skype, i jak trzeba coś wyświetlić z internetu to też niema
    > problemu. PC-tem steruję z tabletu bądź telefonu przez "zdalny pulpit",

    no to się nazywa ekonomia...

> [...]
    > możesz mieć problemy z dźwiękiem: w takim TV niema miejsca na przyzwoite
    > głośniki, i są jakieś "piszczałki". Więc może kolejna opcja: TV + kino

    no, tu głupoty opowiadasz, ale cóż - fakt szajsungi zawsze miały
    gówniane głośniki.
    jakoś ja nie mam problemu z innymi. zamiast kina dom. mam dobry wzm.
    i dwie solidne kolumny, ale to głównie do muzy.

    > Co do DLNA to prawie nie korzystam. Robiłem testy z moim dyskiem
    > sieciowym, ale według mnie to nie działa zbyt dobrze, nie dochodziłem po
    > czyjej stronie leży wina.

    pewnie dysku...

> [...]
    > zbadać bo wtedy można się pozbyć jednego pilota, i według założeń po
    > wyłączeniu TV powinien się też wyłączyć odtwarzacz.

    można zapodać harmony i wszystko jasne.

  • 8. Data: 2013-07-25 01:39:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Rafał Wiśniewski" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > a) Smart TV i odtwarzacz DVD
    > b) nonSmart TV, odtwarzacz DVD i dongle typu Measy
    > c) nonSmart TV i smart odtwarzacz Blu Ray Disc?

    Teraz chyba każdy telewizor jest w jakiś sposóbb SMART. Czasem jest to
    lepiej zrobione a czasem kiepsko. Najbardziej rozbudowany SMART jest chyba w
    Samsungach.
    Pół roku temu kupiłem Panasonica model chyba 42ET5E. SMART jest ubogi i nie
    planują go rozwijać.
    Denerwującą wadą tego TV jest ściemnianie ekranu w czasie wyświetlania
    ciemnych scen. Wsparcie techniczne poradziło, żeby ustawić na stałe tryb
    Kinowy, to nie będzie tego efektu. Niestety wtedy obraz jest "mniej ładny"
    niż w innych trybach.
    Przy próbie skomunikowania TV z kinem domowym Philipsa, odbiornik zawiesza
    się i trzeba wyłączać go ręcznie z prądu.
    Nie jestem zadowolony z tego zakupu i teraz wybrałbym Samsunga albo
    Philipsa.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2013-07-25 07:53:23
    Od: kaBoo <w...@m...pl>

    W dniu 2013-07-24 21:55, Maks pisze:

    > Z innych spraw to jeżeli kupisz super płaski TV z podświetlaniem LED to
    > możesz mieć problemy z dźwiękiem: w takim TV niema miejsca na przyzwoite
    > głośniki, i są jakieś "piszczałki".

    Ja kupiłem ostatnio Philipsa 42PFL6008K/12 i mile się rozczarowałem.
    Jeśli nie jesteś hardkorowym audiofilem, to głośniki tego tv całkowicie
    wystarczają. Oczywiście nie jest to efekt kina domowego.