  • 1. Data: 2015-12-22 20:56:56
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-22 o 11:08, J.F. pisze:
    > -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
    > zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
    > realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km
    > dwa w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi
    > Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"

    Przejechałem Skandynawię wzdłuż i wszerz i faktycznie jeździ się u nich
    fajnie. Jeden tylko drobiazg. Szwecja, Finlandia i Norwegia mają każde z
    osobna powierzchnię zbliżoną do Polski, ALE ludzi w Szwecji jest trochę
    ponad 7 mln, w Norwegii i Finlandii coś koło 4 mln.
    Taka "malutka" różnica".
    Jacek

  • 2. Data: 2015-12-22 21:26:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Przejechałem Skandynawię wzdłuż i wszerz i faktycznie jeździ się u
    >nich fajnie.

    Hm, 100km/h po autostradzie ... mam inne poczucie fajnosci :-)
    A tych autostrad to zdaje sie nie ma u nich zbyt duzo.

> [...]
    >osobna powierzchnię zbliżoną do Polski, ALE ludzi w Szwecji jest
    >trochę ponad 7 mln, w Norwegii i Finlandii coś koło 4 mln.

    Otoz to.
    A jaka tam szansa spotkania traktora, ktory zablokuje ten jeden pas
    przez 10 km ?

    J.

  • 3. Data: 2015-12-22 21:33:34
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    W dniu 22.12.2015 o 21:26, J.F. pisze:

    > Hm, 100km/h po autostradzie ... mam inne poczucie fajnosci :-)
    > A tych autostrad to zdaje sie nie ma u nich zbyt duzo.

    A po co im więcej? Po autostradzie 120, z N na S i odwrotnie lataja
    samolotami ;)

    > Otoz to.
    > A jaka tam szansa spotkania traktora, ktory zablokuje ten jeden pas
    > przez 10 km ?

    Na ekspresowce to i w PL jest mała szansa.

  • 4. Data: 2015-12-25 23:17:07
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 22 Dec 2015 21:33:34 +0100, Czesław Wiśniak
    <k...@w...pl> wrote:

    >Na ekspresowce to i w PL jest mała szansa.

    Na ekspresówce w PL to i rowerzyste spotkać można.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06