  • 1. Data: 2015-12-22 15:21:35
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    P.S. I po promocji na A1
    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/koniec-au
    tostradowej-promocji-pis-nie-otworzy-bramek-kierowco
    m/ar-BBnOfq1

    "Andrzej Adamczyk twierdzi, że decyzja poprzedniego rządu o
    podnoszeniu bramek w wakacyjnych szczytach komunikacyjnych była
    błędem. - Pamiętam, jak rok temu jechałem autostradą A4, gdy w radiu
    usłyszałem, że za chwilę zostaną podniesione szlabany na A1, a ja
    stałem w tymczasie 40 minut w korku właśnie przed bramkami. A przecież
    są zapisy w umowie o odpowiedzialności koncesjonariusza za
    rozładowanie zatorów - mówi minister. Zapytany wprost, czy szlabany
    będą jeszcze otwierane, odpowiada: - Nie chciałbym byćtym, który wyda
    takie polecenie.

    Na pokrycie zmniejszonych wpływówdo Krajowego Funduszu Drogowego, w
    związku z niepobieraniem opłat za przejazdA1 Gdańsk-Toruń,
    wykorzystano środki z ogólnej rezerwy budżetowej - w 2014 r.ok. 11,8
    mln zł, a w 2015 r. ok. 26,8 mln zł (kwoty netto). "

    Tak prawde mowiac ... faktycznie nie powinno byc wydawane polecenie.
    Powinno byc stale prawo, ze kolejka nie moze przekroczyc 3 minut :-)

    "Zadowolenia z tych zapowiedzi nie kryjeoperator systemu e-myta
    (viaTOLL), firma Kapsch. - Od lat staraliśmy sięuzmysłowić rządzącym,
    że jedynym rozwiązaniem problemu korków na polskich autostradach
    jestzastąpienie archaicznych bramek poborem elektronicznym - mówi
    KrzysztofGorzkowski z Kapscha.

    Nie jest zresztą tajemnicą, że dążeniedo powszechnych opłat
    elektronicznych - czego przejawem może być decyzja o nieotwieraniu
    szlabanów - jest na rękę Kapschowi. Kilka miesięcy temu
    spółkawypuściła na rynek aż 150 tys. urządzeń pokładowych dla
    samochodów osobowych wpromocyjnej cenie, licząc, że dzięki takiemu
    posunięciu umocni swoją pozycję rynkową (a w 2018 r. Kapschowi kończy
    się umowa operatorska na systeme-myta i konieczny będzie nowy
    przetarg). Jak nieoficjalnie ustaliliśmy, do tejpory sprzedało się
    zaledwie ok. 40 tys. urządzeń z promocyjnej puli. "

    ... a przy okazji bedzie mozna opodatkowac i ekspresowki :-)

    J.