  • Data: 2009-03-25 11:36:56
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    John Smith pisze:
    > Przy 8Mpix z 350D mnie też nie obchodzi, ale przy 15Mpix już tak. Bez
    > sensu dwa razy więcej miejsca zajęte na karcie, później na dysku, na
    > backupie, dłuższe zgrywanie, konwersja, backupowanie.

    A widzisz, mnie nie.
    Przy dzisiejszych cenach kart, przy dzisiejszych cenach dysków, przy
    dzisiejszych procesorach.
    Jedyne co to trzeba się nauczyć, żeby bezmyślnie nie walić seriami. Z
    każdej sesji zostawić kilka, a porządnych zdjęć, a nie gigabajty śmieci.
    Z czasem i komputerami nie ma co przesadzać. Wywołanie, zabawa odbitki
    itd kiedyś i tak zajmowała znacznie więcej. Dzisiaj minuta w tę czy w tę
    nie robi różnicy. 4GB mi się zgrywa w pięć minut. Te cztery GB zapycham
    w tydzień i to jak mam czas.
    Dlatego sądzę że zdecydowanie mocno przesadzasz podając to jako okrutną
    wadę. Pewnie, że ktoś może mieć za złe, że mniejszego nie może, ale na
    komputerze to i tak zrobi, jeśli tylko chce.

    > Jak już, to powinien być jakiś standard, np 24fps czy 25 fps, a 20 czy
    > 30 to dalej "filmiki", nie filmy.

    Z więcej zrobisz mniej. Ja się nie pogniewam na 30fps, 32fps zamiast
    30fps i nawet 33,84237fps zamiast tego 32fps. Trochę mnie zmartwiło, że
    FullHD nie jest w 30fps, bo to kreuje się jakimś standardem, ale w sumie
    to nie jest tak źle znów jak na sprzęt tej klasy.

    > Przy okazji:
    > Poleci ktoś jakiś darmowy soft do sensownej (bez "haczenia") konwersji
    > filmików VGA 30fps na 25fps?

    Zapytaj na wideokamerach.

    > Liczą się jeszcze wymiary, wbudowany będzie podróżować z aparatem,
    > osobny leżałby w domu.

    Ileż Ci ten osobny zajmie?
    IMHO ma to spory sens. Będzie można robić naprawdę komfortowe zdjęcia
    nad tłumu na monopodzie. Bez krzywienia głowy.
    Wcześniej tylko ZigView dawał te możliwości. Jak by dali ekran hires to
    bym przebolał beznadziejną cenę.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \