-
1. Data: 2010-05-01 18:33:40
Temat: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Od: "Grzechu" <m...@m...com>
Wymienilem filtr powietrza. Na nowym filtrze, po przelaczeniu na lpg silnik
gasnie na biegu jalowym. Na starym filtrze jest ok (ponownie wlozylem stary
zeby sprawdzic).
Jak to wytlumaczyc?
Wnioskuje, ze musze jechac do gazownika na regulacje. Niestety dopiero po
weekendzie.
Czy mam sie spodziewac, ze po kazdej wymianie filtra powietrza bedzie
konieczna wizyta u gazownika?
Samochod to punto silnik 1.1 jednopunktowy wtrysk, instalacja ze
sterownikiem Bingo-M.
-
2. Data: 2010-05-01 18:44:08
Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Od: "MK" <c...@g...com>
A dobrze go wsadziłeś ??
-
3. Data: 2010-05-01 18:49:26
Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Od: "J_K_K" <J...@i...fm>
Użytkownik "Grzechu" <m...@m...com> napisał w wiadomości
news:4bdc57e4$0$17089$65785112@news.neostrada.pl...
> Wymienilem filtr powietrza. Na nowym filtrze, po przelaczeniu na lpg
> silnik gasnie na biegu jalowym. Na starym filtrze jest ok (ponownie
> wlozylem stary zeby sprawdzic).
Jakiej marki stary, jakiej nowy ?
Pzdr
JKK
-
4. Data: 2010-05-01 19:20:50
Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Od: "Grzechu" <m...@m...com>
Jestem pewien ze filtr dobrze wlozylem, bo odwrotnie sie go nie da wlozyc.
Przy okazji mam pytanie do znawcow obudowy filtra powietrza w Punto 1.1:
Obudowa filtra powietrza ma dwa wloty - jeden zasysa cieple powietrze z
okolic kolektora wylotowego, drugi zimne z rury skierowanej w kierunku
prawego reflektora.
Przy okazji wymiany filtra powietrza zauwazylem klapka zatykajaca na zmiane
pierwszy / drugi wlot lata sobie swobodnie miedzy nimi. Czy tak powinno byc?
Czy moze powinienem zaslepic np. drugi wlot a klapke usunac?
-
5. Data: 2010-05-03 01:07:32
Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 1 May 2010 19:20:50 +0200, Grzechu wrote:
>Jestem pewien ze filtr dobrze wlozylem, bo odwrotnie sie go nie da wlozyc.
Do pewnego stopnia normalne - gaz jest zasysany takze dzieki spadkowi
cisnienia na filtrze, nowy filtr - za maly spadek.
Ale elektronika powinna to doregulowac.
>Przy okazji mam pytanie do znawcow obudowy filtra powietrza w Punto 1.1:
>Obudowa filtra powietrza ma dwa wloty - jeden zasysa cieple powietrze z
>okolic kolektora wylotowego, drugi zimne z rury skierowanej w kierunku
>prawego reflektora.
>Przy okazji wymiany filtra powietrza zauwazylem klapka zatykajaca na zmiane
>pierwszy / drugi wlot lata sobie swobodnie miedzy nimi. Czy tak powinno byc?
>Czy moze powinienem zaslepic np. drugi wlot a klapke usunac?
Tam powinien byc jakis mechanizm zeby na zimno bral powietrze znad
kolektora.
J.
-
6. Data: 2010-05-03 10:02:33
Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Od: "J_K_K" <J...@i...fm>
Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
news:271st55qltgrin2jqakf79i6gco73g0omh@4ax.com...
>>Przy okazji wymiany filtra powietrza zauwazylem klapka zatykajaca na
>>zmiane
>>pierwszy / drugi wlot lata sobie swobodnie miedzy nimi. Czy tak powinno
>>byc?
>>Czy moze powinienem zaslepic np. drugi wlot a klapke usunac?
>
> Tam powinien byc jakis mechanizm zeby na zimno bral powietrze znad
> kolektora.
>
W dawniejszych konstrukcjach byl w filtrze termostat,
w nowszych - chyba podcisnienie (?) sadzac po wezyku
dochodzacym w te okolice.
W kazdym razie klapka nie powinna swobodnie latac,
bo po nagrzaniu silnika powinno tam leciec zimne
powietrze, a nie gorace znad kolektora (spadek osiagów / wzrost spalania).
Pzdr
JKK
-
7. Data: 2010-05-05 12:29:33
Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Grzechu pisze:
> Wymienilem filtr powietrza. Na nowym filtrze, po przelaczeniu na lpg silnik
> gasnie na biegu jalowym. Na starym filtrze jest ok (ponownie wlozylem stary
> zeby sprawdzic).
> Jak to wytlumaczyc?
> Wnioskuje, ze musze jechac do gazownika na regulacje. Niestety dopiero po
> weekendzie.
> Czy mam sie spodziewac, ze po kazdej wymianie filtra powietrza bedzie
> konieczna wizyta u gazownika?
A czy ten stary filtr nie był aby baaardzo stary?
Instalacja LPG jest podcisnieniowa. Brudniejszy filtr oznacza nieco
wyższe podcisnienie w mikserze i bogatszą mieszankę.
Zmiana na nowy powoduje jej zubożenie, czasem nadmierne.
Niby komputerek ma korygować takie różnice, ale po pierwsze, lepiej
żeby nie musiał - kłania się prawidłowa wstępna regulacja LPG II gen
"jako instalacji I gen." a po drugie, może nie być w stanie, jeśli
różnica była duża, a zakres regulacyjny mały.
Reasumując: trzeba doregulować instalację ręcznie.
Co do klapki sterującej zasys powietrza z różnych źródeł: wg mnie,
przy LPG należy podawać stale powietrze zimne. Więcej mocy, mniej
problemów z regulacją.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.