eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2010-05-01 18:33:40
    Temat: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
    Od: "Grzechu" <m...@m...com>

    Wymienilem filtr powietrza. Na nowym filtrze, po przelaczeniu na lpg silnik
    gasnie na biegu jalowym. Na starym filtrze jest ok (ponownie wlozylem stary
    zeby sprawdzic).
    Jak to wytlumaczyc?
    Wnioskuje, ze musze jechac do gazownika na regulacje. Niestety dopiero po
    weekendzie.
    Czy mam sie spodziewac, ze po kazdej wymianie filtra powietrza bedzie
    konieczna wizyta u gazownika?
    Samochod to punto silnik 1.1 jednopunktowy wtrysk, instalacja ze
    sterownikiem Bingo-M.



  • 2. Data: 2010-05-01 18:44:08
    Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
    Od: "MK" <c...@g...com>

    A dobrze go wsadziłeś ??



  • 3. Data: 2010-05-01 18:49:26
    Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Grzechu" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    news:4bdc57e4$0$17089$65785112@news.neostrada.pl...
    > Wymienilem filtr powietrza. Na nowym filtrze, po przelaczeniu na lpg
    > silnik gasnie na biegu jalowym. Na starym filtrze jest ok (ponownie
    > wlozylem stary zeby sprawdzic).

    Jakiej marki stary, jakiej nowy ?

    Pzdr

    JKK


  • 4. Data: 2010-05-01 19:20:50
    Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
    Od: "Grzechu" <m...@m...com>

    Jestem pewien ze filtr dobrze wlozylem, bo odwrotnie sie go nie da wlozyc.
    Przy okazji mam pytanie do znawcow obudowy filtra powietrza w Punto 1.1:
    Obudowa filtra powietrza ma dwa wloty - jeden zasysa cieple powietrze z
    okolic kolektora wylotowego, drugi zimne z rury skierowanej w kierunku
    prawego reflektora.
    Przy okazji wymiany filtra powietrza zauwazylem klapka zatykajaca na zmiane
    pierwszy / drugi wlot lata sobie swobodnie miedzy nimi. Czy tak powinno byc?
    Czy moze powinienem zaslepic np. drugi wlot a klapke usunac?



  • 5. Data: 2010-05-03 01:07:32
    Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 May 2010 19:20:50 +0200, Grzechu wrote:
    >Jestem pewien ze filtr dobrze wlozylem, bo odwrotnie sie go nie da wlozyc.

    Do pewnego stopnia normalne - gaz jest zasysany takze dzieki spadkowi
    cisnienia na filtrze, nowy filtr - za maly spadek.

    Ale elektronika powinna to doregulowac.

    >Przy okazji mam pytanie do znawcow obudowy filtra powietrza w Punto 1.1:
    >Obudowa filtra powietrza ma dwa wloty - jeden zasysa cieple powietrze z
    >okolic kolektora wylotowego, drugi zimne z rury skierowanej w kierunku
    >prawego reflektora.
    >Przy okazji wymiany filtra powietrza zauwazylem klapka zatykajaca na zmiane
    >pierwszy / drugi wlot lata sobie swobodnie miedzy nimi. Czy tak powinno byc?
    >Czy moze powinienem zaslepic np. drugi wlot a klapke usunac?

    Tam powinien byc jakis mechanizm zeby na zimno bral powietrze znad
    kolektora.

    J.


  • 6. Data: 2010-05-03 10:02:33
    Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:271st55qltgrin2jqakf79i6gco73g0omh@4ax.com...
    >>Przy okazji wymiany filtra powietrza zauwazylem klapka zatykajaca na
    >>zmiane
    >>pierwszy / drugi wlot lata sobie swobodnie miedzy nimi. Czy tak powinno
    >>byc?
    >>Czy moze powinienem zaslepic np. drugi wlot a klapke usunac?
    >
    > Tam powinien byc jakis mechanizm zeby na zimno bral powietrze znad
    > kolektora.
    >
    W dawniejszych konstrukcjach byl w filtrze termostat,
    w nowszych - chyba podcisnienie (?) sadzac po wezyku
    dochodzacym w te okolice.

    W kazdym razie klapka nie powinna swobodnie latac,
    bo po nagrzaniu silnika powinno tam leciec zimne
    powietrze, a nie gorace znad kolektora (spadek osiagów / wzrost spalania).

    Pzdr

    JKK



  • 7. Data: 2010-05-05 12:29:33
    Temat: Re: nowy filtra powietrza - problem z obrotami na lpg
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Grzechu pisze:
    > Wymienilem filtr powietrza. Na nowym filtrze, po przelaczeniu na lpg silnik
    > gasnie na biegu jalowym. Na starym filtrze jest ok (ponownie wlozylem stary
    > zeby sprawdzic).
    > Jak to wytlumaczyc?
    > Wnioskuje, ze musze jechac do gazownika na regulacje. Niestety dopiero po
    > weekendzie.
    > Czy mam sie spodziewac, ze po kazdej wymianie filtra powietrza bedzie
    > konieczna wizyta u gazownika?

    A czy ten stary filtr nie był aby baaardzo stary?
    Instalacja LPG jest podcisnieniowa. Brudniejszy filtr oznacza nieco
    wyższe podcisnienie w mikserze i bogatszą mieszankę.
    Zmiana na nowy powoduje jej zubożenie, czasem nadmierne.
    Niby komputerek ma korygować takie różnice, ale po pierwsze, lepiej
    żeby nie musiał - kłania się prawidłowa wstępna regulacja LPG II gen
    "jako instalacji I gen." a po drugie, może nie być w stanie, jeśli
    różnica była duża, a zakres regulacyjny mały.
    Reasumując: trzeba doregulować instalację ręcznie.

    Co do klapki sterującej zasys powietrza z różnych źródeł: wg mnie,
    przy LPG należy podawać stale powietrze zimne. Więcej mocy, mniej
    problemów z regulacją.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: