  • 121. Data: 2011-12-27 00:01:52
    Temat: Re: nowy egzamin
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 26 Dec 2011 21:32:54 +0100, J.F. wrote:

    > Ustawa nie po to wyraznie nie pisze ze pojazd uprzywilejowany ma
    > pierwszenstwo, zeby jakis niedouczony ekspert twierdzil ze ma :-)
    >
    > Zreszta wyroki paru sadow w podobnych sytacjach byly, i wszedzie sie
    > okazywalo ze delikwent pierwszenstwo mial i nie nalezalo go radiowozem
    > taranowac :-)

    Też mnie to boli w testach - jedna chyba z nielicznych kwestii gdzie test
    jest literalnie niezgodny z prawem.

    Bo pojazdowi uprzywilejowanemu nie ma obowiązku ustąpić pierwszeństa,
    natomiast jest obowiązek ułatwienia mu przejazdu, ale jedno niekoniecznie
    oznacza drugie.

    A w testach wszędzie trzeba zaznaczać "ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    uprzywilejowanemu", chociaż akurat w tych krzyżówkach z testów na jedno
    wychodzi.

  • 122. Data: 2011-12-27 00:03:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 22:22:43 +0100, dremka napisał(a):

    > Jak zwykle sa dwie strony medalu - ci, ktorym nie wystarczy te 30 h beda
    > karac innych uzytkownikow drog (duzo) wolniejsza jazda, zajmowaniem
    > srodkowego pasa zamiast skrajnego prawego, niezdecydowaniem na drodze,
    > itp...

    Jak dlugo - przez kolejne 30h ? Kropla w morzu.

    Poza tym ... ciagle beda karac, tylko z L na dachu.

    To juz raczej mozna zarzucic ze ci lepsi beda o 30h dluzej utrudniac ruch
    na drodze, no ale chyba nie chcemy wymagac zeby nas wszyscy lamali
    przepisy :-)

    J.

  • 123. Data: 2011-12-27 00:45:05
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-12-26, 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid> wrote:

    > Odpowiedź jest w art. 24. PoRD.
    > Mam zacytować, czy znajdziesz sam?

    Ja ją znam (przynajmniej tak mi się wydaje). Ale chciałem skrócić
    flejma.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 124. Data: 2011-12-27 08:01:24
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-12-26, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Na kursie gruntownie opanowuje się jedynie umiejętność parkowania, co też
    > ma swoje zalety - bo dość wyraźnie widać że młodsze pokolenie kierowców
    > (męczone na placach manewrowych) parkuje dużo lepiej niż starsze które
    > wychowywało się w czasach kiedy problem ścisku parkingowego w PRL nie
    > istniał.

    Ale tego męczenia na placach manewrowych to już od ładnych paru lat nie ma...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 125. Data: 2011-12-27 08:40:36
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2011-12-26 20:42, 'Tom N' pisze:

    > Bynajmniej...
    >
    > Język polski nie jest Twoją specjalnością, o PoRD nie wspominając ;P

    widzę że za to są twoją na tyle mocną stroną, że nawet nie umiesz
    napisać konkretnie o co ci chodzi

    Lukasz

  • 126. Data: 2011-12-27 10:32:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Ale tego męczenia na placach manewrowych to już od ładnych paru lat nie ma...

    Nie ma, za to "męczą" w "naturze", co nie zmienia faktu, że wniosek o
    lepszym parkowaniu przez młode pokolenie jest chybiony. Wręcz bym
    napisał, że parkują gorzej niż starsze pokolenie, które miało niby
    pusto na parkingach. Widać to ładnie nie tylko pod marketami.

  • 127. Data: 2011-12-27 10:44:44
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-12-27, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

> [...]
    > napisał, że parkują gorzej niż starsze pokolenie, które miało niby
    > pusto na parkingach. Widać to ładnie nie tylko pod marketami.

    3/4 sukcesu to chcieć dobrze zaparkować i nie wstydzić się ewentualnej
    poprawki. Kompleksy ludzie mają, czy co?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 128. Data: 2011-12-27 11:31:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > 3/4 sukcesu to chcieć dobrze zaparkować i nie wstydzić się ewentualnej
    > poprawki. Kompleksy ludzie mają, czy co?

    Nie wiem co ludzie mają, ale widzę jednak brak chęci do normalnego
    parkowania - podejrzewam, że wynika to w sporej części z lekceważenia
    innych ludzi.

  • 129. Data: 2011-12-27 12:03:07
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-12-27, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Nie wiem co ludzie mają, ale widzę jednak brak chęci do normalnego
    > parkowania - podejrzewam, że wynika to w sporej części z lekceważenia
    > innych ludzi.

    Odstaw kawę/herbatę. Zwróciłem kolesiowi uwagę, że zajął dwa miejsca i
    jakby się łaskawie przestawił to by wszedł jeszcze jeden samochód. W
    odpowiedzi usłyszałem, że on stanął dobrze, tylko ten drugi później źle
    stanął. Niby wiarygodne tłumaczenie... ale facet zaparkował obok drzewa.
    Kurtyna.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 130. Data: 2011-12-27 12:40:01
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Lukasz wrote:

    > widzę że za to są twoją na tyle mocną stroną, że nawet nie umiesz
    > napisać konkretnie o co ci chodzi

    o używanie bynajmniej zamiast przynajmniej.

    \SK